یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

لازم است دمای بدن را به تدریج پایین بیاوریم و بدن را با شوک سرمایی روبرو نکنیم.

در گرما یک دفعه وارد آب سرد نشوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، پزشکان هشدار می دهند در گرمای تابستان رفتن به داخل آب سرد می تواند زمینه سکته قلبی را فراهم کند.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از نشریه تورکیه گازتسی، با توجه به اینکه امسال یکی از گرمترین تابستانها در یک ربع قرن اخیر بوده است و گرمای هوا چندین بار رکوردهای قبلی را شکسته است، تمایل مردم به رفتن به دریا و شنا در آب سرد زیر آفتاب داغ بیش از هر زمانی جذاب به نظر می رسد اما اخیرا تحقیقات پژوهشگران در ترکیه نشان می دهد که این کار باید با احتیاط انجام شود و ورود به آب سرد در حالیکه بدن داغ است می تواند زمینه سکته قلبی را فراهم کند.

دکتر مرال کاییکچی اوغلو متخصص قلب و عروق در این خصوص گفت: اینکه تا از هوای گرم می رسیم زیر دوش آب سرد برویم توصیه نمی شود. همچنین کنار ساحل در حالیکه مدت طولانی زیر آفتاب بوده ایم به یکباره به داخل آب سرد بپریم ممکن است باعث حمله قلبی شود.

بنابراین در چنین مواردی لازم است دمای بدن را به تدریج پایین بیاوریم و بدن را با شوک سرمایی روبرو نکنیم زیرا در برخی افراد مستعد سکته قلبی بدن در مواجه با شوک گرما و سرما ممکن است دچار ایست قلبی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha