میوه های سرشار از فیبر محلول به حمایت از جریان خون و کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کنند.

میوه های سالم برای کاهش سطح کلسترول بد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هندوستان تایم، انتخاب نامناسب مواد غذایی می تواند سطح کلسترول بد یا لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را در خون شما افزایش دهد. خوردن غذاهای چرب، مصرف الکل و داشتن یک سبک زندگی غیر فعال و بی تحرک می تواند یک ترکیب خطرناک و کشنده برای افرادی با سطوح بالای کلسترول باشد که می تواند منجر به چاقی شود و احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

همه کلسترول ها بد نیستند و برای عملکردهای مهم بدن ما به کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) نیاز داریم. کبد تمام کلسترول مورد نیاز بدن را به طور طبیعی تولید می کند. گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده، غذاهای سرخ شده کلسترول مضر بالایی دارند، در حالی که برای دریافت کلسترول خوب باید مواردی مانند گیلاس، تخم مرغ و پنیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

جدای از مواد غذایی، میوه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به کنترل سطح کلسترول بد در بدن کمک کنند، زیرا سرشار از فیبر هستند. میوه های سرشار از فیبر محلول از بیماری های قلبی مانند سکته قلبی، انسداد شریان ها، حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی جلوگیری می کنند.

این چند میوه را برای کاهش کلسترول بد پیشنهاد می کنیم:

1. سیب

سیب به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای کاهش کلسترول در نظر گرفته می شود. سیب سرشار از فیبر محلول است که قلب ما را سالم نگه می دارد. علاوه بر این، سیب حاوی پلی فنول است که می تواند به کاهش سطح کلسترول ما کمک کند.

سیب

2. موز

فیبر و پتاسیم موجود در موز می تواند سطح کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. موز منبع خوبی از فیبر محلول است که سلامت بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

موز

3. انگور

انگور مستقیم وارد جریان خون می شود و تمام کلسترول بد را به سمت کبد هدایت می کند و در آنجا این چربی های بد تجزیه می شوند.

انگور

4. توت ها

شاه توت و توت فرنگی نتایجی را در کاهش سطح کلسترول در بدن نشان داده اند. آنها از اکسید شدن کلسترول LDL جلوگیری می کنند که یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است.

توت

5. آناناس

آناناس منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی است. بروملین که در آناناس وجود دارد، رسوبات کلسترول را در شریان‌ها تجزیه می‌کند که از جریان خون سالم حمایت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

آناناس

6. آووکادو

آنها سرشار از اسید اولئیک هستند که به کاهش کلسترول بد در جریان خون کمک می کند. آووکادو را می توان به شکل سالاد، ساندویچ، نان تست، اسموتی و بسیاری راه های دیگر مصرف کرد.

میوه های سالم برای کاهش سطح کلسترول بد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جمشيد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    12 2
    سلام کلام شما قبول نوددرصدایرانیهادراین موقعیت بداقتصادی کشورمون دراجاره وخرج خونه پول آب برق تلفن گاز موندن۰پولی زیاد نمیشه که بتونن میوه خریداری کنند۰