چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 367828

افرادی که مبتلا به سرطان بودند اغلب درد مداومی را تجربه می‌کنند اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که فعالیت بدنی ممکن است به کاهش شدت این درد کمک کند.

کاهش درد بیماران سرطانی با فعالیت بدنی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از مدیکال اکسپرس، اگرچه نشان داده شده است که فعالیت بدنی انواع مختلف درد را کاهش می‌دهد اما اثرات آن بر دردهای مرتبط با سرطان نامشخص است. برای بررسی، گروهی به رهبری محقق ارشد، دکتر اریکا ریس-پونیا، کارشناسی ارشد بهداشت عمومی از انجمن سرطان آمریکا و دکتر کریستوفر تی وی سواین از دانشگاه ملبورن در استرالیا، اطلاعات مربوط به ۵۱هزار و ۴۳۹ بزرگسال بدون سابقه سرطان و ۱۰هزار و ۶۵۱ بزرگسال با تشخیص قبلی سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که چگونه درد خود را به‌طور متوسط ارزیابی می‌کنند؟ پاسخ‌ها دامنه‌ای از صفر (بدون درد) تا ۱۰ (بدترین درد قابل تصور) را شامل می‌شدند همچنین از شرکت‌کنندگان در مورد فعالیت بدنی معمول آنان سؤال شد.

دستورالعمل‌ها ۱۵۰ دقیقه (۲ ساعت ۳۰ دقیقه) تا ۳۰۰ دقیقه (پنج ساعت) در هفته با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه (یک ساعت و ۱۵ دقیقه) تا ۱۵۰ دقیقه (۲ ساعت ۳۰ دقیقه) در هفته فعالیت بدنی هوازی با شدت شدید را توصیه می‌کند.

بر اساس پاسخ‌های شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند برای افرادی که در گذشته سرطان داشته‌اند همچنین برای افرادی که سابقه سرطان نداشته‌اند، فعالیت بدنی بیشتر با شدت درد کمتر مرتبط است. میزان ارتباط برای هر دو گروه از افراد مشابه بود که نشان می‌دهد ورزش ممکن است درد مرتبط با سرطان را کاهش دهد، درست مانند سایر انواع دردهایی که در گذشته مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در میان شرکت‌کنندگان با تشخیص سرطان در گذشته، افرادی که از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی فراتر ‌رفتند، در مقایسه با افرادی که دستورالعمل‌های فعالیت بدنی را رعایت نکردند، ۱۶ درصد کمتر احتمال داشت که درد متوسط تا شدید را گزارش کنند همچنین، در مقایسه با افرادی که غیرفعال بودند، افرادی که به‌طور مداوم فعال بودند یا در بزرگسالی فعال شدند، درد کمتری را گزارش کردند.

دکتر ریس-پونیا می‌گوید: ممکن است برای برخی غیر منتظره به‌نظر برسد اما فعالیت بدنی گزینه موثر و غیردارویی برای کاهش بسیاری از انواع درد است. همانطور که نتایج ما نشان می‌دهد، این مورد ممکن است شامل درد مرتبط با سرطان و درمان‌های آن باشد.

یافته‌های این تحقیق در مجله Cancer منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha