دیدن منظره اعدام برای بچه‌ها و نوجوانان بدآموزی شدید دارد و آنها را به خشونت عادت می‌دهد و خشونت و مرگ را در نظرشان بی اهمیت می‌کند.

سلامت نیوز: دیدن منظره اعدام برای بچه‌ها و نوجوانان بدآموزی شدید دارد و آنها را به خشونت عادت می‌دهد و خشونت و مرگ را در نظرشان بی اهمیت می‌کند.بهمن کشاورز، حقوقدان و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشت تازه خود برای خبرآنلاین به موضوع اعدام در ملاءعام پرداخته و نوشته است: درمورد مفید بودن این نحوه اجرای مجازات تردیدهای بسیار وجود دارد.

او در ادامه نوشته است: ملاحظه می‌شود که علی‌رغم اجرای علنی مجازات‌ها جرایم علیه اشخاص کمتر نشده بنابراین در بازدارندگی این پدیده تردید قوی وجود دارد.

به نوشته این حقوقدان: با توجه به این که برخی از محکوم شدگان با لبخند و سرفرازی پای چوبه دار می‌روند و حتی بعضی از ایشان صریحا اعلام می‌کنند که پشیمان نیستند، بعید نیست خاطره آنها در ذهن کسانی که آمادگی انحراف دارند یا شخصیت ایشان شکل نگرفته و ضعیف است، به عنوان قهرمان باقی بماند و بنابراین آنچه دیده‌اند نه بازدارنده بلکه مشوق جرم باشد. ضمن این که بدون تردید دیدن منظره اعدام برای بچه‌ها و نوجوانان بدآموزی شدید دارد و ایشان را به خشونت عادت می‌دهد و یا حداقل خشونت و مرگ را در نظر ایشان بی اهمیت می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha