عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا پرداخت و گفت: اقداماتی نظیر تعطیلی مدارس و ادارات مشکلی را حل نمی‌کند.

۳ راهکار اساسی برای کاهش آلودگی هوای تهران؛ وظیفه شهرداری چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،ناصر امانی درباره اقدامات مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا گفت: شهرداری تهران به طور مستمر در چارچوب قانون هوای پاک به وظایفش عمل می‌کند و به ویژه امسال در راستای توسعه حمل و نقل عمومی برنامه‌های کلان و بسیار خوبی دارد؛ اگر ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود و اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید وارد چرخه حمل‌وحمل عمومی پایتخت شوند، اتوبوس‌های قدیمی که دودزا هستند از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند و این مسئله تا حدی زیادی به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی موجب می‌شود مردم از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنند، ادامه داد: هر چه استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد حضور خودروهای شخصی در سطح شهر کاهش پیدا می‌کند و کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدام دیگر برای مقابله آلودگی هوا توسعه فضای سبز پایتخت است، افزود: هر بوستانی که به شهر تهران اضافه می‌شود، ریه جدیدی به پایتخت اضافه می‌شود و به وجود هوای پاک کمک می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران کاهش تقاضای سفر را از دیگر عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا دانست و بیان کرد: یکی از راه‌های اصلی کاهش تقاضای سفر توسعه شهر هوشمند و الکترونیکی کردن شهر است؛ این امر از برنامه‌های در دست اقدام است، اما از آن رضایت نداریم چرا که با وجود اینکه یکی از شعارهای اصلی شهردار تهران این بود که باید در حوزه هوشمندسازی شاهد تحولات بزرگی در شهر تهران باشیم که به کاهش تقاضای سفر و کاهش استفاده از وسایل نقلیه و در نتیجه داشتن هوای پاک کمک می‌کند، اما شاهد برنامه جدی در این زمینه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه مقابله با آلودگی هوا نیاز به برنامه مدت و عزم ملی دارد، توضیح داد: تعداد زیادی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در این رابطه مسئولیت دارند و لازم است آن‌ها نیز گزارشاتی از اقداماتشان در مورد آلودگی هوا ارائه دهند و اگر مدیریت شهری در این زمینه کوتاهی کرده باشد حتما باید برای رفعش اقدام کنیم.

امانی افزود: اقداماتی نظیر تعطیلی مدارس و ادارات درمان درد نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و لازم است اقداماتی که عنوان کردم هر چه زودتر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha