پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 359492

با این دستور العمل های خوشمزه دتاکس واتر، نوشیدنی شما هرگز مزه کسل کننده و یکنواختی نخواهد داشت.

بهترین دتاکس واتر برای چربی سوزی سریع

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، نوشیدن آب زیاد و هیدراته ماندن برای سلامتی شما بسیار ضروری است. در واقع هیدراته ماندن بدن، در هضم مناسب، عملکرد اندام‌ها، روده‌های سالم و استخوان‌ها و ماهیچه‌های سالم نقشی حیاتی ایفا می کند.

هیدراته ماندن برای کاهش وزن و حفظ وزن نیز مهم است و در حالی که نوشیدن آب ساده هیچ اشکالی ندارد، بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند آب‌های سم‌زدا و دتاکس را در برنامه روزانه‌شان بگنجانند؛ نوشیدنی دتاکس به این معنی است که شما میوه‌ها، سبزیجات یا ادویه‌ها را به آب معمولی خود اضافه می‌کنید تا ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

آب به خودی خود می تواند شما را هیدراته نگه دارد و نوشیدن کافی در طول روز می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن بدن کمک کند در واقع تحقیقات نشان داده است که آب می تواند این کار را با کمک به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و بهبود هضم برای منظم نگه داشتن شما انجام دهد. بنابراین وقتی مواد اضافی را به شکل میوه یا سبزی به آب معمولی خود اضافه می کنید، فقط فواید سلامتی بالقوه بیشتری را به نوشیدنی خود اضافه می کنید.

دتاکس واتر، می تواند یک راه ساده و مقرون به صرفه برای هیدراته ماندن و افزودن ویتامین ها و مواد معدنی مفید باشد که به نوبه خود می تواند به اهداف کلی چربی سوزی شما کمک کند.

بنابراین اگر به دنبال راه‌های خوشمزه برای دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی بیشتر هستید که به شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می‌کند، یکی از ایده‌های دتاکس واتر زیر را امتحان کنید.

گریپ فروت و نعناع

گریپ فروت و نعناع ترکیبی با طراوت را ایجاد می کنند و همچنین ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. بر اساس مطالعه ای که در Metabolism منتشر شده است، گریپ فروت به دلیل فیتوکمیکال های موجود در آن، به کاهش وزن و به ویژه کاهش چربی شکم کمک می کند. آب گریپ فروت به تنهایی راهی خوشمزه برای کمک به سم زدایی و سوزاندن چربی خواهد بود، اما وقتی مقداری نعناع به آن اضافه کنید، هم طعم و هم مواد معدنی مفیدی برای سم زدایی بدن خواهید داشت.

لیمو و زیره

ممکن است وقتی به نوشیدن یک آب طعم‌دار و با طراوت فکر می‌کنید، به فکر زیره نباشید، اما ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید؛ تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیب لیموترش و زیره ممکن است فواید سلامتی زیادی داشته باشد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016، کسانی که به مدت هشت هفته لیموترش و زیره سبز را با هم مصرف کردند، نتایج مثبتی در کاهش وزن و کاهش BMI داشتند. همین افراد پس از آزمایش، سطح کلسترول LDL کمتری نیز داشتند.

زغال اخته و لیمو

زغال اخته سرشار از ترکیبات گیاهی مفید است که یکی از قوی ترین آنها رنگدانه ای به نام آنتوسیانین می باشد. بر اساس گزارشی که در Advances in Nutrition منتشر شده است، آنتوسیانین نه تنها با مدیریت بهتر وزن مرتبط است، بلکه به کاهش دیابت و خطر بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند.

یک مطالعه منتشر شده در Obesity نشان داد که کسانی که آب بیشتری به نسبت دیگران مصرف می‌کنند می‌توانند وزن بدن خود را تا پایان آزمایش به مقادیر بیشتری کاهش دهند.

تمشک و لیمو

رنگدانه‌ای قوی در تمشک قرمز وجود دارد که به نام کتون شناخته می‌شود و تحقیقات فزاینده‌ای بر روی فواید بالقوه این ترکیب گیاهی تمرکز دارد.

گزارشی که در مجله Plants موجود است، اشاره می‌کند که مزایای سلامتی احتمالی کتون تمشک، از جمله کاهش وزن، امیدوارکننده است، اما اینها اغلب نتیجه دوزهای بالای مکمل هستند.

ترکیب تمشک و لیمو همچنین می تواند ترکیبات گیاهی سالمی را به همراه داشته باشد و به شما انگیزه دهد که به طور مداوم آب بیشتری بنوشید و از نوشیدن آبی سالم و طعم دار لذت ببرید.

نعناع و هندوانه

افزودن آب هندوانه و نعنا در هر زمان از سال می تواند کمک کند نتایج مثبتی در بخش چربی سوزی مشاهده کنید. بر اساس مطالعه ای که در Nutrients منتشر شده است، مصرف هندوانه با کاهش فشار خون، کاهش BMI و کاهش وزن بدن مرتبط است.

بهتر است تکه های هندوانه در آب تازه را با یک یا دو شاخه نعناع تازه همراه کنید و یک نوشیدنی با طراوت سالم داشته باشید.

پرتغال، لیمو و نعناع

همه میوه ها حاوی پلی فنل ها، نوعی ترکیب گیاهی طبیعی هستند، اما پلی فنول های مرکبات به طور خاص با کاهش وزن و مدیریت وزن مرتبط می شوند. برای استفاده از این مزیت، برای خودتان یک لیوان آب پرتقال، لیمو و نعنا درست کنید.

گزارشی در سال 2014 از Food Science & Technology به این نتیجه رسید که این پلی فنول ها با کاهش بافت چربی شکم و وزن کلی بدن همراه بوده و همچنین در انواع خاصی از درمان های چاقی استفاده می شود.

پرتقال، انار و دارچین

مطالعات متعدد نشان داده است که مکمل دارچین با کاهش وزن و کاهش خطر چاقی مرتبط است، بنابراین مطمئناً ریختن مقداری از دارچین در آب ضرری ندارد. این نوشیدنی را با انار که تحقیقات نشان داده است اثرات بالقوه کاهش وزن نیز دارد و مرکباتی مانند پرتقال همراه کنید تا یک نوشیدنی لذت بخش و آماده برای پاییز برای کمک به اهداف کاهش وزن خود داشته باشید.

شاه توت و نعناع

شاه توت یکی از سالم ترین میوه هایی است که می توانید نوش جان کنید؛ آنها کالری و قند کمی دارند اما سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف شاه توت ممکن است با کاهش چربی و حساسیت به انسولین مرتبط باشد. برای طعم بیشتر و خوشبو کردن طبیعی نفس، نعناع را به آن اضافه کنید.

لیمو، کرفس و خیار

ممکن است در ابتدا ترکیب عجیبی به نظر برسد، اما یک لیوان خیار، کرفس و آب لیمو می تواند یک نوشیدنی فوق العاده برای رفع تشنگی باشد و ممکن است به سم زدایی طبیعی بدن شما نیز کمک کند.

کرفس ممکن است طعم چندان رضایت بخشی نداشته باشد، اما به دلیل سطوح بالای پتاسیم آن، در واقع به کاهش احتباس آب و کاهش نفخ کمک می کند و در حالی که باید تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط احتمالی بین خیار و کاهش وزن انجام شود، یک مطالعه روی موش ها نشان داد که آنها می توانند به کاهش چربی شکمی نیز کمک کنند.

کیوی، خیار و نعناع

کیوی نه تنها به شیرین شدن آب شما بدون هیچ شکر اضافه کمک می کند، بلکه تحقیقات نشان داده است که این میوه با کاهش چربی بدن و کاهش التهاب مرتبط است.

کیوی را با خیار و نعناع مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خنک طبیعی داشته باشید.

نعناع، رزماری، لیمو و خیار

رزماری ممکن است به اندازه گیاهانی مانند نعناع یا ریحان با طراوت نباشد، اما هنوز هم طعم و مزیت های بالقوه ای را برای تلاش های سم زدایی شما با کمک به کاهش التهاب در بدن فراهم می کند. رزماری، نعناع، خیار و لیمو تازه را به آب خنک اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

توت، کیوی و پرتغال

ما می دانیم که ترکیبات گیاهی مرکبات و همچنین ترکیبات موجود در انواع توت ها مانند شاه توت، زغال اخته یا تمشک با کاهش وزن احتمالی و مزایای کاهش چربی شکمی مرتبط هستند. بنابراین، اگر به دنبال راه بیشتر در مورد نحوه ترکیب این میوه های مفید در یک دستور غذای سم زدایی دیگر هستید، ترکیب کیوی، پرتقال و هر یک از انواع توت های مورد علاقه خود را امتحان کنید.

توت فرنگی، نعناع و لیمو

نعناع و لیمو با هر نوع توت ترکیب خوشمزه ای می شود، اما وقتی به نوشیدن خود توت فرنگی اضافه می کنید، به بدن خود در اهداف کاهش وزن نیز کمک می کنید.

این به این دلیل است که توت فرنگی حاوی پلی فنل های خاصی است (ترکیبات گیاهی که ذکر کردیم) که به مدیریت قند خون شما کمک می کند. از آنجا که قند خون بالا در طول زمان می تواند به طور بالقوه منجر به افزایش وزن شود، غذاهایی که در رژیم غذایی شما می توانند به مدیریت قند خون کمک کنند، ممکن است در دراز مدت برای کاهش وزن شما مفید باشند. به علاوه، ضرری ندارد که این سه تا طعم شگفت انگیزی را در کنار هم داشته باشید.

انبه و زنجبیل

جدای از افزودن طعم به غذاها یا نوشیدنی‌ها، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ریشه زنجبیل با کاهش وزن و التهاب بدن مرتبط است.

یک بررسی نشان داد که ترکیبات خاص موجود در زنجبیل می تواند به کاهش وزن بدن نیز کمک کند. برای شیرین کردن بیشتر این نوشیدنی کاهش وزن، مقداری انبه به آب خود اضافه کنید تا کمی قند طبیعی داشته باشید.

زردچوبه و لیمو

نوشیدنی زردچوبه و لیمو، نه تنها فواید کاهش وزن بالقوه دارد، بلکه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد، یک لیوان آب بردارید و مقداری لیمو و زردچوبه به آن اضافه کنید.

یک مطالعه منتشر شده در Frontiers in Pharmacology نشان داد که کورکومین (که ترکیب اصلی موجود در زردچوبه است) با کاهش بیشتر وزن بدن و BMI در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک موجود مرتبط است. برای لذت بردن از این مزایا، این نوشیدنی را با آب گرم به جای سرد امتحان کنید.

دانه چیا، سرکه سیب و لیمو

با افزودن یک اونس دانه چیا به لیوان خود، 10 گرم فیبر سالم را به بدن خود بدهید و اگر می خواهید مزایای بالقوه سلامتی این نوشیدنی را حتی بیشتر کنید، سعی کنید کمی سرکه سیب (ACV) به آن اضافه کنید.

با توجه به Current Development in Nutrition، سرکه سیب تازه و طبیعی می تواند به عنوان یک کاهش دهنده اشتها عمل کند. همچنین می تواند به شما در مدیریت افزایش قند خون نیز کمک کند.

یک یا دو عدد لیمو را برای طعم بهتر این نوشیدنی به آن اضافه کنید.

آناناس و زنجبیل

اگر به دنبال راه دیگری برای کاهش وزن سالم هستید و می خواهید از فواید ضد التهابی زنجبیل نیز استفاده کنید، سعی کنید برش های تازه آناناس را به آب و زنجبیل خود اضافه کنید که به طور طبیعی نوشیدنی شما را شیرین می کند و حس تابستانی به آن می بخشد.

گریپ فروت و رزماری

فواید کاهش وزن حاصل از پلی فنول های موجود در گریپ فروت را با خواص کاهش دهنده التهاب بالقوه رزماری ترکیب کنید و افزودن هر دو به آب، یک نوشیدنی سالم و با طراوت را برای شما به ارمغان می آورد.

سیب و دارچین

برای داشتن دتاکس واتر سم زدا و عالی مناسب فصل پاییز، کافی است چند تکه سیب و دارچین به آب اضافه کنید. می توانید از آب سرد یا گرم استفاده کنید، اما آب داغ سیب و دارچین واقعاً به شما کمک می کند پس از پایان تابستان، راحت باشید.

دارچین با کاهش وزن مرتبط است، اما اگر فیبر اضافه شده از سیب را نیز می‌خواهید، صبر کنید تا آب‌تان تمام شود و تکه‌های سیب باقی‌مانده را بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha