یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 357907

متخصص طب سنتی گفت: زمانی که هوا گرم می‌شود حرارت معده و گوارش به سطح می‌آیند؛ چرا که بدن می‌خواهد این حرارت را کاهش دهد. به همین دلیل ضعف هضم شکل می‌گیرد و افراد دچار اسهال و استفراغ می‌شوند.

علت اسهال و استفراغ در تابستان چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مریم مشهدی، پزشک و دکترای تخصصی طب سنتی درباره ابتلا به اسهال و استفراغ گفت: اسهال و استفراغ به طور کلی انواع مختلفی دارد و می‌توانند دلایل متفاوتی داشته باشند، این مشکلات و بیماری‌ها در صورت مزمن شدن باید با دکتر مطرح شوند اما مبحث امروز ما به اسهال و استفراغ مربوط به عفونت‌های ویروسی،گرمازدگی و مسائل اینچنینی می‌پردازیم. از آن جایی که مسافرت‌ها در تابستان افزایش پیدا می‌کنند یک سری از اسهال‌ها نیز به دلیل سفرهای افراد صورت می‌گیرند.

دکترای طب سنتی ادامه داد: برای پیشگیری از این اتفاقات در مسافرت‌ها باید نظافت و بهداشت فردی رعایت شود، غذاهای مناسب و بهداشتی مصرف شود و سالاد و سبزی مصرف نشود. در فصل تابستان انسان ضعف در هضم غذا نیز دارد؛ به دنبال این مسئله ممکن است غذای خورده شده مشکلی نداشته باشد اما مکانیزم دفاعی بدن آن را به صورت اسهال دفع می‌کند.

مشهدی ادامه داد: زمانی که هوا گرم می‌شود حرارت معده و گوارش به سطح می‌آیند؛ چرا که بدن می‌خواهد این حرارت را کاهش دهد. به همین دلیل ضعف هضم شکل می‌گیرد و افراد دچار اسهال و استفراغ می‌شوند.

وی درباره راهکارهای درمانی برای اسهال و استفراغ اظهار کرد:‌ اگر ما نشانه‌های قرمزی را در خود و دیگران ببینیم حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؛ برای مثال اگر کودک یا بزرگسالی به هیچ عنوان تحمل خوردن خوراکی را نداشته باشد حتما باید به دکتر مراجعه کند.در کودکان این نشانه‌ها با خشک شدن چشم و دهان به نمایش در می‌آیند.همچنین افت فشار و تغییر فشار خون از نشانه‌های دیگر هستند.

مشهدی گفت: در مواردی که بدن با بحرانی مواجه می‌شوند بهتر است افراد غذای بسیاری نخورند؛ در نتیجه بهتر است مادران فرزندان خود که به تازگی دچار اسهال و استفراغ شده بودند را مجبور به غذا خوردن نکنند. بدن بچه پس از یک هفته مبارزه با ویروس به حالت عادی برمی‌گردد.

وی گفت: بهتر است افراد آب دفع شده از بدن را جبران کنند. برای این کار آب سیب و گلاب می‌تواند حالت تهوع را بهبود بخشد. رب انار و رب سیب نیز موارد دیگری هستند که این شرایط را بهبود می‌بخشند.

این متخصص طب سنتی افزود: برای آنکه حالت تهوع برطرف شود این موارد باید پس از غذا مصرف شوند اما اگر افراد می‌خواهند جلوی اسهال را بگیرند بهتر است که پیش از غذا آنها را مصرف کنند. ماست نیز به دلیل پروبیوتیک داشتن می‌تواند در بهبود حال کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha