مطالعه‌ای در دانشگاه تولان، افزودن مکرر نمک به غذاها را با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط می‌داند و نشان می‌دهد که کاهش مصرف نمک می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه حیاتی باشد. بیش از 400 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند که نشان داد تا 39٪ خطر افزایش برای مصرف کنندگان نمک را افزایش می دهد و در نتیجه مزایای رژیم های کم سدیم را در کاهش خطر دیابت برجسته می کند.

خوردن نمک زیاد می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس تک دیلی یک مطالعه برای اولین بار مصرف مکرر نمک را با ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط کرد.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند احتمالا می دانند که باید از مصرف شکر اجتناب کنند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها باید از مصرف نمک نیز صرف نظر کنند.

مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشگاه تولان انجام شده و در مجله Mayo Clinic Proceedings منتشر شده است، نشان می‌دهد که اضافه کردن مکرر نمک به غذا با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

در این مطالعه بیش از 400 هزار بزرگسال ثبت شده در Biobank انگلستان در مورد مصرف نمک مورد بررسی قرار گرفتند. طی یک میانگین 11 سال پیگیری، بیش از 13 هزار مورد دیابت نوع 2 در میان شرکت کنندگان ایجاد شد. در مقایسه با کسانی که «هرگز» یا «به ندرت» نمک مصرف می‌کردند، شرکت‌کنندگانی که «گاهی»، «معمولاً» یا «همیشه» نمک اضافه می‌کردند به ترتیب 13، 20 و 39 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند.

دکتر لو چی، سرپرست تیم تحقیق استاد HCA Regents در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تولان می‌گوید: «ما قبلاً می‌دانیم که محدود کردن نمک می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را کاهش دهد، اما این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد که حذف نمکدان از روی میز می‌تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2 نیز کمک کند.»

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چرا مصرف زیاد نمک می تواند با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط باشد، مورد نیاز است. با این حال، دکترچی معتقد است که نمک افراد را تشویق می‌کند که بیشتر غذا بخورند و شانس ابتلا به عوامل خطر مانند چاقی و التهاب را افزایش می‌دهد. این مطالعه ارتباط بین مصرف مکرر نمک و BMI بالاتر و نسبت دور کمر به باسن را نشان داد.

دکتر چی گفت گام بعدی انجام یک کارآزمایی بالینی برای کنترل میزان مصرف نمک شرکت کنندگان و مشاهده اثرات آن است.

چی گفت: « امروز برای شروع جستجوی راه‌های کم نمک برای چاشنی غذاهای مورد علاقه‌تان، زود نیست.هرچند این تغییر سختی نیست، اما می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت شما داشته باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha