وقتی ناله‌هایی بی‌جان از اعماق چاهی در بیابان‌های اطراف شهرستان بم به گوش رسید، کسی فکرش را نمی‌کرد که این، ناله‌های جوانی باشد که از 3روز پیش به اعماق چاه سقوط کرده است.‌

 3روز جدال با مرگ در اعماق چاه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، بیابان‌های اطراف شهرک قشمی شهرستان بم، جایی است که برخی از افراد ضایعات جمع‌کن برای پیدا کردن ضایعات یا زباله هایی که قابل فروش باشند راهی آنجا می‌شوند. صبح دیروز هم یکی از همین افراد در حال جست‌وجو در بیابان و پیدا کردن ضایعات بود که ناگهان صدایی شنید.صدا در سکوت بیابان به راحتی به‌گوش می‌رسید و شبیه ناله بود. مرد جوان نگاهی به اطرافش انداخت اما کسی را ندید.

صدای ناله که حالا تبدیل به کمک‌خواهی شده بود، از چند متر آن‌طرف‌تر به گوش می‌رسید و مرد جوان در جست‌وجوی منبع صدا شروع به حرکت کرد و وقتی به دهانه چاهی در آن محدوده رسید، معلوم شد که صدای ناله از اعماق چاه به گوش می‌رسد. فردی که به داخل چاه سقوط کرده بود، با صدایی ضعیف درخواست کمک می‌کرد و مرد جوان که مطمئن شده بود وی به کمک نیاز دارد، شماره آتش‌نشانی را گرفت و همزمان به مرد جوان دلداری داد که «کمک به‌زودی از راه می‌رسد».

حوالی ساعت 9صبح دیروز بود که آتش‌نشانان شهرستان بم از طریق تماس تلفنی در جریان سقوط فردی به اعماق چاهی 30متری قرار گرفتند. محسن حدادیان، رئیس آتش‌نشانی بم درباره این ماجرا می‌گوید: محل حادثه بیابان‌های انتهای شهرک قشمی بود. در این منطقه چاه‌های قنات زیادی از قدیم وجود داشته که در سال‌های گذشته و در اثر بی‌آبی خشک شده و بلااستفاده مانده اند. عمق برخی از این چاه‌ها زیاد است و چاهی که مرد جوان به داخل آن سقوط کرده بود، حدود 30متر بود.


وی ادامه می‌دهد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، عملیات نجات آغاز شد. آتش‌نشانان ابتدا کارگاهی در دهانه چاه برپا کردند و یکی از آنها با تجهیزات کامل به داخل چاه رفت. او پس از بررسی اولیه وضعیت فردی که در چاه گرفتار بود، متوجه شد که پای وی شکسته و به‌دلیل اینکه چند روز در داخل چاه گرفتار بوده است، به‌شدت ضعیف شده است. به همین دلیل با ارسال تجهیزات ویژه به داخل چاه، فرد مصدوم را در داخل بسکت قرار داد و او به آرامی از اعماق چاه بیرون کشیده شد.



3 روز در عمق چاه


حدادیان ادامه داد: این فرد که براثر سقوط به چاه، یکی از پاهایش دچار شکستگی شده بود به آتش‌نشانان گفت که 3روز پیش برای جمع‌آوری ضایعات راهی این منطقه شده بود. او پس از چند ساعت جست‌وجو، وقتی هوا تاریک شده بود در حال بازگشت به خانه بود که به‌دلیل تاریکی متوجه چاه نشده و در آن سقوط کرده بود.

وی در همه این مدت در چاه گرفتار بود و هر روز با احتمال اینکه افرادی برای جمع‌آوری ضایعات می‌آیند، فریاد زنان کمک می‌خواست. بعد از 3روز یکی از همین افراد صدای ناله‌هایش را شنید و در تماس با آتش‌نشانی فرشته نجات او شد. به‌گفته رئیس آتش‌نشانی بم، این فرد از قدرت بدنی بالایی برخوردار بود و به همین دلیل از این حادثه جان سالم به در برده بود.

از سویی، وی با بقچه وسایلش به چاه افتاده بود و چیز اندکی برای اینکه از گرسنگی نمیرد با خود داشت و از لحاظ تشنگی نیز چون هوا سرد بود، توانسته بود 3روز را بدون آب خوردن دوام آورد.به‌گفته حدادیان این فرد پس از نجات از چاه در اختیار اورژانس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha