معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آسیب‌های شنوایی در کودکان بدو ورود به مدرسه ۲.۵ درصد، در کودکان مدرسه‌ای ۱۱تا ۱۵ درصد و در بزرگسالان ۶۰ تا ۷۰ سال این رقم به ۴۲ درصد می‌رسد.

آسیب‌های شنوایی در کودکان بَدو ورود به مدرسه ۲.۵ درصد است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهدی دلاوری اظهار کرد: آمار ثبت شده در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی منطقه کاشان، نشان می‌دهد که غربالگری سلامت شنوایی هفت هزار و ۶۰۹ نوزاد و کودک در شش‌ماهه ابتدای سال جاری نیز انجام شده است.

وی افزود: برنامه غربالگری سلامت شنوایی پنج هزار و ۶۲۲ نوزاد و چهار هزار و ۳۳۴ کودک در سال گذشته انجام شد و ۱۲ مورد کم‌شنوا و ناشنوا شناسایی شده که فرآیند درمانی و توان‌بخشی خود را سپری می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: کم‌شنوایی و ناشنوایی بر همه ابعاد زندگی فرد نظیر شکل‌گیری گفتار، تعامل رفتاری، سطوح یادگیری و آرامش خانواده تأثیر می‌گذارد، بنابراین شناسایی و رفع این مشکل در سن پایین یک ضرورت است.

دلاوری تصریح کرد: در ایران از هر یک‌هزار تولد زنده دو نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی و ناشنوایی هستند، بنابراین خانواده‌ها باید سلامت شنوایی نوزادان خود را از بدو تولد تا ۲۸روزگی در کلینیک‌های طرف قرارداد با اداره بهزیستی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha