سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 363234

همانطور که از میانه‌های پاییز گذر می‌کنیم و به زمستان نزدیک می‌شویم، بدن ما برای قوی و سالم ماندن به یک لایه محافظ اضافی نیاز دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ایمنی بدن در این فصل، مصرف نوشیدنی‌های آرام بخش، گرم و خوشمزه بر پایه شیر است.

۵ نوشیدنی خانگی با شیر برای افزایش ایمنی بدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، نوشیدنی‌ها نه تنها مواد مغذی ضروری را به بدن شما می‌‍رسانند، بلکه شما را در شب‌های سرد و بعضا یخ زده پائیز و زمستان نیز آرام می‌کنند. در این مطلب پنج نوشیدنی مبتنی بر شیر را که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است معرفی میکنیم؛ نوشیدنی هایی که نه تنها خوشمزه هستند، بلکه تهیه آن‌ها نیز ساده است.

شیر زردچوبه یا شیر طلایی

زردچوبه یک منبع طبیعی ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و زمانی که با شیر همراه شود به روح شما نیز آرامش می‌دهد. این نوشیدنی می‌تواند به کاهش التهاب، مبارزه با عفونت‌ها و حفظ ایمنی بدن شما کمک کند.

نحوه درست کردن شیر طلایی:

مواد لازم: یک فنجان شیر، نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک پیمانه فلفل سیاه و عسل به میزان دلخواه.

طرز تهیه: شیر را گرم کنید، زردچوبه، فلفل سیاه و عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید و از رنگ طلایی آن لذت ببرید.

چای ادویه دار

چای فقط یک نوشیدنی خوشمزه نیست. بلکه همراه با ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی مانند دارچین، زنجبیل و هل باعث هضم غذا کمک می‌شود و از شما در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز محافظت می‌کند.

نحوه درست کردن:

مواد لازم: ۱ فنجان شیر، ۱ چای کیسه‌ای یا برگ چای نرم، نصف قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده، یک پیمانه زنجبیل آسیاب شده و شکر به دلخواه.

دستور العمل: شیر را بجوشانید، برگ چای، ادویه و شکر را اضافه کنید، صاف کنید و جرعه جرعه بنوشید تا بدن شما گرم شود و مصونیت پیدا کند.

کاکائو و دارچین

کاکائو آنتی اکسیدان دارد و وقتی با گرمای شیر و کمی دارچین ترکیب شود، به تقویت کننده ایمنی لذت بخشی تبدیل می شود. این نوشیدنی می‌تواند روحیه شما را تقویت کند و در عین حال سلامت شما را حفظ کند.

نحوه درست کردن:

مواد لازم: ۱ فنجان شیر، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین نشده، نصف قاشق چایخوری دارچین و شکر به میزان دلخواه.

طرز تهیه: شیر را گرم کنید، کاکائو، دارچین و شکر را اضافه کنید، با همزن بزنید تا یکدست شود و از طعم دلپذیر کاکائو لذت ببرید.

شیر بادام زعفرانی

زعفران به دلیل خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی و توانایی در بهبود خلق و خوی و روحیه شناخته شده است. بادام چربی‌های سالم و ویتامین E را برای سلامت کلی بدن فراهم می‌کند.

نحوه درست کردن:

مواد لازم: ۱ فنجان شیر، چند رشته زعفران، ۱۰ تا ۱۲ عدد بادام خیس خورده و عسل به میزان دلخواه.

دستورالعمل: شیر، زعفران و بادام را مخلوط کنید. مخلوط را صاف کنید؛ عسل اضافه کنید؛ و یک نوشیدنی کامل برای خود درست کنید.

شیر گل رز و هل

هل یک تقویت کننده طبیعی ایمنی و کمک کننده به هضم است، در حالی که گلبرگ‌های گل رز اثر آرام بخشی دارند. آنها با هم یک نوشیدنی شیر لذت بخش را ایجاد می کنند که برای یک خواب آرام شبانه عالی است.

شیوه درست کردن:

مواد لازم: ۱ فنجان شیر، یک پیمانه هل له شده، چند گلبرگ خشک شده گل رز و شکر به میزان دلخواه.

دستورالعمل: شیر را گرم کنید، هل، گلبرگ‌های گل رز و شکر را اضافه کنید، به آرامی هم بزنید و اجازه دهید عطر شما را به آرامش برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha