رییس انجمن جراحان فک و صورت ایران با اشاره به کاهش خطاهای پزشکی و جراحی با استفاده از اقدامات دیجیتال در کشور گفت: مردم نباید به تبلیغات فریبنده جراحی فک و صورت توسط افراد غیرحرفه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنند زیرا عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار بوجود می‌آورد.

عوارض جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی را دست کم نگیرید/کاهش خطاهای پزشکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا شیرانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: از مردم می خواهیم قبل از انجام جراحی فک و صورت در مورد پزشک مربوطه از طریق مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی و انجمن تحقیق کرده و اطلاعات پزشکی جراح را استعلام کنند زیرا این روزها عوارض متعددی از انجام اعمال جراحی توسط افراد غیرحرفه ای مشاهده می شود که به بیمار آسیب های جسمی و روانی وارد می کند.

وی با بیان اینکه رشته جراحی فک و صورت از نظر پیشرفت علمی در ایران برابر با سایر کشورها است، اظهارداشت: اقدامات گسترده دیجبتال در حوزه درمان و جراحی دهان، فک و صورت باعث شده در دو سال اخیر میزان خطاهای پزشکی و جراحی در کشور کاهش یابد و این تکنولوژی در حوزه ایمپلنت ها نیز کمک کننده است.

شیرانی ادامه داد: همچنین اکنون تصویرسازی ها و صنعت دیجیتال وارد حوزه پزشکی شده که بخشی از آن در جراحی دهان، فک و صورت کاربرد دارد بطوری که آنالیز اولیه بیمار، تشخیص درمان و ارزیابی و انجام اقدامات درمانی بصورت مجازی انجام می شود و می توان آن را روی بیمار در اتاق عمل پیاده کرد این اقدام دقت کار را بسیار افزایش داده و نتیجه درمان را ملموس تر کرده و بیمار رضایت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه پزشکان ما توانایی بسیاری از نظر آموزش و تجربه دارند و در کشور هم از نظر سیستم آموزشی مبتنی بر یک سیستم صحیح هستیم و پزشکان مجرب داریم، تاکید کرد: پیشرفت ایران در جراحی فک و صورت باعث شده که افراد خارجی و ایرانیان مقیم سایر کشورها برای درمان به پزشکان مجرب کشور مراجعه کنند و ما کمبودی از لحاظ تجهیزات و اقدامات درمانی در این زمینه نداریم.

به گفته شیرانی، در حوزه اعمال جراحی فک و صورت در خاورمیانه پیشرو هستیم و نسبت به تمام کشورهای اطراف در رده بالاتری قرار داریم، در بخش توریسم درمانی بسیار خوب عمل کرده ایم، در زمینه ایمپلنت، جراحی تصحیح ناهنجاری های فک، صورت و درمان بیماران سرطانی توریست درمانی خوبی داریم و بیمارانی از کشورهایی مانند عراق، پاکستان و کویت برای دریافت این خدمات به ایران می آیند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت بر محور اخلاق در سلامت تا ۱۳ بهمن ماه برگزار شد، گفت: حدود ۳۵ تا ۴۰ مقاله در این کنگره بصورت سخنرانی ارایه می شود و در حاشیه آن کارگاههای آموزشی نیز برای دندانپزشکان، جراحان عمومی، گوش وحلق و بینی و غیره برگزار می شود و به دلیل مشکلات و بحران های خاورمیانه، تعداد سخنرانان خارجی محدود و بیشتر بصورت وبینار است.

شیرانی با بیان اینکه مباحث استفاده از تکنولوژی دیجیتال در حوزه جراحی ارتودنسی و ایمپلنت در کنگره در دو پنل مجزا مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال یکی از کارگاه‌ها در زمینه شناساندن رشته فک و صورت به دندانپزشکان عمومی و دانشجویان بوده و کارگاه‌هایی هم در حوزه نحوه شرکت در امتحانات بورد برای افراد متخصص جهت آماده‌سازی آنها برگزار می‌شود.

علی تاجرنیا رییس جامعه دندانپزشکان ایران نیز در حاشیه این کنگره گفت: با توجه به جایگاه خوب ایران از لحاظ دستاوردهای آموزش و درمانی پزشکی در سطح بین المللی، باید از هجمه هایی که برای پزشکان در جامعه وارد می شود، جلوگیری کرد، ما نخبگان زیادی در کشور داریم که دلسوزانه کار درمانی و پژوهشی انجام می دهند و شایسته نیست به آنها هجمه وارد شود.

وی تاکید کرد: مسایل و اختلافات درون رشته ای به جامعه پزشکی ضربه می زند و ضرورت دارد در این زمینه دست اندرکاران نظام سلامت مانع این اختلافات شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha