مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج برای مبتلایان به هموفیلی را تشریح کرد.

جزییات خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به مبتلایان هموفیلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این سوال که کدام خدمات برای افراد مبتلا به هموفیلی تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج است، گفت: از پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز برای این بیماران برخی خدمات رایگان بوده که شامل داروهای تخصصی این بیماران (برابر فهرست ابلاغی)، فیلتر خون، تزریق فاکتور، هزینه انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، تزریق خون و فرآورده‌های خونی، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، هزینه آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، تعویض مفصل بیماران هموفیلی و نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی جفت است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه برحمایت‌های فوق با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیماران دارای هموفیلی نشان‌دار شده می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۷ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی (۸ کد خدمت)، خدمات پزشک، توانبخشی (۴ کدخدمت)، خدمات روانشناسی، ویزیت (۱۱ گروه تخصصی)، تجهیزات و اندام مصنوعی است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، کاملی اظهارداشت: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان هموفیلی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارایه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره‌مند گردند.

جزییات خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به مبتلایان هموفیلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha