شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 363389

عفونت‌های ویروسی مثل کووید 19، آنفلوآنزا و... می‌توانند باعث التهاب گلو شوند و فرایند بلع را دردناک کنند، اما در این زمان بدن به مواد مغذی نیاز دارد تا بهبود یابد  

بهترین و بدترین غذاها هنگام ابتلا به گلودرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،گلودرد می‌تواند بلع را دردناک و دشوار کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، سخت است که بدانید چه چیزی بخورید و بنوشید. با وجود این، بدن همچنان به مواد مغذی برای کمک به بهبودی نیاز دارد. به نوشته نشریه پزشکی Prevention، وقتی گلوی شما در اثر ابتلا به کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سایر عفونت‌های ویروسی درد می‌کند، بهتر است غذاهای نرم که به راحتی بلعیده می‌شوند و تحریک گلو را تسکین می‌دهند، بخورید. باید مراقب باشید که نوشیدنی‌ها خیلی داغ نباشد، زیرا گلویی که از قبل ملتهب شده، بیشتر مستعد آسیب است. در ادامه مروری بربهترین خوراکی‌ها و غذاها داریم.

بهترین و بدترین غذاها هنگام ابتلا به گلودرد آب انار: مطالعات نشان داده است که مواد مغذی موجود در آب انار می‌تواند عفونت را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد.

موز: از آن جایی که میوه‌ای نرم و سالم است، مصرف آن هنگام ابتلا به گلودرد توصیه می‌شود.

سوپ مرغ: سبزیجات و مرغ موجود در سوپ مرغ ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند، به پاک سازی مجاری تنفسی کمک کنند و علایم گلودرد را کاهش دهند.

زردچوبه: درمان‌دیگربرای‌گلودرد، زردچوبه است که دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد التهابی قوی است. یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این نوشیدنی را به آرامی در صبح و با معده خالی بنوشید. این کار را یک بار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید.

عسل: عسل می‌تواند در مبارزه با عفونت و بهبود زخم کمک‌کننده باشد. اگر طعم عسل را دوست ندارید، افزودن آن به چای گرم یا آب هم می‌تواند به گلو درد کمک کند.

زنجبیل: این ادویه به اشکال مختلف از جمله چای و پودر موجود است. زنجبیل خواص ضد التهابی دارد که ممکن است با کاهش تورم و درد به گلودرد کمک کند.

چای: مطالعات نشان داده که علاوه بر نوشیدن انواع چای، غرغره کردن محلول چای سبز گلودرد را کاهش می‌دهد. چای سبز خواص ضد التهابی دارد.

اسموتی‌ها و ماست: غذاهای نرمی که افراد می‌توانند از طریق نی بنوشند، می‌توانند به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای التیام و تسکین گلودرد کمک کنند.

سبزیجات خوب پخته‌شده: هویج، کلم، سیب زمینی و سایر سبزیجات، مواد مغذی ضروری را برای افرادی که گلودرد دارند فراهم می‌کنند.

ژله: حاوی ژلاتین است که منبع خوبی از پروتئین محسوب می‌شود. ژله می‌تواند سرشار از شکر باشد، اما نسخه‌های بدون شکر آن نیز موجود است.

اما از غذاها و مایعاتی که ممکن است گلوی شما را تحریک کنند، خودداری کنید. این غذاها عبارتند از: غذاهای ترد و سفت مانند کراکر، نان تست خشک و آجیل، غذاهای ترش، آب گوجه‌فرنگی و سس، ادویه‌های تحریک‌کننده و ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha