سلامت نیوز : بررسی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان داد که برای دستیابی به خودپنداره بهتر کودکان سالم و بیمار و در نتیجه تحویل افراد سالم به جامعه بهتر است، بازی گروهی به عنوان یک روش تفریحی – درمانی در بیمارستان ها برای تقویت عزت نفس و رشد و تکامل کودک استفاده شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، محققان در زمینه مسائل روانشناختی کودکان به بررسی چگونگی تاثیر بازی گروهی روی افسردگی، خودپنداره و اضطراب و... در کودکان بیمار و کودکان در شرایط روحی روانی خاص پرداخته اند.
 
نتایج تحقیقات در این زمینه نشانگر وجود رابطه معناداری بین انجام بازی گروهی و افزایش سطح خودپنداره، کاهش سطح اضطراب،  افسردگی و نقش تعیین کننده آن در بهبود خودپنداره کودکان است.
 
بازی معنای شفافی داشته و یک فعالیت محبوب برای همه است. همه کودکان و حتی بالغین دوست دارند بازی کنند ماهیت بازی هم تعاریف بسیاری دارد توانایی و آزادی هایی که در بازی وجود دارد بسیاری از ارزشها را برای کودک حفظ می کند که از این طریق کودکان را در ارتقای خودپنداره آنها یاری می کند.
 
بازی سبب می شود تا کودکان بتوانند اشیای خارجی را به تسلط خود درآورند و بین افکار درونی و دنیای خارج خود ارتباط برقرار کنند.
 
یکی دیگر از نیازهای کودکان که در راستای بازی آنها مطرح است فرآیند اجتماعی شدن آنهاست که در انجام بازی گروهی این نیاز اساسی مرتفع می شود.
 
بررسی های متعددی در این زمینه انجام شده است که از آن جمله می توان به بررسی تاثیر بازی گروهی بر نشانه های مرتبط با سوگ و آسیب ناشی از زلزله در کودکان و نیز بر کاهش مشکلات رفتاری و کاهش شدت علایم بیش فعالی در کودکان بیش فعال اشاره کرد.
 
بر پایه این گزارش، نتایج همه این تحقیقات بیانگر آن است که بازی گروهی برای کودکان در همه رده های سنی سبب تقویت رفتار مثبت و کاهش علایم رفتار منفی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha