رئیس مرکز بهداشت مازندران با اعلام اینکه درصد مشارکت صورت گرفته در پویش ملی سلامت طی ۷۰ روز از اجرای آن در سطح کشور۷۲ درصد بوده است، از غربالگری ۱ میلیون و ۸۵۹ هزار نفر معادل ۸۷ درصد از جمعیت مشمول در استان در زمان مشابه خبر داد.

مشارکت یک میلیون و ۸۶۰ هزار مازندرانی در پویش غربالگری سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا صفری عربی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۹۷ هزار نفر مبتلا به پیش فشارخون شناسایی شده اند و تعداد افراد مشکوک به فشارخون کشف شده ۳۳هزار نفر هستند که معادل۱.۸ درصد از افراد غربالگری شدند.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به پیش دیابت نیز ۲۲۷ هزار نفر هستند و ۳۲ هزار و۳۶۰نفر مشکوک به دیابت جدید کشف شده‌اند که معادل ۱.۸ درصد افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت مشارکت داشتند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران با اعلام اینکه ۴۲.۱ درصد از افراد غربالگری شده در استان اضافه وزن داشتند و ۲۲ درصد چاق هستند، گفت: درصد غربالگری در کشور در زمان مشابه ۶۵.۵ درصد بوده است.

دکتر صفری یادآور شد: نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از مشمولان مازندرانی در این پویش غربالگری نشدند که باید برای انجام تست‌های غربالگری به پزشک خانواده خود یا نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha