محافظت از موی خود در برابر خورشید امری طبیعی است. به خصوص در هنگام تابستان که خورشید در گرم‌ترین دوره خود قرار دارد و می‌تواند به مو و پوست سر شما آسیب جدی وارد کند. نور خورشید می‌تواند باعث خشکی و شکننده شدن موی شما می‌شود. نور شدید خورشید همچنان می‌تواند علاوه بر داشتن مضرات بسیار برای مو، سلامت پوست سر شما را نیز به خطر اندازد. موی سر به آن اندازه که به نظر می‌آید تاثیری بر محافظت از پوست سر ندارد که این مورد قابل توجه است.محافظت نکردن از پوست و موی سر می‌تواند به شرایط وخیمی از سلامت سر ختم شود و هزینه‌های غیرقابل جبرانی برای سلامت بدن شما به جای بگذارد. ما در این مطلب سعی به معرفی بهترین راه‌ها برای محافظت مو و پوست سر در برابر نور خورشید را داریم تا شما بتوانید با انجام دادن این موارد، به سلامت پوست و موی خود کمک کنید. با ما همراه باشید!

چگونه از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم

از خشک نگه داشتن موهای خود پرهیز کنید

نور خورشید یکی از مهم‌ترین علت‌ها برای خشک شدن مو و پوست سر است. برای جلوگیری از خشک شدن مو و پوست سر، شما می‌توانید تا حد ممکن موهای خود را مرطوب نگه دارید. برای این کار، مطمئن باشید که آب به اندازه‌ای در طول روز می‌نوشید و از میوه و سبزیجات زیادی استفاده می‌کنید. میوه و سبزیجات از ساده‌ترین منابع فیبر هستند که با مصرف آنها شما می‌توانید بدن خود را در شرایط مناسبی برای قرار گرفتن در نور آفتاب، نگه‌دارید. برای سریع‌تر شدن این پروسه، شما می‌توانید مقداری محصول آب‌رسان را به صورت مستقیم به مو و پوست سر خود بزنید تا آنها را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید.

شما می‌توانید همین حالا محصولات برند جانسون را سفارش دهید و از آن برای بهبود سلامت مو و پوست سر خود استفاده کنید.

بیشتر استفاده کردن از شامپو

این مورد می‌تواند مقداری سخت باشد، به خصوص در روزهای گرم که حمام کردن مقداری دشوارتر می‌شود! بهترین روش برای حمام کردن و شستن موها، استفاده از دوش آب سرد در روزهای بسیار گرم است. طول زمان دوش گرفتن شما مهم نیست اما نکته قابل توجه این است که موهای خود را بیشتر از یک بار در روز شست و شو ندهید. شست و شو هر روز مو باعث می‌شود که روغن‌ها و ویتامین لازمه به موها و پوست سر شما بازگردانده شود و آنها را از هرگونه میکروب و کثیفی، پاک کند. همچنین شست و شوی روزانه می‌تواند از پرب شدن بیش از حد موی شما نیز جلوگیری کند.

برای شست و شوی روزانه مو، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بهترین نوع شامپو برای این کار استفاده کنید تا از سلامت مو و پوست سر خود مطمئن باشید. محصولات بس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هرکسی باشد.

از آفتاب مستقیم دوری کنید

چگونه از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم

برای دوری از نور مستقیم آفتاب، شما می‌تواید از سایه درخت‌ها و حتی چتر نیز استفاده کنید تا از مو و پوست سر خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اما درنظر داشته باشید که این روش دلیلی برای استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب نمی‌شود! شما باید در کنار محافظت از مو و پوست سر خود، از پوست صورت خود نیز محافظت کنید تا از چروکی و خشک شدگی پوست، جلوگیری کنید. نور خورشید می‌تواند از روی سطح‌های شیشه‌ای و سفید، خود را منعکس کند. یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از مو و پوست سر در روزهای آفتابی، استفاده از کلاه‌های حصیری لبه‌دار است که به شما می‌کند به علاوه مو از پوست صورت خود نیز محافظت کنید.

از محافظت کننده مو استفاده کنید

محطولات محافظت از مو، یک لایه خیلی سبک روی موهای شما ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود که موی شما در برابر نور خورشید و گرما محافظت شود. این محصولات نه تنها برای نور آفتاب بلکه برای کسانی که شغل آنها با گرمای زیاد ناشی از ذوب فلزات و امثال آنها است، محصولی مناسب هستند و از مو و پوست سر آنها محافظت می‌کند. این محصولات مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد مفید برای مو و پوسن سر هستند که علاوه بر محافظت، تا حدودی به سلامت موی شما نیز کمک می‌کنند. شما می‌توانید از این محصول در طول روز خود استفاده کنید، درست مثل کرم ضد آفتاب. برای تمدید کردن این محصول، شما می‌توانید یک الی دو ساعت بعد از استفاده، دوباره این محصول را روی مو و پوست سر خود استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب برای پوست سر

درست است که ما برای محافظت از پوست صورت از ضد آفتاب استفاده می‌کنیم اما قسمت‌های دیگر از سر هم نیازمند مقداری مراقبت بیشتر هستند! ضد آفتاب‌های مخصوص پوست سر سبک‌تر هستند و پس از استفاده کردن، پوست شما را خسته نمی‌کنند. استفاده از این ضد آفتا برای پوست سر می‌تواند کمک بسیار زیادی به سالم ماندن آن کند از پوسته پوسته شدن و خشکی آن جلوگیری کند. شما همچنین می‌توانید از ضد آفتاب معمولی برای پشت گردن و حتی گوش‌های خود استفاده کنید. حدف ضد آفتاب محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید و حتی دود است و از چروکی پوست شما در سنین پایین جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

محافظت از مو و پوست سر یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای حفظ سلامتی سر شما است. با این کار شما از عواقب تخریب کننده جلوگیری می‌کنید و عمر مو و پوست سر خود را افزایش می‌دهید. ساده‌ترین راه برای محافظت از مو و پوست سر، نوشیدن مداوم آب در هنگام روز است. برای سالم‌تر ماندن پوست سر، شما می‌توانید از روغن‌های طبیعی نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن‌های گیاهی برای موها و پوست‌های چرب توصیه نمی‌شود و افراد دارای موهای خشک می‌توانند از این روغن‌ها استفاده کنند. این مطلب لیستی از بهترین روش‌ها برای محافظت از مو در برابر نور خورشید بود که ما سعی داشتیم با معرفی کردن بهترین موارد، به شما کمک کنیم تا از مو و پوست خود در روزهای آفتابی حفاظت کنید. ار همراهی شما با ما متشکریم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha