سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 365658

بر اساس گزارش مقامات ژاپنی, بر اثر زلزله ۷.۶ ریشتری روز دوشنبه در این کشور, ۴ نفر کشته شده اند اما سطح هشدار سونامی در سواحل ژاپن کاهش یافته است

زلزله ۷ ریشتری ژاپن جان چند نفر را گرفت؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،زمین لرزه قدرتمندی که مرکز ژاپن را لرزاند، دست کم چهار نفر قربانی داشته, ساختمان ها را ویران کرده و ساکنان برخی مناطق ساحلی را مجبور به فرار به مناطق مرتفع تر کرده است.

زمین لرزه قدرتمندی که مرکز ژاپن را لرزاند، دست کم چهار نفر قربانی داشته, ساختمان ها را ویران کرده و ساکنان برخی مناطق ساحلی را مجبور به فرار به مناطق مرتفع تر کرده است.

سازمان هواشناسی کره جنوبی (KMA) اعلام کرد سونامی ناشی از زمین لرزه ۷.۶ ریشتری ایشیکاوا و استان های مجاور می‌تواند به بالا آمدن سطح آب دریا در سواحل شرقی کره جنوبی منجر شود.

سازمان هواشناسی کره جنوبی همچنین گفت: این سونامی می تواند تا ساعت ۱۸:۲۹ عصر(به وقت محلی) ‌به ساحل شهر گانگنونگ در شرق و تا ساعت ۱۹:۱۷ بعد از ظهر به شهر پوهانگ در جنوب شرقی این کشور برسد.

این سازمان همچنین تخمین می‌زند که ارتفاع سونامی کمتر از نیم متر باشد، اگرچه ممکن است ارتفاع آن با رسیدن به ساحل افزایش یابد.

ابتدا,یک هشدار سونامی بزرگ که اولین هشدار پس از زلزله مارس ۲۰۱۱ است, برای ایشیکاوا صادر شد اما مقامات ژاپنی سطح آن را کاهش دادند و در نهایت به یک اخطار کاهش یافت، به این معنی که امواجی تا ارتفاع ۱ متر به سواحل ژاپن خواهد رسید.

به گفته سازمان زمین شناسی آمریکا، این قوی ترین زمین لرزه در منطقه در بیش از چهار دهه اخیر بود.

روسیه و کره شمالی نیز در برخی مناطق هشدار سونامی صادر کرده اند.

یوشیماسا هایاشی، سخنگوی دولت ژاپن به خبرنگاران گفت که در نتیجه این زلزله خانه ها ویران شدند، آتش سوزی رخ داده و نیروی ارتش برای عملیات نجات به منطقه آسیب دیده اعزام شده است.

طی ساعات گذشته سه مورد فوتی دیگر نیز گزارش شده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که به تیم های جستجو و نجات دستور داده است تا هر کاری که ممکن است برای نجات جان افراد انجام دهند، هرچند دسترسی به مناطق زلزله زده به دلیل مسدود شدن جاده ها دشوار است.

دولت ژاپن اعلام کرده که دوشنبه شب به بیش از ۹۷ هزار نفر در ۹ استان در سواحل غربی جزیره اصلی هونشو ژاپن دستور تخلیه داده است.

کیشیدا بلافاصله پس از وقوع زلزله، به ساکنان هشدار داد که خود را برای فجایع بیشتر آماده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha