زیبایی صورت فاکتور ها و مشخصه های مختلفی دارد. یکی از نقاطی که زیبایی و یا بدشکلی آن تاثیر زیادی بر زیبایی صورت افراد دارد، بینی است. بد فرم بودن بینی می تواند سایر زیبایی های صورت فرد را تحت الشعاع خود قرار دهد.

کوچک کردن بینی گوشتی به چه روش هایی انجام می شود؟

یکی از فاکتور هایی که برای زیبایی بینی در نظر گرفته می شود، اندازه آن است. کوچک بودن بینی می تواند یک زیبایی برای فرد محسوب شود. بسیاری از افراد هیچ مشکل تنفسی در بینی خود ندارند و فقط برای کوچک کردن اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می کنند. امروزه روش های دیگری هم برای کوچک کردن بینی به وجود آمده که خطرات و عوارض اعمال جراحی را ندارد. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انجام راه های مختلف برای کوچک کردن بینی با شما صحبت کنیم. چنانچه یکی از دغدغه های شما هم کوچک کردن اندازه بینی تان است، خواندن این مطلب کمک زیادی به شما خواهد کرد.

کوچک کردن بینی گوشتی به چه روش هایی انجام می شود؟

روش های کوچک کردن بینی گوشتی

به طور کلی بینی انواع مختلفی دارد و شامل بینی های استخوانی، بینی های گوشتی، نیمه استخوانی و نیمه گوشتی می شود. عمل زیبایی به روش های مختلف برای هر کدام از این نوع بینی ها انجام می شود. همانطور که می دانید بینی های گوشتی دارای غضروف بسیار ضعیف و پوستی چرب و ضخیم هستند. اغلب افراد از ظاهر پهن و نوک افتاده بینی گوشتی خود ناراضی هستند و اقدام به عمل بینی گوشتی می کنند.

برای جراحی بینی گوشتی پزشک باید به مقاومت و سالم بودن غضروف توجه کند. اگر غضروف از سلامت کافی برخوردار نباشد و با وارد شدن ضربه دچار شکستگی شده باشد، باید از غضروف نواحی دیگر بدن مانند گوش استفاده کند. با قرار دادن غضروف قوی و سالم به عنوان پایه، نوک بینی را به سمت بالا هدایت می کند. همچنین با برداشتن مقدار مناسبی از بافت های چربی نوک بینی آن را جمع کرده و باعث کوچک شدن بینی می شود. (معرفی جراح بینی گوشتی در تهران)

البته کوچک کردن بینی روش های دیگری غیر از جراحی هم دارد. پلاسما جت، تزریق فیلر و رسپینگ از جمله روش های غیر جراحی کوچک کردن بینی هستند. افرادی که هیچ گونه مشکلی با ظاهر بینی خود نداشته و فقط به دنبال کوچک کردن آن هستند و یا از انجام عمل جراحی می ترسند، می توانند از این روش ها استفاده کنند.

کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی

روش های کوچک کردن بینی بدون جراحی بیشتر برای افراد دارای بینی های گوشتی مناسب است. به دلیل این که بینی این افراد مقدار زیادی بافت چربی دارد، از بین بردن بافت چربی با روش های مختلفی امکان پذیر است. البته قبل از انجام این کار باید آزمایش های مربوطه را انجام داده و با پزشک متخصص مشورت کنید.

کوچک کردن بینی گوشتی به چه روش هایی انجام می شود؟

ایرادی که این روش ها دارد ماندگاری کوتاه مدت آن است. یکی از روش ها برای کوچک کردن بینی بدون جراحی، روش پلاسماجت است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش با استفاده از دستگاه پلاسما جت لایه های سطحی پوست به شکل گاز تبدیل می شوند. پوست مقداری جمع می شود و بینی کوچکتر خواهد شد.

البته از این روش برای برطرف کردن چین و چروک صورت، افتادگی پوست و غیره نیز استفاده می کنند. روش دیگر برای کوچک کردن بینی تزریق آنزیم است. آنزیم های متفاوتی برای این کار وجود دارند که طبق تشخیص پزشک انتخاب خواهند شد. تزریق آنزیم روشی کم خطر و کم هزینه است. تعداد جلسات درمان در هر سه روش به اندازه بینی، نوع آن، میزان تاثیرپذیری آن و تشخیص پزشک بستگی دارد.

تفاوت های کوچک کردن بینی گوشتی با جراحی و بدون جراحی

طبیعتا بین روش های کوچک کردن بینی با جراحی و روش های بدون جراحی تفاوت های زیادی وجود دارد. کوچک کردن بینی گوشتی به روش جراحی زیبایی، فواید و عوارض خاص خود را دارد. با انجام جراحی بینی گوشتی قسمتی از غضروف بینی برداشته خواهد شد. البته در مقایسه با گذشته، احتمال برگشت پذیری بینی های گوشتی به حالت اولیه بعد از عمل زیبایی بسیار کم شده است و حتی به صفر رسیده است.

بعد از انجام عمل بینی گوشتی افراد دچار تورم، خونریزی خفیف و کبودی خواهند شد و به مدت چند هفته از انجام فعالیت های روزانه خود باز می مانند. اما در روش های کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی این عوارض و مشکلات وجود ندارد.

افراد به راحتی بعد از روش های کوچک سازی بینی در مطب پزشک به فعالیت های روزمره خود می پردازند. خونریزی، پانسمان و چسب زدن برای مدت طولانی در روش های کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی وجود ندارد. مهمترین تفاوت این دو روش با هم عدم دریافت دارو های بیهوشی برای افراد است. روش های غیر جراحی موقت بوده و مشکلات خاص خود را دارد.

کوچک کردن بینی گوشتی به چه روش هایی انجام می شود؟

تفاوت بینی های گوشتی و بینی های طبیعی

همانطور که می دانید بینی های گوشتی دارای نوک افتاده، آویزان و پهنی هستند. پوست ضخیم و چربی در ناحیه نوک بینی و پره های آن دارند. پوست ناحیه نوک بینی دارای چربی زیادی بوده که باعث ایجاد جوش های زیاد می شود. اما بینی های طبیعی و نرمال این مشکلات و نواقص را ندارند. بینی های نرمال و طبیعی محسوب می شود که فاصله بین لب و بینی، ارتفاع بینی و قوس آن نرمال باشد.

وجود قوس طبیعی در زیبایی بینی بسیار تاثیرگذار است. هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت نیز نکته بسیار مهمی است. اندازه بینی و فرم آن و حتی میزان قوس بینی باید با سایر نقاط صورت هماهنگی و همخوانی داشته باشد. در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha