شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 366992

در روش کاشت مو که موها را از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر روی سر انتقال می‌دهند، می‌تواند با استفاده از روش‌های گوناگونی اجرا شود. برای اینکه کاندیدای خوبی باشید، باید نواحی ضخیم‌تری از مو را روی سرخود داشته باشید. هزینه کاشت مو در ایران تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد.

کاشت مو در ایران + قیمت در سال 1402

کاشت مو چیست؟

کاشت مو نوعی جراحی به شمار می‌رود که موها را به قسمت‌های طاس یا نازک‌شده بر ناحیه پوست سر منتقل می‌کند. این روش، ترمیم مو یا جایگزینی مو نیز نامیده می‌شود و معمولا برای افرادی مناسب است که قبلا سایر درمان‌های ریزش مو را امتحان کرده‌اند. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک کاشت مو را انجام می‌دهند. بنابراین، هزینه کاشت مو در ایران به‌شدت به تبحر و مهارت متخصصان بستگی خواهد داشت.

کاشت مو چگونه انجام می‌پذیرد؟

پزشک، گرافت‌ها یا تکه‌های کوچک پوست را از قسمت‌هایی از بدن که حاوی موهای سالم هستند، می‌گیرد. پزشکان این منطقه را سایت اهداکننده می‌نامند. معمولا سایت‌های اهداکننده روی سر شما، در پشت سر، جایی که موها ضخیم‌تر هستند، قرار دارند. پزشک پیوندها را به قسمت‌های بدون موی پوست سر منتقل می‌کند. هنگامی که موهای پیوند شد و پوست سر بهبود یافت، موها باید به رشد خود ادامه دهند. هزینه کاشت مو در ایران به تعداد فولیکول‌های پیوند مو نیز بستگی دارد.

بهترین روش کاشت مو

سه روش کاشت مو وجود دارد که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش‌ها شامل FUE، DHI و FUT هستند. درحالی‌که آنها نتایج مشابهی ایجاد می‌کنند، تفاوت‌هایی بین این تکنیک‌ها وجود دارد که هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین درمان برای شما مهم است تا از آن‌ها آگاهی داشته باشید.

C:\Users\user\Downloads\2.jpg

روش DHI

DHI کاشت مستقیم مو است. این روش شبیه FUE عمل می‌کند؛ زیرا فولیکول‌های مو به‌صورت جداگانه از پشت سر برداشته می‌شوند. بااین‌حال، گرافت‌های استخراج شده بلافاصله با ابزار خاصی به نام Choi Implanter Pen وارد پوست سر خواهند شد. با این روش نیازی به تراشیدن کل سر نیست. این روش به‌عنوان پیشرفته‌ترین روش، با بالاترین میزان موفقیت و هزینه کاشت مو در ایران برای این روش گران‌ترین به شمار می‌رود. با این تکنیک، نتایج را می‌توان در عرض 6 تا 12 ماه مشاهده کرد.

روش FUE

FUE رایج‌ترین روش کاشت مو و استخراج واحد فولیکولی است. این روش با برداشتن تک‌تک فولیکول‌های مو از پشت سر، جایی که بیشترین حجم وجود دارد، انجام می‌گیرد. این روش یک فرایند دومرحله‌ای دارد، درحالی‌که روش DHI این کار را در یک مرحله انجام می‌دهد. می‌توان از آن برای یک منطقه بزرگ‌تر استفاده کرد و آثار قابل‌مشاهده‌ای از خود باقی نمی‌گذارد، زیرا موها به صورت جداگانه برداشته می‌شوند. این روش بسیار ایمن به‌شمار می‌رود و درصد موفقیت بالایی دارد.

روش FUT

FUT پیوند واحد فولیکولی است. این روش ارزان‌ترین روش در بین سه گزینه است و با برداشتن نواری از پوست از پشت سر و سپس کشیدن تک‌تک فولیکول‌های مو انجام می‌شود. برخلاف FUE و DHI، یک نوار کامل از مو به‌جای فولیکول‌های منفرد برداشته می‌شود. با این تکنیک، یک اسکار طولانی قابل مشاهده خواهد بود.

کاشت مو برای زنان

به‌طورکلی، انسان روزانه بین 50 تا 100 تار مو را از دست می‌دهد. ریزش مو بخشی از یک تعادل طبیعی است، برخی از موها می‌ریزند درحالی‌که برخی دیگر رشد می‌کنند. وقتی تعادل قطع ‌شود، ریزش مو اتفاق می‌افتد. ریزش مو با ریزش مو متفاوت است. بسیاری از مردم معتقد هستند که ریزش مو فقط مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این‌حال، تخمین زده می‌شود که بیش از 50 درصد از زنان ریزش موی قابل توجهی را در طول عمر خود تجربه خواهند کرد.

مهم‌ترین علت ریزش مو در زنان، ریزش مو با الگوی زنانه (FPHL) است که حدود یک‌سوم زنان مستعد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جراحی پیوند مو یکی از گزینه‌های قابل‌انجام برای زنان به‌ شمار می‌رود. تکه‌های کوچک پوست سر با فولیکول‌های مو از ناحیه پشت سر برداشته خواهد شد و به شکاف‌هایی در نواحی با حجم موی کم منتقل می‌شود.

مشکلات بالقوه این درمان شامل خطرات معمول جراحی مانند عفونت و فولیکولیت است. در مواردی که مناطق طاس بزرگ هستند، ممکن است تلاش برای یافتن موی کافی برای کاشت با مشکل مواجه شود. علاوه ‌بر این، هزینه کاشت مو در ایران می‌تواند گران باشد و معمولا تحت پوشش بیمه نیست.

C:\Users\user\Downloads\4.jpg

قیمت کاشت هر تار مو

یکی از عوامل بسیار حیاتی برای تعیین دقیق هزینه کاشت مو در ایران و در کلینیک دکترتو تعداد گرافت‌های لازم برای انجام جراحی است. افزایش تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت مو منجر به افزایش هزینه کاشت مو در ایران می‌شود.

مراقبت بعد از کاشت مو

مراقبت‌های بعد از کاشت مو، یک قسمت حیاتی از فرایند بازسازی موی سر است که برای حفظ و بهبود نتایج کاشت مو بسیار اهمیت دارد. در این مرحله:

  • تعلیمات و دستورات پزشک را بادقت پیگیری کنید. این دستورات شامل مصرف داروها، شیوه‌های شستشو، و هر توصیه دیگری می‌شود.
  • حداقل به مدت ۴۸ ساعت موهای خود را نشویید. مدت دقیق این زمان توسط پزشک به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • فعالیت‌های خاصی مانند ورزش‌های سنگین را نباید تا مدتی پس از کاشت مو انجام شوند. ورزش‌های سنگین موجب تعریق بیش از حد بدن و پوست سر شما خواهند شد و این می‌تواند روند بهبودی و موفقیت کاشت را به تاخیر بیندازد.
  • نگهداری بهداشت محیط و ناحیه کاشت، شستشوی موها با محصولات مناسب و اجتناب از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید در مدت معین بعد از کاشت مهم است.
  • حداقل به مدت ۳۰ روز پس از انجام کاشت مو، از مصرف سیگار خودداری کنید. مصرف سیگار باعث کندی جریان خون در فولیکول‌های مو خواهد شد و روند بهبودی شما را به تاخیر خواهد انداخت.

با رعایت این مراقبت‌ها، مطمئن شوید که فرایند بازسازی موی شما به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود و هزینه خدمات پوست مو زیبایی پرداخت‌شده بیهوده نخواهد بود.

C:\Users\user\Downloads\3.jpg

جمع‌بندی

اگر سایر درمان‌های رشد مو برای شما کارساز نبود، جراحی کاشت مو می‌تواند یک گزینه موثر باشد. روش‌های کاشت مو بسیار متفاوت هستند؛ بنابراین، همکاری با پزشک متخصص برای انتخاب روشی که به بهترین وجه اهداف شما را برآورده می‌کند، مهم است. به ‌دنبال یک متخصص ماهر باتجربه در زمینه ریزش و ترمیم مو باشید. آنها تنها کسانی هستند که باید جراحی پیوند را انجام دهند. شما باید جنبه‌های عملی جراحی کاشت مو را نیز در نظر بگیرید. به هزینه کاشت مو در ایران و زمان بهبودی بین درمان فکر کنید.

منابع

  1. https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/21519-hair-transplant
  2. https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/16921-hair-loss-in-women
  3. https://beautifulorlando.com/blog/which-is-the-best-hair-transplant-technique-fue-vs-dhi-vs-fut#:~:text=FUE%20is%20the%20most%20commonly,has%20a%20high%20success%20rate.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha