اگربی دندانی دارید و قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید، احتمالاً تحقیق و تلاش کرده‌اید تا انواع برندها را بررسی کنید و نام ایمپلنت اشترومن سوئیس را در تحقیقات خود  شنیده‌اید. این برند ایمپلنت، یکی از بهترین برندهای موجود است که بین جراحان  و بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند.اگر دندانپزشک شما این برند سوئیسی را توصیه کرده است یا شما در میان انواع ایمپلنت‌ها می‌خواهید برند اشترومن را انتخاب کنید، در ادامه ما با شما خواهیم بود تا توضیح دهیم که این ایمپلنت چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد، چرا بسیاری از دندانپزشکان آن را توصیه می‌کنند و چگونه قیمت آن تعیین می‌شود. همچنین به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا ایمپلنت اشترومن جزو بهترین برندهاست یا آیا می‌توان برند بهتری را انتخاب کرد.

ایمپلنت اشترومن | بهترین برند ایمپلنت دندان

درصورتی که قصد انجام ایمپلنت دندان خود را دارید و می‌خواهید بهترین نوع آن را انتخاب کنید، حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو، علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی نیز وجود دارد.

ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت دندان، یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. اگر می‌خواهید فضای خالی بین دندان‌های خود را با کاشت دندان پر کنید، باید برندهای مختلف ایمپلنت را بررسی کنید. در ایران، انواع برندهای ایرانی، کره‌ای، سوئیسی، آلمانی و آمریکایی موجود هستند. برخی از این برندها ارزانتر هستند و برخی دیگر به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی، قیمت بیشتری دارند.

یکی از محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها بین دندانپزشکان، ایمپلنت اشترومن است. این برند در بیش ااز ۱۰۰ کشور جهان برای کاشت دندان استفاده می‌شود. برند اشترومن با دانشگاه‌ها، کارشناسان و جوامع علمی پیشرفته همکاری می‌کند تا ایمپلنت‌های با کیفیت تولید کند.

انواع ایمپلنت اشترومن

گونه‌های مختلف ایمپلنت شرکت اشترومن سوئیس

اشترومن تعداد و ا نواع ایمپلنت طراحی نموده است. هر یک از این انواع ایمپلنت مقاومت متفاوتی دارد و برای مناطق خاصی مناسب هستند. انواع ایمپلنت اشترومن شامل موارد زیر است:

۱. ایمپلنت تیتانیومی اشترومن

برای ساخت فیکسچر تیتانیومی، تنها از فلز تیتانیوم استفاده می‌شود. این نوع ایمپلنت نسبت به سایر انواع، مقاومت کمتری دارد. در انواع دیگر ایمپلنت اشترومن به دلیل استفاده از آلیاژ زیرکونیوم و تیتانیوم، مقاومت بیشتری دارد.

اولین و مهمترین شرایط یک ایمپلنت برای استفاده کننده قیمت آن است اگر به دنبال ایمپلنت سوئیسی با قیمت مناسب هستید، این مدل ایمپلنت اشترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

ایمپلنت اشترومن | بهترین برند ایمپلنت دندان

۲. ایمپلنت اکتیو اشترومن

این نوع ایمپلنت در محیط مایع قرار داشته و سطحی مرطوب دارد چیزی شبیه به فضای داخلی دهان و لثه. مایع به حفظ فعالیت سطح ایمپلنت کمک کرده و باعث کاهش زمان بهبودی می‌شود. در سایر ایمپلنت‌ها باید چندین ماه منتظر بمانید تا استخوان فک بهبودی و استحکام کافی را بدست آورد و پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان ادغام شود. سپس روکش روی آن نصب شود. اما با استفاده از ایمپلنت اکتیو، این زمان بسیار کمتر شده و می‌توان در طی ۲ هفته قالب‌گیری را انجام داد.

۳. ایمپلنت روکسالید اشترومن

این نوع ایمپلنت از آلیاژ فلزی تشکیل شده است. از ۱۵٪ زیرکونیوم و ۸۵٪ تیتانیوم تشکیل شده است. این آلیاژ نسبت به تیتانیوم خالص از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود. تطابق زیستی و ادغام با استخوان در این آلیاژ مشابه تیتانیوم خالص است و هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت. ایمپلنت روکسالید نسبت به سایر انواع ایمپلنت اندازه کوچکتری دارد. به همین دلیل احتمال رد شدن آن و به اصطلاح فیل شدن و شکست آن کمتر است.

ایمپلنت اشترومن | بهترین برند ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیسی برندهای مختلف

قیمت ایمپلنت سوئیسی به طور میانگین 18.000.000 الی 40.000.000 میلیون تومان به ازای هر واحد و به همراه روکش می باشد که قیمت:

قیمت ایمپلنت اشترومن حدودا 28 میلیون،

ایمپلنت sic حدودا 18 میلیون،

ایمپلنت iti حدودا 21 میلیون،

ایمپلنت spi حدودا 19 میلیون

ایمپلنت tri حدودا 16 میلیون می باشد.

قیمت ایمپلنت سوئیسی نئودنت 20.000.000

هزینه ایمپلنت سوئیسی اشترومن Roxalid 30.000.000

هزینه ایمپلنت سوئیسی اشترومن SLActive 40.000.00

آیا ایمپلنت اکتیو اشترومن برای همه افراد مناسب است یا نه؟

ایمپلنت اکتیو اشترومن می‌تواند برای برخی افراد مناسب باشد، اما نه برای همه. استفاده از این نوع ایمپلنت بستگی به وضعیت دهان و نیازهای هر فرد دارد. در زیر مواردی را که ممکن است باعث عدم مناسب بودن ایمپلنت اکتیو شوند، بررسی می‌کنیم:

وضعیت استخوان: استخوان فک باید به اندازه کافی سالم و قوی باشد تا بتوان ایمپلنت را در آن جایگذاری کرد. اگر استخوان ضعیف یا ناکافی است، ممکن است نتوان از ایمپلنت اکتیو استفاده کرد.

امور پزشکی: برخی وضعیت‌های پزشکی ممکن است مانع از استفاده از ایمپلنت اکتیو شوند. این شامل بیماری‌هایی مانند دیابت نشان می‌دهد که ممکن است باعث تضعیف فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت شود.

چه بیماری‌هایی ممکن است باعث تضعیف فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت شوند؟

چندین بیماری و وضعیت پزشکی ممکن است باعث تضعیف فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت شوند. برخی از این بیماری‌ها و وضعیت‌ها عبارتند از:

دیابت: افراد دیابتی ممکن است با مشکلات در فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت مواجه شوند. ضعف کنترل قند خون می‌تواند تاثیر منفی بر روند بهبودی و بهبود استخوان داشته باشد.

بیماری‌های قلبی: بیماری‌های قلبی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، نارسایی قلبی و مشکلات در سیستم عروقی می‌توانند ریسک‌های جراحی و بهبودی را افزایش دهند.

عفونت‌ها: وجود عفونت در دهان یا بدن می‌تواند باعث مشکلات در فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت شود. عفونت‌ها می‌توانند باعث تاخیر در بهبودی و افزایش خطر عفونت اطراف ایمپلنت شوند.

بیماری‌های استخوانی: بیماری‌هایی مانند اوستئوپوروز (کاهش چگالی استخوان) و عفونت استخوان می‌توانند باعث ضعف استخوان و تضعیف فرآیند بهبودی ایمپلنت شوند.

عوامل دارویی: برخی داروها ممکن است تاثیرات منفی بر روی فرآیند بهبودی و ادغام ایمپلنت داشته باشند. به عنوان مثال، داروهایی که اثرات جانبی بر روی سیستم ایمنی دارند، می‌توانند تاثیر منفی بر روی ادغام ایمپلنت داشته باشند.

در هر صورت، ارتباط با یک دندانپزشک متخصص یا پزشک معالج شما می‌تواند بهترین راهنمایی را در مورد تأثیر این بیماری‌ها بر روند ایمپلنت دهانی شما ارائه دهد. آنها می‌توانند با بررسی وضعیت شما، ریسک‌ها و گزینه‌های درمانی را برای شما ارزیابی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha