آیا زانوبند طبی برای درمان درد زانو و آرتروز مفید است؟ بدون شک می‌دانید که زانو عضو بسیار مهمی از بدن است که حرکت پا و چرخش آن را امکان‌پذیر می‌کند. عواملی مانند پارگی و کشیدگی شدید رباط زانو وجود دارند که فرد با مشکلات جدی مواجه می‌کنند.

10 مدل زانوبند توصیه شده توسط پزشکان برای درمان زانودرد

شاید ندانید که تفاوت پارگی و کشیدگی رباط زانو در چیست؛ ولی در کل اثرات مخربی بر مفاصل زانو می‌گذارد. اورتینو انواع مختلفی از زانوبندهای طبی باکیفیت را در اختیار شما قرار داده که می‌توانید باب دل خود یکی از نمونه‌های باکیفیت را خریداری کنید.

انواع زانوبند طبی

بریس‌های‌ زانو یا زانوبندها اصولاً متناسب با وضعیت اندامی بیمار و برای اثربخشی قابل‌قبولی طراحی و ساخته می‌شوند. این زانوبندها بر اساس کارکرد و میزان اثربخشی که دارند با یکدیگر متفاوت‌ هستند.

برخی از زانوبندها جهت جلوگیری از آسیب به‌زانو تولید و برخی دیگر برای کنترل درد و مراقبت از زانوی آسیب‌دیده ساخته می‌شوند. زانوبندهای طبی انواع مختلفی دارند که هرکدام برای هدف خاصی تعیین شده‌اند.

  1. زانوبند توان‌بخشی

زانوبند طبی توان‌بخشی برای آن دسته از افرادی تجویز می‌شود که نیاز دارند زانوهایشان جهت بهبودی کامل پس از جراحی مانند ترمیم مینیسک یا ترمیم رباط صلیبی جلوی زانو ACL ثابت نگه داشته شود. این زانوبند با ثابت نگه‌داشتن زانو حین فعالیت در یک‌چشم به‌هم‌زدن به بهبودی آن کمک زیادی می‌کند.

برخی از فواید مهم و اساسی زانوبند توان‌بخشی عبارت‌اند از:

  • موجب استحکام و پایداری زانو می‌شود.
  • کمک زیادی به کاهش درد و التهابات زانو می‌کند.
  • باعث تقویت عضلات اطراف زانو می‌شود.
  • به بهبود و متعادل ساختن زانو کمک شایانی می‌کند.

10 مدل زانوبند توصیه شده توسط پزشکان برای درمان زانودرد

  1. زانوبند طبی آنلودر

افرادی که وزن و فشار زیادی را در مفصل خود تحمل می‌کنند، زانوبند آنلودر (مخصوص آرتروز) بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای آن‌هاست تا وزن و فشار روی مفصل زانو برداشته شود و درد کاهش پیدا کند.

این نوع زانوبند معمولاً برای کنترل درد ناشی از مشکلات التهابی همچون تاندونیت، آرتروز زانو، سندرم فشار ایلیوتیبیال باند و نرمی غضروف کشکک زانو یا کندرومالاسی پاتلا (CMP) استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای این زانوبند به شرح موارد زیر هستند:

  • با بهبود درد و کارایی زانو، موجب افزایش فعالیت‌های روزانه می‌شود.
  • مفاصل از فشارهای نامناسب محافظت می‌شود.
  • موجب بهبودی در عملکرد زانو می‌شود.

زانوبند طبی مفصل‌دار

زانوبند مفصل‌دار در جهت حمایت و جلوگیری از کشش بیش از حد زانو یا برهم‌خوردن تراز، مناسب سیستم فرد طراحی شده‌ است. این زانوبند با پشتیبانی از زانو به ایجاد ثبات در این مفصل مهم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

با پوشیدن بریس‌ و زانوبندهای طبی، گرمایی در ناحیه مفصل ایجاد شده که موجب تسکین درد و تسریع روند درمان می‌شود. توانایی زانوبند مفصل‌دار تا حدی است که می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند همچنین با ایجاد محدودیت در حرکت‌های جانبی یا چرخشی از آسیب بیشتر زانو جلوگیری کند.

10 مدل زانوبند توصیه شده توسط پزشکان برای درمان زانودرد

  1. زانوبند طبی REBOUND DUAL

زانوبند فوق به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین زانوبندها در جهان شناخته شده است. این زانوبند در برابر آسیب‌دیدگی‌های رایج زانو نظیر پارگی رباط‌های صلیبی زانو (ACL و PCL) پشتیبانی بی‌نظیر و کاملی از مفصل زانوی پا داشته، مانع حرکت‌های غیرعادی و خلاف جهت عادی زانو می‌شود.

از مزایای این زانوبند طبی باکیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطابق با وزن حداقلی، انطباق و راحتی حداکثری ساخته شده است.
  • از استحکام بالایی برخوردار است.
  • بسیار سبک، انعطاف‌پذیر و محکم است.

10 مدل زانوبند توصیه شده توسط پزشکان برای درمان زانودرد

  1. زانوبند POST OP

یکی دیگر از باکیفیت‌ترین زانوبندهای طبی، زانوبند POST OP مخفف POST OF THE OPERATION بوده که برای نگهداری از زانو در برابر صدمات حرف ندارد. بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب‌ها استفاده از زانوبندهای طبی اورتینو است.

این زانوبند از آن دسته زانوبندهایی است که برای بیماران بلافاصله پس از جراحی تجویز می‌شود تا با استفاده از مکانیسم ساده‌ای از باز و بسته‌شدن زانو تا حد زیادی جلوگیری کند و قفل شود و زانو بدون حرکت بماند.

فواید بی‌نظیر این زانوبند عبارت‌اند از:

  • در برابر انواع عفونت‌های زانو مقاومت بالایی دارد.
  • به‌راحتی قابل شستشو و پاک‌شدن است.
  • دوام بسیار بالایی دارد.
  • راحت و سبک است.
  1. زانوبند نئوپرن

نئوپرن نام یک ماده عایق است که می‌تواند مفصل زانو و عضلات آن را گرم نگه دارد؛ بنابراین می‌توانید از این نوع زانوبند طبی در هنگام دویدن یا کارکردن‌های روزانه استفاده کنید.

در حقیقت هدف اولیه از طراحی این زانوبند، تأمین‌کردن گرما و فشار در ناحیه زانو بوده که هر دوی این عوامل در به‌حداقل‌رساندن درد و تورم زانوی بیمار تأثیر زیادی دارند.

  1. زانوبند کنترل‌کننده حرکت

افرادی که با کشیدگی بیش از حد رباط‌های کنار زانوی خود مواجه هستند، بهترین گزینه برای آن‌ها استفاده از زانوبند طبی کنترل‌کننده حرکت است.

این زانوبند شامل یک‌لایه نئوپرن بوده که در داخل و بیرون آن از نوعی فلز برای حمایت رباط‌ها، استفاده می‌شود. از این زانوبند معمولا برای فعالیت‌هایی استفاده می‌شود که مستلزم چرخش با محوریت زانو، توقف، شروع یا خم‌کردن مداوم زانو است.

  1. زانوبند طبی کنترل کشکک

زمانی که کشکک زانوی فردی جابه‌جا شود، مبتلا به سندرم فشار پاتلوفمورال شده است. برای چنین افرادی استفاده از زانوبند کنترل کشکک زانو، می‌تواند برای کاهش حرکت استخوان بسیار مؤثر باشد. این نوع زانوبند نوعی زانوبند نئوپرنی است که پوشیده می‌شود.

در این زانوبند قسمت بازی وجود دارد که می‌توان کشکک زانو را به‌درستی مشاهده کرد. تأثیر این زانوبند به‌گونه‌ای است که سبب می‌شود در زمان راه‌رفتن، دویدن و اسکوات، کشکک زانو در جای خود ثابت نگه داشته شود.

  1. زانوبند ایموبلایزر

نوع دیگری از زانوبندهای طبی به نام ثابت نگه دارنده‌ زانو یا ایموبلایزر زانو وجود دارند که وظیفه ثابت نگه‌داشتن زانو آسیب‌دیده را برعهده دارند. این نوع زانوبند طبی پارچه‌ای بلند مانند بوده که کل ساق پا و ران را پوشش می‌دهد و همچنین بخش‌های حمایتی فلزی در داخل و خارج خود دارد.

این بندها در زمان استفاده بسته می‌شوند و سبب ثابت نگه‌داشتن زانو می‌شود. مزیت استفاده از ثابت نگه دارنده‌ زانو در مقایسه با آتل پلاستیکی در این است که زانوبند ایموبلایزر قابلیت باز شدن طی روند درمان و انجام فعالیت‌های سبک را دارد.

  1. زانوبند طبی پروفیلاکتیک

در مواردی که احتمال آسیب به‌زانو زیاد است؛ مانند انجام ورزش‌های تماسی که سبب ایجاد ضربه به‌زانو می‌شود از زانوبندهای طبی پروفیلاکتیک استفاده می‌شود. این زانوبند همانند یک پد از زانو محافظت می‌کند تا مبتلا به آسیب نشود.

از این زانوبند حتی افرادی که سالم هستند نیز می‌توانند جهت جلوگیری از ایجاد آسیب احتمالی استفاده کنند. پد موجود در ناحیه کشکک زانو از ایجاد صدمه و آسیب احتمالی جلوگیری زیادی می‌کند.

  1. زانوبند حرارتی

این باور تا چه اندازه درست است که گرما به تسکین دردهای بدن کمک می‌کند؟ زانوبند حرارتی، گرما تولید می‌کند و برای تسکین درد طراحی شده است؛ اما تاکنون ثابت نشده که زانوبندهای حرارتی، طبی هستند و می‌توان از آن‌ها برای درمان بیماری‌های مرتبط با زانو استفاده کرد.

بهترین زانوبندها را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای تهیه زانوبندهای طبی و باکیفیت هستید، اورتینو می‌تواند انتخابی مطمئن و ایده‌آل برای شما باشد. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین زانوبندها مانند: زانوبند توانبخشی، زانوبند آنلودر، زانوبند Post OP و زانوبند Rebound Dual را با قیمتی استثنایی از اورتینو خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha