چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 360772

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از تأثیر اصلاح سبک زندگی در افزایش قدرت باروری زوجین خبر داد و گفت: خواب منظم و رژیم غذایی مناسب از مهترین مؤلفه‌های کیفیت زندگی است.

توصیه‌های طب ایرانی برای افزایش قدرت باروری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،طب ایرانی به عنوان یکی از طب‌های قدیمی در جهان از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است؛ به طوری که همواره مورد توجه متخصصان رشته‌های مختلف قرار گرفته است.مهمترین مولفه در طب ایرانی که از اهمیت زیادی در نزد پزشکان و حکمای طب ایرانی برخوردار است اصلاح سبک زندگی و تصحیح روش‌های زندگی نامطلوب است.رعایت نوع تغذیه و توجه به تغذیه سالم و طبیعی، توجه به مدت زمان خواب و انجام فعالیت‌های بدنی مناسب از جمله اصول مهم در طب ایرانی است.

یکی از موضوعاتی که در طب ایرانی مورد توجه قرار دارد افزایش قدرت باروری در مردان و زنان و تسهیل شرایط فرزند دار شدن است.

نرگس گرجی،رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از عوامل موثر در قدرت باروری زوجین را کیفیت سطح زندگی دانست و گفت: امروزه در مطالعات متعدد بر تاثیر سبک زندگی افراد در ارتقای قدرت باروری و سلامت مادر و جنین طی دوران بارداری تاکید بسیار می‌شود.

وی با بیان اینکه در منابع معتبر و مکتوب طب ایرانی نیز بر اهمیت کیفیت سبک زندگی افراد بر میزان باروری و سلامت فیزیکی بسیار تاکید می‌شود، افزود: بهداشت خواب، داشتن خواب مناسب شبانه، پرهیز از دیر خوابیدن و داشتن نشاط صبحگاهی علاوه بر اینکه باعث سلامتی و نشاط روزمره افراد خواهد شد در تنظیم ترشح هورمون‏‏‌ها، سیستم ایمنی و قدرت بدن هم تاثیرات بسیاری دارد.

این متخصص طب سنتی توصیه کرد:تا حد امکان از بی خوابی شبانه و خواب طولانی طی روز پرهیز شود. همچنین رژیم غذایی نامناسب، مصرف فست فودها و رژیم‌های غذایی پرچرب همراه با قند و کربوهیدرات بسیار بالا، به ویژه در افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن، می‌تواند قدرت باروری را در زوجین کاهش داده و منجر به افزایش پیامدهای نامطلوب بارداری در مادر و جنین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: فیبر و سبزیجات در رژیم غذایی، میوه‌های مناسب فصل برای دوران بارداری(سیب، گلابی، به، انار) و خشکبار مناسب (مویز، توت خشک و انجیر) می‏‌توانند به عنوان جایگزین تنقلات صنعتی استفاده شوند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فیزیکی و جسمانی پیش و حین دوران بارداری، گفت: متاسفانه امروزه بدلیل زندگی صنعتی که اکثر افراد مبتلا هستند، میزان فعالیت فیزیکی بسیار محدود شده است. افراد در طی روز باید حداقل 30 الی 60 دقیقه فعالیت ورزشی به ویژه ورزش‌هایی مثل پیاده روی، شنا، یوگا و حرکت‌های کششی داشته باشند که این کار علاوه بر تقویت و بهبود جریان سیستم قلبی عروقی بدن، در مادران باردار نیز باعث تقویت و افزایش قدرت عضلات کف لگن می‌شود تا بارداری و زایمان راحت تری را تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha