سلامت نیوز: دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی انجمن نوروژنتیک ایران عنوان كرد: پنجمین همایش بین‌المللی انجمن نوروژنتیک ایران، دوم آذر برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا زمانی، با بیان این ‌که بسیاری از بیماری‌های ژنتیكی در حال حاضر درمان قطعی ندارند و باعث ایجاد معلولیت شده و آسیب‌های اقتصادی و روانی خاصی را برای خانواده به دنبال دارد كه بار مالی و اجتماعی آن به تمام جامعه تحمیل می‌شود. همچنین رابطه مستقیم با اقتصاد بهداشت پیدا می‌كند به همین خاطر در این همایش روشهای موثر در پیشگیری از معلولیت‌ها به بحث گذاشته می‌شود تا بهترین راهکار را با استفاده از تجربیات محققان سراسر دنیا بتوانیم ارائه دهیم.

دکتر زمانی افزود: راهكارهای جدید درمانی كه درحال حاضر در مرحله تحقیق هستند ازجمله داروهای ژنتیك و ژن درمانی از موضوعات مورد بحث در این همایش هستند چرا که آشنایی پزشكان و به روز بودن آنها از نظر پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و درمانی كه مردم گریبانگیرش هستند از نظر ما بسیارحائز اهمیت است.

دکتر زمانی تصریح کرد: همچنین از جهت اقتصاد بهداشت نیز پیشگیری و درمان مناسب رابطه مستقیمی با كنترل هزینه‌های درمانی بیماران دارد.

وی در پایان اشاره کرد: بیماری‌های عصبی-عضلانی، متابولیک، بیماری‌های پوستی- عصبی و همینطور تکنیک‌های جدید ژنتیکی در جهت تشخیص بیماری‌ها از مهمترین مباحث مورد بحث در این کنگره خواهد بود.

وی با بیان این‌ که 11 سخنران از کشورهای ترکیه، انگلیس، آمریکا، آلمان،هلند و... در این کنگره شرکت دارند، گفت: تمامی این محققان در زمینه بانك اطلاعاتی بیماری‌ها و همینطور هدایت پروژه‌های درمانی ژنتیكی در كشورهای خود صاحب نظر هستند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66965795-7 تماس و یا به آدرس اینترنتی www.neurogenetics.irمراجعه نمایند. همایش امسال با 11 سخنران خارجی صاحب نظر در تاریخ 2 تا4 آذر در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha