سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 360448

استفاده از اندازه نامناسب کاندوم می تواند بر محافظت از عفونت، کنترل بارداری و رابطه جنسی و عملکرد شما تأثیر بگذارد.

راهنمای خرید کاندوم متناسب با اندازه آلت تناسلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول هلث، یکی از مهم ترین مراحل استفاده صحیح از کاندوم، انتخاب سایز مناسب کاندوم است. استفاده از کاندوم بسیار بزرگ می تواند باعث لیز خوردن آن شود و استفاده از کاندوم خیلی کوچک باعث پاره شدن آن می شود.

برای حداکثر محافظت در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) و بارداری، به کاندومی نیاز دارید که ایمن باشد و راحت آلت تناسلی شما را بپوشاند. اگر نمی‌دانید کاندوم‌ها چقدر بزرگ هستند، نمودار اندازه کاندوم راهی آسان برای درک اندازه‌هایی است که باید انتخاب کنید.

گفتنی است، برای انتخاب درست، باید بیشتر از اکتفا به "اندازه چشمی" آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید.

ممکن است نگران باشید که برای استفاده از کاندوم آلت تناسلی شما خیلی کوچک است، اما اندازه های زیادی از کاندوم وجود دارد که با آلت تناسلی در هر شکل و اندازه ای مطابقت پیدا می کند. اگر نگران این هستید که کاندوم ها به اندازه کافی بزرگ نباشند، حتی می توانید کاندوم های XL یا پهن را پیدا کنید.

این مقاله نحوه انتخاب سایز مناسب کاندوم و همچنین برخی از ویژگی‌های کاندوم را که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، مانند مواد، شکل‌ها و روان‌کاری پوشش می‌دهد.

چگونه آلت تناسلی خود را اندازه بگیریم؟

برای اینکه بفهمید اندازه کاندوم مورد نیاز شما چیست، باید عرض و طول آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید. در اینجا نحوه اندازه گیری آلت تناسلی خود آورده شده است:

  • طول: یک طرف خط کش یا متر را روی استخوان شرمگاهی خود (استخوان رو به جلو در مرکز لگن) گرفته و تا نوک آلت تناسلی خود بکشید و اندازه را یادداشت کنید.
  • عرض: از یک تکه نخ یا یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کنید. به آرامی آن را در اطراف ضخیم ترین قسمت آلت تناسلی در حالت نعوظ بپیچید. طول نخ یا متررا اندازه بگیرید.

هنگامی که این دو اندازه گیری را انجام دادید، مارک های مختلف را بررسی کنید تا کاندوم ای را انتخاب کنید که بیشتر با اندازه آلت تناسلی شما مطابقت دارد.

بیشتر بدانید:اندازه طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟

اندازه متوسط کاندوم چقدر است؟

سازندگان کاندوم از اصطلاحات مختلفی برای توصیف اندازه کاندوم خارجی استفاده می کنند که می تواند انتخاب اندازه مناسب آن را دشوار کند. یک برند ممکن است یک کاندوم خارجی را "بزرگ" بداند، در صورتی که برند دیگری ممکن است همان کاندوم را که اندازه های مشابهی دارد با لفظ "استاندارد" برچسب گذاری کند.

کاندوم‌های مناسب «عادی» یا «استاندارد» معمولاً بین ۶.۵ تا ۸ اینچ(16.5 - 20/3 سانتی متر) طول و حدود ۲ اینچ(5.08 سانتیمتر) عرض دارند.

در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که به شما در انتخاب درست کاندوم کمک می کند:

عرض کاندوم

پهنای کاندوم خارجی بر میزان ماندگاری آن روی آلت تناسلی شما تأثیر می گذارد. اگر خیلی سفت باشد، کاندوم ممکن است ناراحت کننده باشد و به راحتی پاره بشود. اگر خیلی شل باشد، می تواند در داخل واژن لیز بخورد (احتمالا بدون اینکه متوجه شوید).

از این دستورالعمل ها برای پیدا کردن کاندوم خارجی بر اساس عرض استفاده کنید:

  • کاندوم های خارجی مناسب: عرض کمتر از 1.75 اینچ (معادل 4.445 سانتیمتر )
  • کاندوم خارجی مناسب استاندارد: عرض 1.75 اینچ تا 2 اینچ (معادل 4.445 - 5.08 سانتیمتر)
  • کاندوم های خارجی مناسب تر: عرض بیش از 2 اینچ ( بیشتر از 5.08 سانتیمتر )

چرا باید بیش از یک بار اندازه گیری کرد؟

وقتی همه اندازه‌گیری‌ها و محاسبات را انجام دادید، آنها را دوباره تکرار کنید؛ ترجیحاً در روزهای مختلف و در زمان‌های مختلف (مثلاً زمانی که استراحت می‌کنید در مقایسه با یک روز کاری طولانی).

اندازه آلت تناسلی شما همیشه یکسان نیست، با این حال شما می‌خواهید مطمئن باشید که دقیق‌ترین اندازه‌گیری‌ را انجام داده اید.

بیشتر بدانید: چه عواملی بر اندازه آلت تناسلی تاثیر می گذارد؟

طول کاندوم

یک کاندوم مناسب باید تمام آلت تناسلی شما را بپوشاند اما فضای کافی در نوک آن باقی بگذارد تا منی را که در حالت انزال خارج می شود جمع آوری کند.

برای انتخاب کاندوم بر اساس طول می توانید از این دستورالعمل های کلی استفاده کنید:

  • کاندوم های مناسب و تقریبا اندازه : طول 7 اینچ تا 7.8 اینچ (17.78 - 19.81 سانتیمتر)
  • کاندوم خارجی مناسب و استاندارد: طول 7.25 اینچ تا 7.8 اینچ(18.41-19.81 سانتیمتر )
  • کاندوم های خارجی مناسب و در سایز بزرگ: طول 7.25 اینچ تا 8.1 اینچ(18.41 - 20.57 سانتیمتر )

به خاطر داشته باشید که بسته به جایی که کاندوم می‌خرید، ممکن است گزینه‌های اندازه‌گیری (و واحدهای اندازه‌گیری) متفاوتی داشته باشید.

هنگام مقایسه مارک های مختلف کاندوم، بسته بندی را بررسی کنید تا ببینید آیا راهنمای مرجعی برای نشان دادن اندازه های مختلف در اینچ وجود دارد یا خیر. این کار به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را پیدا کنید.

نمودار اندازه برندهای محبوب کاندوم

عرض(بر اساس اینچ) طول(براساس اینچ) اندازه نام تجاری
2.04 7.08 Thin Feel Ultra Thin Durex
2.20 7.68 Regular Durex
2.24 8.66 Comfort XL Large Durex
2.09 7.48 ultra thin Trojan
2.05 7.48 Regular Trojan
2.09 8.30 Magnum Ecstasy Trojan
1.90 7.09 Closer Fit Lifestyles
2.05 7.87 Regular Fit Lifestyles
2.13 8.27 Larger Fit Lifestyles
1.92 6.69 Slimfit Glyde
2.09 7.48 Standard Fit Glyde
2.20 8.07 Maxi XL Fit Glyde
2.00 7.87 Close Feel Skyn
2.08 7.87 Original Skyn
2.20 8.27 Large Skyn
1.92 6.70 Iron Grip Caution Wear
2.20 7.08 Classic Plain Caution Wear
4.24 8.25 Grande Caution Wear

نحوه انتخاب بهترین نوع کاندوم

زمانی که متوجه شدید باید به دنبال کدام اندازه کاندوم باشید، مارک هایی را که اندازه مورد نیاز شما را ارائه می دهند را بررسی کنید. ممکن است بخواهید چند مارک و انواع مختلف کاندوم را امتحان کنید تا بهترین ترکیبی از تناسب، راحتی و حساسیت را در کاندوم مورد نظر پیدا کنید.

علاوه بر اندازه، چند ویژگی خارجی دیگر کاندوم وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید:

بیشتر بدانید: اندازه آلت تناسلی با افزایش سن تغییر می کند؟

مواد تشکیل دهنده کاندوم

مواد زیادی برای ساخت کاندوم استفاده می شود که می تواند احساس مختلفی در شما ایجاد کند و همچنین اگر شما به ماده ای حساسیت دارید (مثلاً اگر به لاتکس حساسیت دارید) قبل از انتخاب کاندوم بهتر از مواد تشکیل دهنده آن را در نظر بگیرید.

مواد رایج کاندوم عبارتند از:

  • لاتکس(Latex)
  • پلی اورتان(Polyurethane)
  • پلی ایزوپرن(Polyisoprene)
  • مواد دیگر(Lambskin)

چندین کاندوم ساخته شده از مواد مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک احساس بهتری دارد.

ویژگی های ظاهری کاندوم

شما می توانید کاندوم های خارجی را در انواع بافت ها و شکل ها پیدا کنید. مانند مواد، شکل های مختلف نیز "احساس" و تجربیات متفاوتی را ارائه می دهند.

در اینجا فقط چند نمونه از ویژگی هایی است که می توانید هنگام خرید کاندوم بررسی کنید:

  • کاندوم های خار دار و با ظاهری برجسته
  • کاندوم هایی که در تاریکی می درخشند و رنگ دارند
  • کاندوم های طعم دار یا همراه با اسانس خوراکی
  • کاندوم های پیچ خورده یا شکل دار

کاندوم های از پیش روغن کاری شده

بسیاری از برندهای خارجی کاندوم، مانند کاندوم های Trojan Double Ecstasy و LifeStyles Turbo Condoms، از قبل توسط روغن ها و مواد مختلف روان کاری شده اند.

همچنین می توانید از یک روان کننده شخصی روی کاندوم خارجی برای بهبود احساس و راحتی شریک زندگی خود استفاده کنید. کافی است پس از پوشیدن کاندوم خارجی، روان کننده ی مورد نظر را به قسمت بیرونی کاندوم اضافه کنید.

با این حال، مراقب باشید که از روان کننده زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث لیز خوردن کاندوم و حتی پارگی آن شود.

روان کننده های مبتنی بر سیلیکون نسبت به روان کننده های پایه آب برای مدت طولانی تری لیز و روان می مانند. در حالی که روان کننده های روغنی نیز لیز هستند، نباید روی کاندوم های لاتکس استفاده شوند زیرا می توانند مواد را تجزیه کنند و پارگی کاندوم را به همراه داشته باشند.

کاندوم همراه با اسپرم کش

همچنین می توانید کاندوم هایی را پیدا کنید که روی آنها اسپرم کش پوشانده شده است (معمولاً یک ماده شیمیایی به نام نونوکسینول-9 که اسپرم را از بین می برد).

در حالی که اسپرم‌کش به محافظت در برابر بارداری و بیماری‌های مقاربتی کمک می‌کند، می‌تواند طعم بدی داشته باشد و برخی افراد ممکن است این ماده شیمیایی را تحریک‌کننده بدانند. اگر شما یا همسرتان به این ماده شیمیایی حساس هستید، کاندوم های اسپرم کش ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشند.

نحوه استفاده صحیح از کاندوم

برای اطمینان از عملکرد صحیح کاندوم، مهم است که بدانید اندازه آن مناسب است یا خیر و چگونه آن را به درستی برروی آلت تناسلی بکشید.

برای اطمینان از تناسب و عملکرد صحیح مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به برچسب جعبه و بسته کاندوم نگاه کنید تا مطمئن شوید که اندازه آن درست است.
  2. هنگامی که کاندوم را از بسته بندی خارج می کنید، مطمئن شوید که لبه آن در خارج باشد.
  3. قسمت بالای کاندوم را بین نوک انگشتان خود فشار دهید، اما مراقب باشید که آن را با ناخن خود فشار ندهید. شما باید در انتهای کاندوم فضای کمی برای جمع آوری مایع منی بگذارید.
  4. نوک آلت تناسلی خود را در دهانه پایین کاندوم قرار دهید، سپس آن را با احتیاط به سمت پایین بغلتانید (کمی روغن می تواند در اینجا به شما کمک کند). اگر کاندوم "درست" به نظر نمی رسد یا خیلی سفت یا خیلی شل است، ممکن است بهترین کاندوم را انتخاب نکرده باشید.
  5. اگر نیاز دارید کاندوم را بردارید و آن را دور بیندازید. از آن استفاده مجدد نکنید. اگر جعبه دیگری از برند یا سایز دیگر کاندوم دم دست دارید، به جای آن یکی از آن ها را امتحان کنید تا ببینید مناسب تر است یا خیر.

اندازه کاندوم ممکن است بسته به برند متفاوت باشد؛ پس بسیار مهم است که اندازه کاندوم با اندازه آلت تناسلی شما مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که شما و همسرتان در طول رابطه جنسی محافظت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha