پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 360249

بیایید در مورد این ادویه زرد منحصر به فرد بیشتر بدانیم!

زردچوبه می تواند زندگی شما را نجات دهد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فان فکت ابات از دستور العمل های خوشمزه گرفته تا فواید سلامتی باورنکردنی.شاید قبلاً زردچوبه را در طیف گسترده ای از غذاهای هندی چشیده باشید - به هر حال، این یکی از ادویه های اصلی در پودر کاری است! اما چیزهای بیشتری برای کشف زردچوبه وجود دارد که ربطی به غذا ندارد.

در واقع، زردچوبه در کاربردهای آن بسیار متنوع است، از رنگرزی لباس راهبان گرفته تا درمان التهاب، آرتریت و التهاب لثه. ما کاملاً مطمئن هستیم که این حقایق جالب در مورد زردچوبه شما را شگفت زده خواهد کرد!

ما در این مطلب شروع به درک میزان اهمیت زردچوبه در مراسم مذهبی هندو و بودایی خواهیم کرد. درست است، زردچوبه خیلی بیشتر از یک مد سم زدایی در رسانه های اجتماعی است! اما ما آن طرف را هم فراموش نخواهیم کرد - از چای سم زدایی، شیر طلایی، سفید کردن دندان هم خواهیم گفت.

حتی استارباکس هم یک لاته زردچوبه معرفی کرد. از گیاه ساده زردچوبه، ریزوم، کورکومین و زردچوبه، ما هر یک از اجزای زردچوبه را از بین می بریم و مزایای این ادویه مرموز را استخراج می کنیم. آیا آماده هستید تا این حقایق زردچوبه را دریافت کنید؟

زردچوبه چیست؟


زردچوبه گیاهی گلدار است که با نام علمی Curcuma longa شناخته می شود. یکی از اعضای خانواده زنجبیل، ریزوم (ریشه) گیاه زردچوبه است که در پخت و پز و همچنین رنگرزی استفاده می شود.این گیاه چند ساله عمدتاً در هند رشد و پرورش می یابد و برای زنده ماندن به دمای متوسط حداقل 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) نیاز دارد.

آیا زردچوبه جزو ادویه محسوب می شود؟

هنگامی که ریزوم گیاه زردچوبه خشک شد و پودر شد، تبدیل به ادویه می شود.رنگ زرد درخشان به کاری و سوپ ها درخشندگی می بخشد و طعم فلفلی و تلخ بسیاری از غذاها را به خصوص در غذاهای هندی تقویت می کند.

زردچوبه و زعفران چه مشترکاتی دارند؟


زردچوبه به دلیل رنگ مشابهی که دارد به زعفران هندی لقب گرفته است. در حالی که زعفران به سختی رشد می کند و بسیار گران است، زردچوبه رشد زیادی می کند و نسبتا ارزان است.

به همین دلیل است که زردچوبه اغلب به جای زعفران در دستور العمل ها یا هنگام نیاز به رنگ زرد استفاده می شود.

ماده موثره اصلی زردچوبه چیست؟


ماده موثره (بخشی از ماده ای که اثر شیمیایی یا بیولوژیکی ایجاد می کند) در زردچوبه کورکومین نام دارد.

کورکومین یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی با آزمایشات بالینی است که نتایج مثبتی را برای درمان افسردگی، سرطان و بیماری های قلبی نشان می دهد.


آیا می دانستید که لباس هایی که راهبان بودایی می پوشند به دلیل زردچوبه به رنگ زرد نارنجی است؟ پوشیدن لباس سفید برای راهبان ممنوع بود، بنابراین از زردچوبه برای رنگ آمیزی پارچه به رنگ زرد پررنگ استفاده میکردند.

به عنوان یک قاعده، راهبان پوشیدن لباس سفید ممنوع بودند، بنابراین از زردچوبه برای رنگ آمیزی پارچه به رنگ زرد پررنگی که امروزه با راهبان بودایی ارتباط داریم استفاده می شد. این قطعا یکی از جالب ترین حقایق جالب در مورد زردچوبه است که ما کشف کردیم!

زردچوبه نمادی در مذهب بودا

زردچوبه نه تنها برای رنگرزی مواد غذایی و پارچه استفاده می شود، بلکه در مراسم مذهبی بودایی و هندو نیز مهم است.

در بودیسم، زردچوبه نماد رفاه و پاکی است. اغلب برای مسح کردن تصاویر مقدس استفاده می شود. در آیین هندو، زردچوبه در یک مراسم پاکسازی بر روی پوست عروس استفاده می شود و با باروری و شانس مرتبط است.

بیشترین زردچوبه در کجا کشت می شود؟

وقتی صحبت از پرورش زردچوبه می شود،هند بیش از 80 درصد زردچوبه جهان را تولید می کند.

شهر Erode در ایالت تامیل نادو هند بزرگترین تولید کننده زردچوبه در جهان است. این را می توان در نام مستعار شهر، "شهر زردچوبه" منعکس کرد.

آیا از زردچوبه در رنگ آمیزی خوراکی استفاده می شود؟

احتمالاً تعجب آور نیست که زرد-نارنجی درخشان زردچوبه معمولاً برای رنگ کردن پارچه و غذا استفاده می شود. آیا می دانستید که به لطف زردچوبه، خردل آماده رنگ زرد روشن خود را دارد؟

موارد دیگری که می توان با زردچوبه رنگ کرد عبارتند از کتانی، تخم مرغ، چوب بدون مهر و موم و حتی موهای شما!

با زردچوبه دندان های سفیدتری داشته باشید!

آیا می دانستید مسواک زدن با زردچوبه دندان ها را سفید می کند؟ زردچوبه برای قرن ها در بهداشت دندان در پزشکی آسیایی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین به عنوان پیشگیری از التهاب لثه شناخته شده است.

در چه غذاهای معروفی از زردچوبه استفاده می شود؟

برای یافتن نمادین ترین غذاهای مبتنی بر زردچوبه، به غذاهای هندی نگاه نکنید. به یاد داشته باشید، زردچوبه یک ادویه قوی است، بنابراین فقط یک کمی از آن کمک زیادی به شما می کند.

خورش دال عدس، پالک پنیر بر پایه اسفناج یا کاری ماهی هندی را امتحان کنید. همچنین ران مرغ پخته شده در فر که با زردچوبه و سایر ادویه های گرم مالیده شده است، خوشمزه است!

آیا زردچوبه بخشی از یک رژیم غذایی است؟


یکی از قدرت های فوق العاده زردچوبه خاصیت ضد التهابی آن است. این باعث شده است که متخصصان رژیم غذایی وارد قطار زردچوبه شوند و یک نوشیدنی سم زدا تولید کنند.

1 قاشق چایخوری زردچوبه در هر 1 فنجان آب، مخلوط با یک قاشق دارچین و یک قاشق عسل. را امتحان کنید


چگونه زردچوبه را قرمز کنیم

در اینجا یک آزمایش علمی جالب زردچوبه وجود دارد که باید امتحان کنید. اگر زردچوبه را با جوش شیرین بپزید زردچوبه قرمز می شود!

مواد قلیایی موجود در جوش شیرین اسیدهای زردچوبه را خنثی می کند که باعث تغییر رنگ می شود. به سادگی هر دو پودر را به کمی آب اضافه کنید و در مایکروویو قرار دهید تا رنگ قرمز خیره کننده ای به دست آورید!

چگونه از شر لکه زردچوبه خلاص شوم؟
زردچوبه به معنای واقعی کلمه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می شود، بنابراین هیچ شوکه ای نیست که زردچوبه هر چیزی را لکه دار کند! در اینجا چند نکته برای لکه های سرسخت زردچوبه آورده شده است.

هنگام کار با زردچوبه دستکش بپوشید وگرنه با نوک انگشتان زرد مواجه خواهید شد! برای پاک کردن لکه زردچوبه آن را در محلول سرکه/آب خیس کنید.

مکمل های زردچوبه چه فوایدی برای سلامتی دارند؟

اگر با زانو درد، آرتریت یا التهاب سر و کار دارید، مکمل زردچوبه تورم و درد را کاهش می دهد و همچنین ممکن است از آسیب سلولی محافظت کند.

برای بهترین نتیجه به دنبال کپسول های 500 میلی گرمی با حداقل 95 درصد کورکومینوئید باشید.

یکی از قدرت های فوق العاده زردچوبه خاصیت ضد التهابی آن است. این باعث شده است که متخصصان رژیم غذایی وارد قطار زردچوبه شوند و یک نوشیدنی سم زدا تولید کنند.

زردچوبه دو دوست صمیمی دارد

برای اینکه بیشترین مزایای سلامتی زردچوبه را داشته باشید، مهم است که آن را با روغن و فلفل همراه کنید.

ماده فعال زردچوبه، کورکومین، محلول در چربی است، بنابراین روغن جذب را افزایش می دهد. فلفل به عنوان یک افزایش دهنده فراهمی زیستی عمل می کند که کارایی کورکومین را تا 2000٪ افزایش می دهد!

آیا در مورد شیر طلایی چیزی شنیده اید؟

یکی از ماندگارترین و در حال حاضر مرسوم‌ترین خوراکی‌های مبتنی بر زردچوبه، شیر طلایی است. شیر طلایی که در هند با نام Haldi Dhood شناخته می شود، ترکیبی از شیر گرم شده، زردچوبه و فلفل سیاه است. یک شات اسپرسو برای لاته زردچوبه بریزید!


زردچوبه می تواند زندگی شما را نجات دهد

آیا می دانستید که اخیراً کشف شده است که زردچوبه خاصیت ضد سم دارد؟درست است، ترکیب تورمرون که از زردچوبه به دست می‌آید، به عنوان یک ضد سم برای jararacussu، یکی از سمی‌ترین افعی‌های گودال آمریکای جنوبی عمل می‌کند. چقدر شگفت انگیز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha