مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT، هم اینک قادر هستیم عوامل ویروسی همچون ایدز را در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص بدهیم.

تشخیص ایدز در کمتر از ۴ روز با روش NAT

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مصطفی جمالی اظهار داشت: آزمایشگاه غربالگری آنتی‌بادی و تعیین فتوتیپ و همچنین آزمایشگاه HLA برای یافتن فرد سازگار با پیوند سلول‌های بنیادی در کنار آزمایش غربالگری مولکولی، سه دستاورد و اقدام مهم سازمان انتقال خون است که می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای کشور، ایران را جز کشورهای برتر دنیا در این حوزه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردها آرزوی ۲۰ ساله سازمان انتقال خون بود که با توجه به محدودیت منابع و تحریم، موفق به انجام آن شدیم.

جمالی ادامه داد: با حمایت‌های دولت و همکاری و مشارکت خوب مردم، ذخایر خون و فرآورده‌های آن در ۲ سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی افزود: صد درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رساندیم.

جمالی تاکید کرد: برای اینکه از تأمین ذخایر خونی کشور اطمینان خاطر داشته باشیم، باید میانگین ذخایر خونی بالای هشت روز باشد که در این زمینه وارد عمل شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha