دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 362522

جراحی کوچک کردن سینه، برای افرادی که به دلیل سینه های بزرگ و سنگین دچار گردن درد می شوند بسیار مناسب است، بزرگ بودن بیش از حد سینه ها می تواند کارهای روزانه و انجام فعالیت های معمول بانوان را با مشکل مواجه کند، از این رو امروزه افراد زیادی به انجام جراحی ماموپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن سینه می پردازند؛ به علاوه این عمل باعث بالا بردن سینه ها و دادن فرم زیبا به آنها می شود.

صفر تا صد جراحی کوچک کردن سینه

به گزارش سلامت نیوز، دکتر پژوا سلیمان زاده، دارای بورد جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی گفت: جراحی کوچک کردن سینه، برای افرادی که به دلیل سینه های بزرگ و سنگین دچار گردن درد می شوند بسیار مناسب است، بزرگ بودن بیش از حد سینه ها می تواند کارهای روزانه و انجام فعالیت های معمول بانوان را با مشکل مواجه کند، از این رو امروزه افراد زیادی به انجام جراحی ماموپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن سینه می پردازند؛ به علاوه این عمل باعث بالا بردن سینه ها و دادن فرم زیبا به آنها می شود.

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی کوچک کردن سینه

اگر از نظر جسمی سالم هستید، اما از بزرگ بودن سینه های خود ناراحت هستید، این جراحی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، همچنین اگر شما موارد زیر را تجربه می کنید، جراحی کوچک کردن سینه می تواند به جراحی کوچک کردن سینه فکر کنید.

  1. افرادی که سلامت جسمی کامل برای انجام جراحی را داشته باشند.
  2. افرادی که بارداری نباشند و دوره شیردهی را به پایان رسانده باشند.
  3. افزادی که قصد بارداری ندارند.
  4. افرادی که سیگار و الکل مصرف نمی کنند.

این جراحی به رفع مشکلاتی مانند:

  • کمردرد
  • گردن درد
  • درد شانه
  • بثورات پوستی زیر پستان یا دانه‌های پستانی
  • کاهش اندازه سینه ها

کمک می کند تا بتوانید به راحتی زندگی روزمره خود را از سر بگیرید.

اقدامات لازم قبل از جراحی کوچک کردن سینه

برای اینکه مشکلی در حین عمل و یا بعد از آن به وجود نیاید، بهتر است که با دکتر خود کاملا صادق باشید و تمامی مشکلاتی که دارید را بیان کنید، نکات مهمی که دکتر حتما باید از آنها آگاه شود موارد زیر، می باشند:

  • سابقه بیماری
  • حساسیت دارویی
  • داروهایی که در حال مصرف آنها هستید.

پزشک به عنوان اقدامات قبل از جراحی، جراح شما موارد زیر را انجام می دهد:

  • سینه های بیمار را بررسی می کند.
  • اندازه، شکل، کیفیت پوست و محل قرار گیری نوک پستان و آرئول را بررسی می کند.
  • علاوه بر این، خانم های ۳۵ ساله یا بیشتر در صورتی که قبلاً ماموگرافی انجام نداده اند باید ماموگرافی اولیه انجام دهند.

مشاوره قبل از کوچک کردن سینه

قبل از جراحی کوچک کردن سینه، باید به پزشک جراح پلاستیک مراجعه کرده و با او مشورت کنید. در طول مشاوره مواردی به شرح ذیل مطرح می شود:

  • در مورد سابقه پزشکی و بیماری های خود صحبت خواهید کرد، از جمله اینکه آیا تا کنون به بیماری مبتلا شده اید که بر روی سینه تاثیر گذاشته باشد.
  • جراح درباره سابقه پزشکی خانواده شما می پرسد. پزشک اطلاعاتی درباره نحوه کاهش اندازه سایز سینه و آمادگی های لازم برای جراحی ارائه می دهد.
  • در این جلسه برای بررسی دقیق عکس هایی از سینه شما می گیرد. میزان بافتی که از سینه خارج می شود نیز در این بررسی به فرد اطلاعاتی داده می شود.
  • در مورد آماده شدن برای عمل و برنامه ریزی برای بهبودی بعد از جراحی مشاوره داده می شود. این مشاوره ها قبل از عمل جراحی و ماموگرافی انجام می شود.
  • درباره مصرف داروها و عادات زندگی مانند سیگار کشیدن از فرد سوالاتی می پرسد. ممکن است مجبور شوید از داروهای خاصی مانند آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهابی مانند Motrin یا Aleve استفاده نکنید. جراح به شما دستورالعمل هایی در مورد آنچه باید انجام دهید را می دهد.

مراحل انجام جراحی کوچک کردن سینه

با توجه به وضعیت جسمی فرد، جراحی سینه در یک مرکز درمانی و به صورت سرپایی می توان انجام داد. در برخی موارد ممکن است حداقل یک شب در بیمارستان بمانید. در هر صورت، فرد برای این جراحی تحت بیهوشی قرار می گیرد. این جراحی حدود دو تا پنج ساعت طول می کشد. جراح ابتدا نوک سینه را برداشته و روی قسمت پایینی سینه یک سوراخ ایجاد می کند سپس بافت و چربی اضافی از سینه ها را خارج و نوک پستان را مجدد در محل خود قرار می دهد جراح برای خروج بافت های اضافی از لوله های زهکشی استفاده می کند. فرد ممکن است نیاز به سینه بند جراحی داشته باشید.

جراحی کوچک کردن سینه با بیهوشی

از آنجائیکه این عمل حساس است و ممکن است بیش از ۳ ساعت به طول انجامد فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. بعد از جراحی فرد به بخش منتقل شده و نیاز به بستری دارد مدت زمان بسنری در بیمارستان به وضعیت جسمی بیمار و مقدار ترشحاتی دارد که از بدن خارج می شود. بعد از اینکه ترشحات کاهش یافت روز بعد لوله ها خارج شده و بانداژها سبک می شود.

نتایج جراحی کوچک کردن سینه چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتایج جراحی کاهش کوچک کردن سینه طولانی مدت خواهد بود. اندازه جدید سینه باید به تسکین درد و محدودیت های جسمی بیمار که قبل از کاهش سینه تجربه کرده است، کمک کند. سینه ها بعد از عمل به طور کلی شکل بهتری خواهند داشت، لیفت می شوند و متناسب با اندام بیمار هستند. با گذشت زمان، ممکن است سینه ها به دلیل افزایش سن، گرانش زمین، عوامل هورمونی کمی تغییر کند.

عمل کوچک کردن سینه ها می تواند برای بانوانی که به صورت ژنتیکی و یا در اثر شیردهی و بارداری با سینه های بزرگ مواجه شدند و این موصوع باعث ایجاد درد در ناحیه گردن و ستون فقرات آنها شده است مناسب باشد، این عمل حتما باید تحت نظر جرح متخصص صورت گیرد تا نتایج خوبی داشته باشد و نیز عوارض عمل را به کمترین میزان ممکن برساند؛ بهترین دکتر برای انجام این کار، دکتر پژوا سلیمان زاده می باشد؛ که دارای بورد جراحی عمومی و پلاستیک از مطرح ترین دانشگاه ایران می باشند؛ برای دریافت وقت مشاوره و انجام عمل می توانید اط طریق سایت یا شبکه های اجتماعی با دکتر سلیمان زاده در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha