به یاد داشته باشید، این عبارات دلیل قطعی عدم صداقت افراد نیستند، اما اگر احساس می کنید چیزی کاملاً درست نیست و فرد قصد دارد موضوعی را از شما مخفی کند، می توانند به عنوان سرنخ به کمک شما بیایند.

با این ۱۰ سرنخ افراد پنهان‌کار را به راحتی بشناسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هک اسپریت، تا به حال شده که احساس کنید کسی تمام حقیقت را نمی گوید، اما نمی توانید متوجه شوید چه چیزی را پنهان می کند یا حقیقت چیست؟ این احساس ممکن است به خاطر کلماتی باشد که آنها استفاده می کنند.

وقتی مردم چیزی برای پنهان کردن دارند، اغلب از عبارات خاصی استفاده می کنند که با کمی دقت می توانید متوجه آنها شوید.

فراموش نکنید که این این عبارات همیشه به معنای دروغگویی یک نفر نیست؛ اما اگر احساس می کند «یک جای کار می لنگد»، این عبارت می توانند سرنخی برای شما باشند.

۱- «صادقانه بگویم…»

حالا، فرد بعد از بیان این عبارت ممکن است بسیار بی گناه به نظر برسد، درست است؟ اما در مورد آن فکر کنید، چرا کسی باید به طور خاص اشاره کند که صادق است و دروغ نمی گوید؟

مثل این است که آنها می خواهند شما را متقاعد کنند که حقیقت را می گویند که می تواند نشانه ای از پنهان کردن چیزی باشد و اگر کسی بیشتر از حالت طبیعی از این عبارت استفاده می کند، ممکن است به این معنی باشد که کاملاً با شما صادق نیست.

2. «یادم نیست…»

مردم زمانی از این عبارت استفاده می کنند که می خواهند از پاسخ دادن به یک سوال اجتناب کنند یا زمانی که می خواهند چیزی را از شما پنهان کنند.

البته همه ما هر از گاهی چیزهایی را فراموش می کنیم اما اگر شخصی به طور مکرر از این عبارت استفاده کند، به خصوص در مورد چیزهایی که باید به خاطر بسپارد، ممکن است یک نشانه هشدار برای شما باشد.

اگر آنها کمی بیش از حد می گویند «یادم نمی آید»، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از خود بپرسید که آیا سعی دارند از گفتن حقیقت اجتناب کنند یا خیر.

3. «شاید، حدس می‌زنم…»

در ابتدا ممکن است تصور کنیم که افراد پس از بیان این عبارت فقط کمی بلاتکلیف هستند اما بعد متوجه می شویم که آنها هر زمان که سعی در طفره رفتن از یک سوال یا اجتناب از تعهد دارند از آن استفاده می کنند.

بنابراین اگر «شاید، حدس می‌زنم…» زیاد می‌شنوید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که کسی کاملاً با شما صادقانه صحبت نمی‌کند.

4. «تا جایی که من می دانم…»

عباراتی مانند «تا آنجا که من می دانم یا تا جایی که من اطلاع دارم» اغلب برای ایجاد فاصله از حقیقت استفاده می شود و این یک راه هوشمندانه برای جلوگیری از دروغگویی آشکار است.

وقتی کسی می‌گوید: «تا آنجا که من می‌دانم....»، ممکن است چیزی را پنهان کند که نمی‌خواهد شما در مورد آن بدانید.

5. «پیچیده است...»

این عبارت اغلب احساس سنگینی را با خود به همراه دارد و زمانی که افراد نمی خواهند داستان کامل را به اشتراک بگذارند یا زمانی که سعی می کنند از یک حقیقت ناراحت کننده اجتناب کنند، از آن استفاده می کنند.

افراد وقتی می گویند: «پیچیده است...» تصمیم می‌گیرند مسائلی را که با آن‌ها درگیر هستند فاش نکنند.

بنابراین، اگر کسی مدام بگوید "پیچیده است"، ممکن است با چیزی دست و پنجه نرم کند که هنوز آماده افشای آن نیست.

6. «من به شما دروغ نمی گویم..»

این یک روش قدیمی است که افراد برای مخفی کردن یک موضوع از آن استفاده می کنند.

بنابراین اگر شخصی مرتباً به شما می گوید که دروغ نمی گوید، می تواند نشانه ای باشد که کاملاً صادق هم نیست و سعی در مخفی کردن چیزی دارد.

7. «چرا باید این کار را انجام دهم؟»

این عبارت اغلب یک واکنش تند است زمانی که کسی احساس می کند در گوشه ای گیر افتاده است به زبان می آورد و این عبارت کمتر در مورد متقاعد کردن شما و بیشتر در مورد توجیه اعمال خودشان است.

مثل این است که بگوییم، "من قادر به انجام چنین کاری نیستم"، حتی زمانی که آنها ممکن است در انجام آن خیلی خوب باشند.

اگر این عبارت را می شنوید، می تواند نشانه ای از این باشد که کسی حالت تدافعی به خود گرفته است و ممکن است چیزی برای پنهان کردن داشته باشد.

8. «من چیزی برای پنهان کردن ندارم...»

افرادی که اصرار دارند چیزی برای پنهان کردن ندارند، اغلب کسانی هستند که این کار را انجام می دهند و این عبارتی است که برای منحرف کردن سوء ظن و ذهن فرد دیگر استفاده می شود و شما را وادار می کند فکر کنید که آنها صادق و یک رو هستند اما در واقعیت، آنها ممکن است چیزی را پنهان کنند.

9. «همین…»

در ابتدا این عبارت فقط یک عادت عجیب و غریب به نظر می رسد اما با گذشت زمان، متوجه می شوید که فرد زمانی از آن استفاده می کند که جزئیاتی را که نمی‌خواهد به اشتراک بگذارد مخفی کرده است.

بنابراین، اگر کسی اغلب با عبارت"همین" جملات خود را تمام می کند، ممکن است اصل و واقعیت مطلب را به شما نگفته باشد.

10. «به من اعتماد کن…»

وقتی کسی مدام به شما می‌گوید که به او اعتماد کنید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او خیلی تلاش می‌کند تا شما را به صداقتش متقاعد کند و مثل این است که به جای کسب اعتماد، از شما درخواست می کند.

افراد از «به من اعتماد کن…» مانند یک عبارت جادویی استفاده می‌کنند تا همه داستان‌های خود را باورپذیر نشان دهند اما اعتماد از طریق صداقت و شفافیت به دست می آید.

اگر متوجه شدید که شخصی به طور مکرر به شما می‌گوید به او اعتماد کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که بپرسید چرا اینقدر بر آن پافشاری می‌کند.

به یاد داشته باشید، این عبارات دلیل قطعی عدم صداقت نیستند، اما اگر احساس می کنید چیزی کاملاً درست نیست، می توانند به عنوان سرنخ عمل کنند.

به دل خود اعتماد کنید و هرگز از جستجوی حقیقت نترسید، حتی اگر نفر مقابل شما در پشت چند عبارت حیله گرانه پنهان شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha