کارشناسان بهداشتی عقیده دارند در خیلی موارد آب لوله‌کشی بهداشتی بهتر از آب‌های راکد بطری‌هاست که ممکن است منبع عظیم باکتری‌ها باشند.

آب‌معدنی بخوریم یا آب لوله‌کشی؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین از نیویورک تایمز، امروز در آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه استفاده از بطری‌های آب معدنی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و در سال‌های گذشته حتی این بطری‌های آب از نوشابه نیز گران‌تر فروخته شده است.

آمریکا یکی از کشورهایی است که در بالاترین رتبه مصرف آب روزانه قرار دارد. به گفته گرگ ویلیامسون، رئیس شرکت CamelBak که سازنده بطری‌های قابل استفاده مجدد است، بیش از ۲ میلیارد دلار بطری آب قابل استفاده مجدد در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده فروخته شد، در حالی که در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بود.

طبق جدیدترین داده‌های ثبت شده فروش بطری‌های آب یک‌بار مصرف نیز به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده و به ۱۱.۳ میلیارد گالن در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

این افزایش فروش بطری‌های آب درحالی است که کارشناسان بهداشتی عقیده دارند در خیلی موارد آب لوله‌کشی بهداشتی بهتر از آب‌های راکد بطری‌هاست که ممکن است منبع عظیم باکتری‌ها باشند.

جسیکا هیج، دکترای بهداشت از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، می‌گوید: شواهد زیادی وجود دارد که محیط زیست با این بطری‌ها هر روز در حال آلوده شدن است، ولی خود بهداشتی بودن این بطری‌ها هم جای سوال دارد. هرچند بسیاری به شیرهای آب یا لوله‌کشی اعتماد ندارند و آب خود را در عین رایگان بودن از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند، ولی رونی لوین، مربی و متخصص آب آشامیدنی عمومی آمریکا در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌گوید: در عمل، ممکن است تفاوت کمی در کیفیت یا ایمنی بین آب بطری شده و آب لوله کشی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha