رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حوزه درمان در اولویت دولت قرار دارد و تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات بودجه‌ای حوزه درمان تخصیص داده شده است.

منظور: ۷۵ درصد اعتبارات بودجه‌ای حوزه درمان تخصیص یافته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بیان کرد: حوزه درمان یکی از مسائل اصلی مردم است، ما باید به مردم عزیزمان امید بدهیم وظیفه ما و شما ایجاد امیدواری است. این‌که شرایط را سخت نشان دهیم و قدری هم در توصیف شرایط مبالغه کنیم خیلی سازنده نیست. در حوزه درمان اتفاقات بزرگی رخ داده است. ما نباید زحمات عزیزان در وزارت بهداشت را زیر سوال ببریم.

وی در ادامه اظهار کرد: باید نیمه پر و خالی لیوان را باهم ببینیم. اکنون بازار دارویی کشور به شرایط ثبات رسیده است و نسبت به زمانی که دولت تحویل گرفت قابل مقایسه نیست. ما در سال جاری هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌کنیم که ۵ هزار تخت تاکنون افتتاح شده و ۲ هزار تخت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: مجوز جذب ۲۵ هزار پرستار برای امسال صادر شده و تامین اعتبار آن صورت گرفته است، همچنین برای جذب ۱۸۰۰ عضو هیات علمی تامین اعتبار شده است و برای سال آینده نیز جذب ۱۲۰۰ هیات علمی پیش‌بینی شده است. ۲۹۵ همت تاکنون در حوزه درمان تامین اعتبار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد اعتبارات بودجه‌ای حوزه درمان تخصیص داده شده است، تاکید کرد: حوزه درمان در اولویت دولت است، تاکنون اعتبارات هیچ بخشی به این میزان تخصیص داده نشده است. موارد باقی مانده را با جدیت دنبال می‌کنیم. سال گذشته ۱۳ همت برای حوزه دارویار تخصیص یافته بود اما امسال تا به امروز ۳۲ همت تخصیص یافته است.

منظور اضافه کرد: در بحث بیماران صعب‌العلاج تاکنون هفت همت به بیمه سلامت تخصیص داده شده است. از نمایندگان درخواست دارم که اطلاعات دقیق ارائه کنند. ما نافی این نیستیم که کارهایی مانده که باید انجام شود. مساله تخصیص ارز به حوزه درمان در اولویت ما قرار دارد تاکنون چهار میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز به این حوزه تخصیص یافته است. ما به سمت الکترونیکی کردن نظام اطلاعات درمانی گام برداشته‌ایم و تقریبا تمام نسخه‌ها الکترونیکی شده‌اند. شفافیت در این حوزه پا برجا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha