سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 358378

 دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه شهرستان سرخس یه شدت تحت تأثیر گرد و غبار برون مرزی است و به دلیل برداشت های غیر اصولی از مراتع و زمین های کشاورزی، تغییرات اقلیمی و غیره شاهد فوق بحرانی شدن وضعیت این شهرستان هستیم.

۲ شهر کشور در وضعیت فوق بحرانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی محمد طهماسبی در حاشیه ستاد گرد و غبار خراسان رضوی افزود: در سفر گذشته به استان برای این دو شهرستان مصوبات و پیگیری های ویژه با حضور مسوولان و مقامات کشوری داشتیم و مصوباتی در ستاد ملی گرد و غبار برای آنان تصویب شد.

وی بیان کرد: با توجه به پدیده اخیر گرد و غبار در این استان و بخصوص شهرستانهای مذکور امروز با هدف رصد اقدامات عملیاتی شده مربوط به مصوبات ستاد ملی گرد و غبار به مشهد سفر کردم.

طهماسبی بیان کرد: از جمله مسایل مطرح و مورد رسیدگی در ستاد گرد و غبار خراسان رضوی که با حضور معاون عمرانی استاندار این استان برگزار شد، تعیین فرصت سه ماهه برای انجام اقدامات عاجل و سریع برای مدیریت بحران کنونی در دو شهرستان خواف و سرخس است.

وی بیان کرد : در این راستا اقدامات باید با هماهنگی ، همکاری و بدون فوت وقت به صورت ویژه توسط دستگاههای مسوول صورت گیرد و از هرگونه پراکنده کاری در این خصوص باید خودداری شود و برنامه عمل استانی مصوبه شورای برنامه ریزی استان ملاک عمل باشد.

وی تاکید کرد: در پایان فرصت سه ماهه تعیین شده بار دیگر سفری جهت رسیدگی به اقدامات انجام شده انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه شهرستان سرخس یه شدت تحت تأثیر گرد و غبار برون مرزی است و به دلیل برداشت های غیر اصولی از مراتع و زمین های کشاورزی، تغییرات اقلیمی و غیره شاهد فوق بحرانی شدن وضعیت این شهرستان هستیم .

وی اظهار کرد: در شهرستان خواف نیز بیشترین مشکل در منطقه سنگان خواف است که شاهد فعالیت معادن غبارخیز و تبعات ناشی از آن هستیم اما انتظار است با توجه به مسوولیت اجتماعی بهره برداران معادن در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این زمینه اخطارها و برخوردهای قانونی در چارچوب شیوه نامه کشوری الزامی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha