چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 363639

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای ویتامین در بدن با کاهش وزن و از دست دادن بیشتر چربی‌های شکمی مرتبط است. به نقل از ساینس، نتایج تحقیق کنونی نشان داده است که نوشیدن بیشتر شیر حاوی کلسیم و ویتامین دی می‌تواند کاهش وزن را دوبرابر کند.

کاهش وزن با نوشیدن شیر غنی شده با ویتامین D

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، سطوح بالاتر این ویتامین ممکن است به بدن کمک کند تا ذخیره چربی را کاهش دهد و از سوی دیگر، سطوح پایین آن در بدن با ذخیره چربی مرتبط است. نتایج تحقیقات پیشین مشخص کرد افرادی که رژیم دارند، زمانی که سطح ویتامین دی آنان بالا باشد، ۲۰ پوند وزن بیشتری از دست می‌دهند. مطالعه حاضر شامل ۹۰ زن جوان آمریکایی در کالیفرنیا بود که وزن و سطح ویتامین دی آنان بررسی شد. نتایج نشان داد که سطوح پایین ویتامین دی با قد کوتاه‌تر و وزن سنگین‌تر مرتبط است.

ویتامین دی با انتقال‌دهنده عصبی سروتونین مرتبط است که در بسیاری از فرایندهای حیاتی بدن از جمله خلق و خوی و خواب نقش دارد. از آن جایی که کمبود ویتامین دی می‌تواند باعث تجمع چربی و افزایش خطر ابتلا به اختلالات مزمن در مراحل بعدی زندگی شود، به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود آیا مکمل‌های ویتامین دی می تواند در رشد سالم جوانان، مزایای بالقوه‌ای داشته باشد.

کمبود ویتامین دی همچنین با بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های خودایمنی و احتمال بیشتر سرماخوردگی مرتبط است. غذاهای غنی از ویتامین دی شامل ماهی و تخم مرغ است اما بیشتر افراد ویتامین دی خود را از نور خورشید بر روی پوست دریافت می‌کنند. نتایج این تحقیق در نشریه کلینیکال غدد درون ریز و متابولیسم (Endocrinology & Metabolism) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha