شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 358494

این ‌که روند کاهش وزن‌مان را رصد کنیم خوب است به شرط این که با رعایت چند نکته اطلاعات واقعی و مفیدی داشته باشیم تلاش برای کاهش وزن چیزی بیش از بازی با اعداد است. 

  چه زمانی باید خودتان را وزن کنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، همچنین به این معناست که می‌خواهید مطمئن شوید انتخاب‌هایی سالم در زندگی دارید؛ مانند دریافت موادمغذی خوب و حداقل پنج روز فعالیت بدنی در هفته، اما اگر عدد روی ترازو هم برای شما مهم است یا اگر به کمی انگیزه نیاز دارید، توجه به وزنتان می‌تواند در مسیر زندگی سالم شما مفید باشد. با این‌حال اطلاع از وزن و... هم نیاز به رعایت نکاتی دارد تا مطمئن شوید روندتان را درست انتخاب کرده‌اید. به‌عنوان مثال بهتر است همیشه با یک لباس ثابت روی وزنه بروید، همیشه زمان ثابتی برای این کار داشته باشید و چند نکته دیگر که در ادامه مرورشان می‌کنیم.

چه زمانی باید خودتان را وزن کنید؟


بهترین زمان برای وزن کردن اول صبح بعد از رفتن به دست‌شویی و قبل از خوردن یا نوشیدن چیزی است، چون زمانی که خواب بوده‌اید، بدن شما برای هضم تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی که از روز قبل مصرف کرده‌اید، زمان کافی داشته است. وقتی خود را صبح وزن می‌کنید، بهتر است تا حد امکان لباس کمتری به تن داشته باشید یا زمانی که روی ترازو می‌روید همان لباس‌های همیشگی را پوشیده باشید. اگر تصمیم می‌گیرید هفته‌ای یک بار خود را وزن کنید، مطمئن شوید در روزهای مشابه آن را انجام می دهید، مثلا چهارشنبه هر هفته.


هر چند وقت یک بار باید خود را وزن کنید؟


مطالعات زیادی نشان داده‌اند که وزن کردن منظم به بیشترین تغییرات در وزن منجر می‌شود. برخی افراد تمایل دارند یک روز در هفته خود را وزن کنند در حالی که برخی دیگر دوست دارند هر روز صبح وزنشان را بدانند. این‌که ترجیح می‌دهید هر چند وقت یک بار خودتان را وزن کنید کاملا به شما بستگی دارد. فقط باید در این کار ثابت‌قدم باشید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد کسانی که هر روز خود را می‌کشند، در مقایسه با افرادی که کمتر خود را وزن می‌کنند، بیشتر وزن کم می‌کنند.


در کنار وزن چه کار دیگری انجام دهیم؟


البته ترازوهای فیزیکی تنها ابزار اندازه‌گیری کاربردی در دسترس شما نیستند. بنا بریک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که به سهم خودنظارتی در کاهش وزن پرداخته است، نتایج مثبت بیشتر زمانی رخ می‌دهد که ترکیبی از رفتارهای ثابت وجود داشته باشد، مانند وزن کردن منظم، ثبت تغذیه و داشتن حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته. همه این مطالعات نشان می‌دهند که اگر در نحوه وزن کردن خود ثابت‌قدم باشید، برای ایجاد تغییرات مثبت در آن چه می‌خورید، تعداد دفعات غذا خوردن و میزان فعالیت‌تان در طول روز شانس بیشتری خواهید داشت.


همه این‌ها ممکن است به دلیل این نکته ساده باشد که باید خود را در قبال یک روال عادی مسئول بدانید. به‌یاد داشته باشید وزن شما مهم‌ترین عامل در سلامتی کلی شما نیست بلکه بخش کوچکی از آن است. دیگر معیارهای موفقیت عبارت‌اند از: تصدیق انتخاب‌های غذایی سالم‌تر و تمرکز بر فواید ذهنی و جسمی ورزش منظم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha