بسیاری از بازنشستگان، کارهای داوطلبانه را به عنوان راهی برای کمک به دیگران انتخاب می کنند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این عمل می تواند برای سلامت مغز داوطلبان نیز مفید باشد.

کارهای داوطلبانه در سنین بالا به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، به گفته محققان، کارهای داوطلبانه در سنین بالاتر زندگی ممکن است از مغز در برابر زوال شناختی و زوال عقل محافظت کند.

سالمندانی که داوطلب انجام برخی کارها شدند حافظه و عملکرد اجرایی بهتری نسبت به همسالان خود داشتند که در این خدمات شرکت نمی‌کردند.

«دونا مک کالو»، رئیس انجمن آلزایمر، گفت: «ما امیدواریم این داده‌های جدید افراد را در هر سن و پیشینه‌ای تشویق کند تا در خدمات داوطلبانه محلی مشارکت کنند که نه تنها به نفع جوامع خود، بلکه به طور بالقوه برای سلامت شناختی و مغزشان، مفید است.»

مشارکت در فعالیت مؤسسات خیریه آموزشی، مذهبی، مرتبط با سلامت و غیره مزایای مختلفی را به مردم ارائه می‌دهد و شامل فرصتی برای فعالیت بدنی بیشتر، افزایش فرصت برای تعامل اجتماعی و تحریک ذهنی است.

برای این مطالعه، محققان عادات داوطلبانه را در بین بیش از ۲۴۰۰ سالمند آمریکایی بررسی کردند. میانگین سنی افراد ۷۴ سال بود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، بین اقدامات داوطلبانه و نمرات پایه بهتر در آزمون‌های عملکرد اجرایی (مهارت‌های لازم برای انجام کارها) و اپیزودیک کلامی (حافظه رویدادی یا تجربیات شخصی) ارتباط پیدا کردند.

محققان همچنین به روند کاهش شناختی در طول زمان پیگیری ۱.۲ ساله پی بردند، اما این ارتباط از نظر آماری معنی‌دار نبود. همچنین، سالمندانی که چندین بار در هفته داوطلب انجام برخی کارها می‌شدند، بالاترین سطوح عملکرد اجرایی را داشتند.

به گفته محققان، «اقدامات داوطلبانه ممکن است برای شناخت بهتر در اواخر زندگی مهم باشد و می‌تواند به عنوان یک مداخله ساده در همه افراد مسن برای محافظت در برابر خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر و زوال عقل عمل کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha