دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: میزان حق فنی داروخانه ها در سال 90 هنوز اعلام نشده و داروخانه ها براساس تعرفه های سال 89 این تعرفه های را دریافت می كنند.

سلامت نیوز : دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: میزان حق فنی داروخانه ها در سال 90 هنوز اعلام نشده و داروخانه ها براساس تعرفه های سال 89 این تعرفه های را دریافت می كنند.
 
مهدی سجادی در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید شورای سلامت تشكیل شود تا تعرفه پیشنهادی وزارت بهداشت در این شورا مورد بررسی، تصویب و ابلاغ قرار گیرد.

وی با بیان اینكه هم اكنون داروخانه ها منتظر تشكیل جلسه شورای سلامت است، گفت: حق فنی داروخانه های بخش خصوصی از سال 90 براساس قانون پنجم توسعه از اختیارات سازمان نظام پزشكی خارج و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی محول شد.

وی ادامه داد: حق فنی داروخانه ها در سال 90 هنوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام نشده و داروخانه ها حق فنی خود را بر اساس تعرفه های سال 89 دریافت می كنند.

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: در سال 89 وظیفه تعیین تعرفه ها و حق فنی داروخانه در بخش خصوصی به عهده سازمان نظام پزشكی و بخش دولتی به عهده وزارت بهداشت بود اما طبق قانون پنجم توسعه، تعیین این تعرفه ها در دو بخش دولتی و خصوصی به وزارت بهداشت واگذار شد.

سجادی می افزاید: طبق بند 15 آیین نامه اصلاحی مرتبط به حق فنی داروخانه ها، مرجع تشخیص خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تعیین تعرفه ها از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.

سجادی می گوید: حق فنی شامل خدماتی است كه به بیمار ارایه می شود كه در بسیاری از مواقع بیمار در جریان دریافت این خدمات از سوی مسوولان فنی داروخانه ها نیستند.

وی با بیان اینكه 10 تا 15 درصد عوارض جانبی دارو با حضور داروساز در داروخانه كاهش می یابد، می گوید: داروساز در دسترس ترین عضو تیم پزشكی است اما از آن جایی كه حضور او عادی شده است دیگر به چشم نمی آید در حالی كه خطوط درمانی را داروساز مطرح می كند اما یك ریال بابت این مسوولیت دریافت نمی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha