سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 36378
سلامت نیوز: رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مكمل های غذایی از جمله قرص كلسیم را نمی توان جایگزین مصرف شیر كرد زیرا مكمل ها به هیچ وجه جایگزین غذاها نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، دكتر ربابه علامه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی شیر و سلامت با اشاره به این كه تغذیه در افراد میانسال یكی از عومل مهم در شیوه زندگی سالم محسوب می شود،‌ اظهار داشت:

شیر علاوه بر كلسیم حاوی مواد دیگری مانند اسید آمینه و ویتامین‌هاست اما مكمل كلسیم تمام این مواد را دارا نیست. از سوی دیگر برخی از این قرص‌ها حاوی عوارضی هستند البته به افراد بالای 60 سال مصرف قرص كلسیم نیز توصیه می‌شود چون قدرت جذب مواد در بدن آنها مختل می‌شود.

وی با تأكید بر این كه افراد 45 تا 60 سال باید شیر كم چرب مصرف كنند، گفت: اگر این نوع شیر مهیا نشود افراد به طور مطلوب نمی‌توانند تغذیه كنند و برای تحقق این امر لازم است بخش‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، همكاریهای لازم را انجام دهند.

دكتر علامه افزود: لازم است روزانه این افراد دو تا سه سهم شیر و مواد لبنی دیگر مصرف كنند اما اگر مشخص شود كه آنان از این میزان شیر و مواد لبنی استفاده نمی‌كنند به آنان درباره مصرف كافی شیر و مواد لبنی آموزش و مشاوره داده می‌شود.

طی چند سال آینده یك چهارم جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می دهند

در ادامه این نشست دكتر یمانی معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: شیر و لبنیات نباید به عنوان یك خوردنی مدرن تلقی شود و خانواده‌های كم درآمد می‌توانند به جای خرید مواد فاقد ارزش غذایی برای فرزندانشان، پول خود را صرف خرید موادی مانند شیر و لبنیات بكنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت جمعیت ایران اظهار كرد: جامعه ایران در حال حاضر وارد میانسالی شده است و در چند سال آینده وارد دوران سالمندی می‌شود به گونه‌ای كه یك چهارم جمعیت كشور را سالمندان تشخیص خواهند داد و در این شرایط در صورت تغذیه مناسب آنان می‌توانند زندگی سالم و شادابی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha