چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 362038

برخی از آجیل ها بیشتر از سایرین برای کاهش وزن شما مفید هستند.

بهترین مغزها برای کاهش وزن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، فقط کمتر خوردن‌ راه حلی برای کاهش وزن نیست؛ بحث درست خوردن نیز مطرح است.

آجیل یک مثال عالی است که چگونه نوع صحیح غذا خوردن می تواند منجر به کاهش وزن شود. بر اساس تحقیقات منتشر شده در Nutrients، آجیل ها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ماده مغذی که باعث افزایش سیری می شوند و به شما کمک می کنند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. آنها همچنین سرشار از چربی های غیراشباع هستند که می تواند به کاهش تجمع چربی در بدن کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داد که مصرف آجیل همچنین می‌تواند گرمازایی را افزایش دهد و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

اما آیا در مورد کاهش وزن همه آجیل ها برابر هستند؟ جواب کوتاه «نه» است.

در حالی که همه آنها فواید تغذیه ای دارند، برخی از آجیل ها بیشتر از سایرین برای کاهش وزن شما مفید هستند.

گردو

گردو سرشار از چربی های سالم، فیبر و پروتئین و یک میان وعده رضایت بخش است که به کنترل اشتهای شما کمک می کند. ترکیب منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو آن‌ها را متمایز می‌کند و از کاهش وزن حمایت می‌کند و طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می‌دهد.

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و زمانی که به طور منظم مصرف شود با سطوح پایین تر کلسترول LDL مرتبط است. تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن گردو باعث تغییر فعال شدن بخش خاصی از مغز مرتبط با محدودیت در مصرف غذاهای پرچرب و پر قند می شود و در نتیجه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

بادام زمینی

در حالی که از نظر فنی بادام زمینی یک نوع حبوبات است، به دلیل مشخصات غذایی آن اغلب با آجیل گروه بندی می شود. این آجیل های ریز اما قوی سرشار از پروتئین و فیبر بوده و در مهار گرسنگی عالی هستند.

چه از بادام زمینی لذت ببرید چه به شکل کره بادام زمینی آن را مصرف کنید، این آجیل سرشار از کالری و پروتئین می تواند به حفظ یا مدیریت وزن شما کمک کند. خوردن بادام زمینی پپتید YY را افزایش می دهد، هورمونی که اشتها را کاهش و احساس سیری را افزایش می دهد که به شما کمک می کند احساس رضایت بیشتری داشته باشید و میزان کالری دریافتی را کاهش دهید.

بادام

وقتی هوس یک خوراکی ترد و رضایت بخش دارید، بادام بهترین میان وعده است.

بادام سرشار از چربی های سالم و پروتئین است که انرژی طولانی مدتی را برای شما فراهم می کند و شما را سیر و راضی نگه می دارد. یک بررسی گسترده در سال 2021 به این نتیجه رسید که بادام به طور قابل توجهی توده بدنی را کاهش می دهد.

محققان دریافته اند که خوردن بیش از 42.5 گرم (حدود 1.5 اونس) بادام در روز به طور قابل توجهی کلسترول LDL و فشار خون دیاستولیک را کاهش می دهد؛ همچنین بادام به طور قابل توجهی میانگین توده بدن و توده چربی را در مقایسه با رژیم های کنترل کاهش می دهد.

پسته

عمل پوست کندن پسته سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند هر لقمه را به خوبی بچشید و کنترل قسمت را تمرین کنید. آنها نسبت به سایر آجیل ها کالری کمتری دارند که آنها را به یک انتخاب عاقلانه برای کاهش وزن تبدیل می کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که خوردن 1.5 اونس پسته در روز، علاوه بر مداخله کاهش وزن، نتایج کاهش وزنی مشابه با نتایج مداخله کاهش وزن بدون پسته دارد.

پسته همچنین دارای مزایای اضافی کاهش فشار خون و افزایش غلظت آنتی اکسیدان است.

بادام هندی

آنها نسبت به سایر آجیل ها چربی کمتری دارند و ترد بودن رضایت بخش آنها می تواند آنها را جایگزین مناسبی برای میان وعده های کمتر سالم کند.

بادام هندی منبع عالی منیزیم است و 20 درصد از ارزش روزانه شما را تنها در یک اونس تامین می کند. در حالی که منیزیم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن ندارد، بسیاری از افراد به اندازه کافی از این ماده معدنی ضروری مورد نیاز برای کنترل قند خون و تبدیل غذا به انرژی دریافت نمی کنند.

فندق

فندق سرشار از چربی ها و فیبرهای مفید برای قلب است و می تواند گرسنگی شما را بین وعده های غذایی حفظ کند. فندق استرس اکسیداتیو مضر و التهاب را کاهش می دهد و در عین حال از کاهش وزن حمایت می کند.

فقط یک اونس فندق، 28 درصد از ارزش روزانه ویتامین E را تأمین می کند، یک ویتامین محلول در چربی با خواص آنتی اکسیدانی قوی برای حمایت از کاهش وزن سالم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha