چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 36458
سلامت نیوز: اكثر خانم هایی كه با عمل جراحی رحم خود را خارج می كنند، كار اشتباهی انجام می دهند، زیرا این كار اصلاً خوشایند نیست و ممكن است باعث كاهش طول عمر آنها شود.

 سالانه حدود ۶۱۵هزار خانم تحت این عمل جراحی قرار می گیرند و رحم خود را كاملاً از بدن خارج می كنند كه شاید ۹۰ درصد از آنها نیز هیچ مشكلی از لحاظ داشتن سلول های سرطانی ندارند و بیش از نیمی از این خانم ها رحم خود را خارج می كنند از ترس این كه مبادا در آینده به سرطان رحم مبتلا شوند. و تصور می كنند كه با این كار از ایجاد سلول های سرطانی جلوگیری می كنند و این كار در میان خانم هایی كه سابقه چنین بیماری را در خانواده دارند، بیشتر انجام می گیرد.

عده ای از خانم ها تصور می كنند بعد از دوران یائسگی تخمدان های خانم ها دیگر هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهند، اما اینطور نیست حتی بعد از یائسگی نیز تخمدان ها به فعالیت خود ادامه می دهند و مقدار كمی هورمون تستسترون تولید می كنند كه این هورمون بعداً در بدن تبدیل به استروژن می شود.بنابراین خارج كردن رحم باعث اضافه وزن، بیماری قلبی، پوكی استخوان می شود و خطر ابتلا به این بیماری ها در چنین خانم هایی بیشتر است.

مطالعات بر روی این خانمها نشان داده آن دسته از آنها كه قبل از سن ۶۵ سالگی رحم خود را خارج می كنند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و در نتیجه مرگ ناشی از آن را در خود افزایش می دهند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha