یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 369567

​​​​​​​ یک متخصص تغذیه با هشدار نسبت به پرخوری در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، نهایتا مصرف یک مشت آجیل با فاصله از وعده شام توصیه می شود.

بعد از شام یک مُشت «آجیل» مصرف کنید

به گزارش سلامت نیوز، دکتر یحیی پاسدار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز گفت: با این تقارن قرار نیست در متابولیسم بدن تغییری رخ دهد، بنابراین افراد باید از هرگونه پرخوری در این ماه و استفاده بیش از حد از تنقلات خودداری کنند.

وی افزود: در این ایام افراد باید مراقب باشند که ورودی کالری به بدن آنها بالا نرود و مصرف شیرینی و غذاهای چرب را به حداقل رسانده و آجیل را هم به اندازه مصرف کنند.

پاسدار با تاکید بر صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در وعده افطار مصرف مایعات گرم مانند شیر توصیه می شود که می‌تواند همراه خرما یا عسل باشد.

وی افزود: نیم ساعت بعد از این وعده، شام باید صرف شود که در این وعده هم باید از غذاهای سبک استفاده شود.

پاسدار گفت: در وعده سحری هم مصرف غذاهای چرب و سنگین و شور اصلا توصیه نمی شود و در این وعده هم باید از غذاهای معمولی، اما در حجم مناسب استفاده شود.

این متخصص تغذیه بر مصرف سبزیجات در وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مصرف سبزیجات مانع از کم آبی در طول روز می شود.

وی همچنین بر لزوم مصرف دو تا سه واحد میوه در فاصله افطار تا سحری تاکید کرد.

پاسدار با تاکید بر لزوم مصرف مواد پروتئینی در وعده های سحری و افطار گفت: در یکی از وعده ها باید از انواع گوشت استفاده شود، چرا که احساس گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

این متخصص تغذیه با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز گفت: از جمله اقلام خوراکی نوروز آجیل و شیرینی است و توصیه می شود افراد در مصرف این خوراکی ها در ماه مبارک رمضان زیاده روی نکنند.

پاسدار گفت: هر میزان آجیل و شیرینی مصرف شود باید به همان میزان از وعده غذایی اصلی کم شود تا افراد دچار چاقی و اضافه وزن نشوند، بنابراین توصیه می شود بطور جد از پرخوری در این زمینه اجتناب شود، چرا که بدن افراد به وعده های اصلی غذایی بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: در ایام نوروز، نهایتا بعد از صرف وعده شام یک مُشت آجیل که شامل انواع مغزها باشد توصیه می شود و در خصوص شیرینی هم بهتر است افراد یا مصرف نکرده و یا نهایتا یک عدد شیرینی کوچک مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha