اخیراً برخی نهادهای نظارتی از یک آزمایشگاه اجاره‌ای در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود 900 لیتر مشروبات الکلی کشف و با مجرمان در این زمینه برخورد کرده‌اند.

۹۰۰ لیتر مشروبات الکلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران کشف شد/توضیح وزارت بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بنا بر این گزارش، بخشی از فضای داخل دانشگاه علوم پزشکی ایران که آزمایشگاه بوده برای مدتی در اجاره یک پیمانکار قرار داشته و این پیمانکار در غفلت نظارتی مسئولان دانشگاه، از این محل برای تولید مشروبات الکلی و فروش آن در بیرون استفاده می کرده است.

برخی اساتید و دانشجویان دانشگاه پس از اطلاع از این تخلف، آن را با نهادهای نظارتی بیرون دانشگاه در میان می‌گذارند و با ورود آنها با این اقدام تخلف و تجهیزات مربوطه از دانشگاه خارج می‌شود.

این اتفاق و ضعف نظارتی مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تعجب بسیاری را در این دانشگاه در پی داشته و حالا سوال این است که چگونه می‌توان دور از چشمان عوامل مسئول در دانشگاه چنین تخلف بزرگی را مرتکب شد؟

آیا مدیران ارشد و نیز مسئولان نظارتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران به وظایف خود برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای به درستی عمل کرده‌اند؟ و آیا وزارت بهداشت در این زمینه توضیحات لازم را از آن دریافت کرده است؟

توضیح وزارت بهداشت درباره کشف مشروبات الکلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: موضوع کشف محموله‌های غیر مجاز در محیط پیرامونی دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط مراجع ذیصلاح در حال بررسی و انجام اقدامات قانونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت: پدرام پاک آیین در این باره اظهار داشت: این موضوع که مربوط به چند سال گذشته بوده، مورد پیگیری مسئولان فعلی و مجریان قانونی دانشگاه قرار گرفته و دستور بررسی و کالبد شکافی ریشه این تخلف و برخورد قاطع با مرتکبان آن در جریان قرار دارد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در توضیح این موضوع آورده است که «این موضوع از سوی نهادهای نظارتی دانشگاه در ماه‌های قبل کشف و بلافاصله به اطلاع نیروی انتظامی رسید و مکشوفات نیز در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

همچنین این اتفاق در فضای خارج از محوطه دانشگاه و در یک تصفیه خانه فاضلاب در نیزارهای دره مجاور دانشگاه بوده و ارتباطی با محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران نداشته و براین اساس موضوع آزمایشگاه اجاره‌ای و سوء استفاده پیمانکار خلاف واقع و کذب است.»

روابط عمومی این دانشگاه تاکید کرده است که «با توجه به کشف اولیه و اطلاع رسانی موضوع از سوی نهاد نظارتی دانشگاه به مقامات ذیصلاح، موضوع اطلاع رسانی از سوی اساتید و یا دانشجویان نیز کاملا خلاف واقع و کذب بوده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha