یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 36236
سلامت نیوز: منصور بهرامی گفت: در حالی که عشق در ازدواج‌های امروزی کمرنگ‌تر شده است، جوانان با هدف های شخصی و اجتماعی همسر خود را برمی‌گزینند.

منصور بهرامی آسیب شناس در گفت‌وگو با برنا، درباره مسأله ازدواج در جامعه اظهار داشت: یکی از مسایلی که امروزه در جامعه حاکم شده، آن است که وقتی سن دختر یا پسری به حدی می رسد، جامعه او را تحت فشار قرار می دهد که چرا تا به حال ازدواج نکرده و اگر به هر دلیلی ازدواج نکند، برچسب هایی به فرد زده می شود که جوان را مجبور به ازدواجی سریع می کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، مشکلات اقتصادی است، گفت: جامعه باید دید خود را نسبت به ازدواج تغییر دهد و از دید تجاری به ازدواج نپردازد، چراکه ازدواج یک پیوند آسمانی بین 2 نفر است.

بهرامی با اشاره به برخی مشکلات در امر ازدواج تصریح کرد: با توجه به آماری که در دست است، اگر دختر و پسری که هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده اند، تشکیل خانواده دهند آن ازدواج با شکست رو به رو شده و به سمت طلاق هدایت می‌شود و در نتیجه آمار طلاق در جامعه بالا می رود.

این آسیب شناس با اشاره به امر ازدواج مدرن و سنتی، خاطرنشان کرد: در زندگی های امروزی وصلت ها فقط بر پایه عشق نیست و گاه به دلیل اهداف دیگر مانند اهداف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و .. است، به عنوان مثال اگر دختری بخواهد همسری را برای خود انتخاب کند، سعی می کند آن همسر از نظر اجتماعی، شرایط مالی و اقتصادی و مزایای دیگر دارای امتیازاتی باشد، در حالی که عشق در ازدواج های امروزی کمرنگ تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha