گربه‌ها شاید همراهان همیشگی انسان‌ها باشند اما بنابر بررسی که به تازگی صورت گرفته‌است این حیوانات از نزدیک به 2 هزار گونه از جانوران در کره زمین تغذیه می‌کنند.

گربه ها ممکن است خطرناک تر از تصور شما باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، از زمان اهلی شدن، 9000 سال پیش، جمعیت گربه‌های خانگی در تمام قاره‌ها به جز قطب جنوب گسترش یافته است. در مقاله منتشر شده در Nature Communications، محققان آنها را به عنوان "در میان مشکل سازترین گونه‌های مهاجم در جهان" توصیف می‌کنند.محققان به سرپرستی کریستوفر لپچیک از دانشگاه آبرن در ایالات متحده در این مقاله نوشتند: «مطالعه ما عادات شکار یکی از موفق ترین و پراکنده ترین شکارچیان مهاجم جهان را روشن می‌کند.»

پرندگان، پستانداران، حشرات و خزندگان همگی در فهرست غذا هستند که طبق این تحقیقات، 17 درصد از آنها در معرض خطر انقراض هستند که اولین موردی است که رژیم غذایی آنها را در مقیاس جهانی کمیاب می کند.در مجموع، گربه ها 981 گونه پرنده، 463 خزنده و 431 پستاندار را می خورند که حدود 90 درصد از گونه‌های مصرفی را شامل می شود. همچنین مشخص شد که آنها از 119 گونه حشرات و 57 دوزیست تغذیه می کنند.

گربه‌ها به‌ویژه در جزایر آسیب‌زا هستند، جایی که آنها از سه برابر تعداد گونه‌های مورد حفاظت در مقایسه با حالت عادی، تغذیه می‌کنند. به عنوان مثال، شناخته شده است که آنها گونه هایی را خورده اند که اکنون در طبیعت منقرض شده اند، از جمله راکورن جزیره استفنز نیوزیلند و بلدرچین نیوزیلندی.

تأثیر آنها بر حیات وحش بحث‌های شدیدی را در نیوزلند برانگیخته است، جایی که یک سیاستمدار در حال مبارزه برای ریشه‌کن کردن کامل آنها است و بحث و جدل بر سر مسابقاتی که کودکان را تشویق می‌کند به گربه‌های وحشی شلیک کنند، بالا گرفته است.

تخمین زده می شود که تنها در استرالیا، گربه ها سالانه بیش از 300 میلیون حیوان را می کشند و گروه های حفاظت از گربه ها خواستار نگه داشتن گربه ها در داخل خانه هستند. برخی از مکان ها قفل گربه ها را اجرا کرده اند. در شهر والدورف در جنوب غربی آلمان، به مردم دستور داده شده است که گربه های خود را به مدت سه ماه در بهار در داخل خانه نگه دارند تا از جمعیت در معرض خطر چکاوک کاکلی که در آن زمان تولید مثل می کنند، محافظت کنند.

این مطالعه نشان داد که حدود 9 درصد از پرندگان شناخته شده، 6 درصد از پستانداران شناخته شده، و 4 درصد از گونه های خزنده شناخته شده توسط گربه ها خورده می شوند. محققان نوشتند: «گربه‌ها تا حد زیادی چیزی را که موجود است می‌خورند». "اگر گونه ای در تجزیه و تحلیل جیره غایب باشد، احتمالاً طعمه در محیط اطراف وجود ندارد." دانشمندان از طریق صدها مطالعه موجود به این ارقام دست یافتند. آنها معتقدند برآوردهای نهایی آنها محافظه کارانه است و با انجام تحقیقات بیشتر رشد خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha