سلامت نیوز: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم ضمن تاکید بر لزوم انجام معاینات دقیق چشم پیش از تزریق بوتاکس گفت: احتمال بروز خشکی چشم، دو بینی، برگشتگی پلک به خارج، از کارافتادن پمپ اشکی و اشک ریزش در 10 درصد افرادی که تزریق بوتاکس و ژل در نواحی فوقانی و میانی صورت دارند، وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محسن بهمنی کشکولی در حاشیه برگزاری بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکان ایران، با اشاره به این که تمام اعمال جراحی در رشته چشم به دو گروه زیبایی و درمانی تقسیم می‌شوند، گفت: عمل پلک و لیفتینگ ابروها یا افتادگی پلک، لیفتینگ پیشانی، برداشتن پف پلک‌های فوقانی و تحتانی، ترمیم استخوان‌های اربیت و تزریق بوتاکس و ژل در ردیف جراحی‌های زیبایی چشم قرار می‌گیرند.

وی افزود: ترمیم شکستگی استخوان‌های حدقه و صورت در اطراف حدقه چشم و یا تومورهای این نواحی و اصلاح ناراحتی‌های مادرزادی در این نواحی از جمله جراحی‌های درمانی این رشته هستند.

دكتر بهمنی کشکولی در توضیح ضرورت انجام جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی برای چشم گفت: به عنوان مثال در بیمارانی که با تیروئید چشمی مراجعه می‌کنند، به علت بیرون زدگی چشم و زل زدن چشم در مراحل مختلف به اقدامات درمانی مانند تجویز دارو و گاهی نیز نیاز به انجام عمل جراحی به منظور نجات دادن عصب چشم از نظر بینایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در مورد دسته دوم که شامل جراحی‌های زیبایی و ترمیمی می‌شود باید گفت این جراحی‌ها یا بنا به درخواست بیمار جهت بهتر کردن ظاهر و یا رفع مشکلات به وجود آمده در ظاهر صورت ناشی از صدمات آن ناحیه و یا جراحی‌های قبلی انجام می‌شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم، با بیان اینکه یکی از موارد مهم در این مقوله تزریق بوتاکس و ژل است، گفت: این تزریق‌ها به علت اثرات سوئی که بر بینایی و در سیستم اشکی بر جای می‌گذارند، لازم است معاینات چشم پزشکی برای تمام افراد داوطلب قبل از هرگونه جراحی و یا تزریق ژل در نواحی فوقانی و میانی صورت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha