دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 368103

تزریق چربی به صورت یکی از راه های جوانسازی صورت است. این عمل بدون جراحی انجام می‌شود و در دهه سوم از زندگی، وقتی که پوست کمتر قابلیت کشسانی و الاستیسیته دارد، بسیار موثر است. پوست صورت با تاثیر جاذبه و عوامل دیگر افتاده و افراد احساس خوبی ندارند. برای کاهش علایم پیری، این روش ایده‌آل است. در ادامه دکتر سعید ساعدی اطلاعات بیشتری درباره تزریق چربی به صورت به شما ارائه خواهد کرد. با ما همراه باشید.

تزریق چربی به صورت چیست + راهنمای کامل

تزریق چربی به صورت یکی از راه های جوانسازی صورت است. این عمل بدون جراحی انجام می‌شود و در دهه سوم از زندگی، وقتی که پوست کمتر قابلیت کشسانی و الاستیسیته دارد، بسیار موثر است. پوست صورت با تاثیر جاذبه و عوامل دیگر افتاده و افراد احساس خوبی ندارند. برای کاهش علایم پیری، این روش ایده‌آل است. در ادامه دکتر سعید ساعدی اطلاعات بیشتری درباره تزریق چربی به صورت به شما ارائه خواهد کرد. با ما همراه باشید.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یک روش پزشکی است که در آن، چربی از یک بخش از بدن برداشته شده و به مناطق مختلف صورت منتقل می‌شود. این روش همچنین با نام ‌های پیوند چربی و انتقال چربی شناخته می‌شود و از چربی به عنوان یک نوع فیلر یا پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت استفاده می‌ شود. هدف اصلی از تزریق چربی جوانسازی صورت، افزایش حجم صورت، کاهش خطوط و چین‌ ها و بهبود چروک‌ های پوستی است. این روش به بافت ‌های صورت کمک می‌کند تا حجم خود را دوباره بهبود بخشد. معمولاً تزریق چربی به صورت های لاغر در مناطقی مثل گونه ‌ها، لب ‌ها، پلک ‌ها، شقیقه ‌ها، خطوط اطراف دهان و خطوط خنده انجام می‌شود.

مزایای تزریق چربی به صورت

در ادامه تعدادی از مزایای تزریق چربی به صورت را خواهیم گفت.

  • جوانسازی و حجم ‌دهی: تزریق چربی به صورت می‌تواند فرم و حجم صورت را بهبود ببخشد. با افزایش سن، حجم چربی در صورت کاهش پیدا می‌کند که منجر به ظاهر شدن چین و چروک‌ می‌شود.
  • کاهش خطر عوارض: استفاده از چربی شما برای تزریق به صورت، خطر احتمالی از آسیب‌ ها و واکنش‌ های نامناسب در بدن را به حداقل می‌رساند زیرا این چربی از خود بدن شما گرفته شده است.
  • کاربرد گسترده: تزریق چربی به صورت می‌تواند در موارد گوناگونی از جمله جوانسازی صورت، پر کردن خطوط و چین، بهبود نواقص صورت مانند فرو رفتگی ‌ها و ... مورد استفاده قرار بگیرد.
  • زمان نقاهت کوتاه: تزریق چربی به صورت زمان نقاهت کوتاهی دارد و نیازی به زمان طولانی برای بازیابی ندارد همان گونه که برخی از روش ‌های دیگر نیاز دارند.

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت در کنار مزایای خود ممکن است به برخی عوارض نیز منجر شود. عوارضی که ممکن است پس از این روش ایجاد شوند عبارتند از:

1. تورم و ورم: تورم و ورم از جمله عوارض شایع پس از تزریق چربی است که معمولاً در محل تزریق ایجاد می‌شود و در اکثر موارد، پس از چند روز بهبود می‌یابد.

2. احتمال عفونت: همانند هر نوع جراحی دیگر، تزریق چربی نیز ممکن است منجر به عفونت در محل تزریق شود. برای کاهش این احتمال، اهمیت دارد که این فرآیند توسط یک پزشک مجرب و در محیط بهداشتی و تمیز صورت گیرد.

3. نامتناسب شدن ظاهر صورت: گاهی اوقات ممکن است بخشی از چربی تزریق ‌شده به صورت جذب نشود که منجر به نتایج غیر همگن و نامناسبی شود. در این صورت، پزشک معالج با جلسات بیشتر به بهبود نتیجه و نقاط نامناسب کمک می‌کند.

44e46cc2-c692-4f4a-8e8d-86d7a6f6c8d9.jpg

مراقبت های قبل از تزریق چربی به صورت

در مراقبت‌ های قبل از تزریق چربی، موارد زیر باید مورد توجه قرار بگیرند:

1. معاینه و بررسی نواحی برداشت و تزریق چربی: پیش از انجام عمل تزریق چربی، لازم است نواحی برداشت و تزریق چربی مورد معاینه و بررسی دقیق قرار گیرد و آزمایش‌ های لازم برای بررسی وضعیت عمومی سلامت انجام شود.

2. متوقف کردن مصرف دارو های خاص: مصرف دارو های رقیق ‌کننده خون، مکمل ‌های گیاهی، داروه ای تقویتی و ضد التهاب قبل از عمل تزریق چربی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند. بنابراین، بهتر است این دارو ها را قبل از عمل تزریق چربی متوقف کنید.

3. اجتناب از مصرف دخانیات و الکل: قبل از انجام تزریق چربی، بهتر است از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکی خودداری کنید، زیرا این عوامل ممکن است بر روی فرآیند بهبودی تاثیر منفی بگذارند. همچنین، توصیه می‌شود از یک رژیم غذایی سبک و مصرف مایعات بیشتر قبل از عمل استفاده کنید.

f374c80a-3d6c-42fb-918a-846001e74824.jpg

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی

مراقبت ‌های لازم بعد از تزریق چربی که باید آگاه باشید عبارتند از:

1. استراحت و هیدراته نگه داشتن بدن: پس از عمل تزریق چربی، توصیه اصلی پزشک استراحت کافی و مصرف مایعات برای حفظ هیدراسیون بدن است.

2. دوره نقاهت: مدت زمان دوره نقاهت بعد از تزریق چربی می‌تواند متفاوت باشد، اما بهتر است تا چند روز از فعالیت ‌های سنگین خودداری کنید و از کمپرس یخ به شکل غیر مستقیم برای کاهش التهاب در ناحیه تزریق استفاده کنید.

3. حمام‌گرفتن: حداقل تا دو روز پس از تزریق چربی به صورت، نباید حمام کنید. بنابراین قبل از انجام تزریق، بهتر است حمام کرده باشید.

4. مصرف دارو های تسکین ‌دهنده: اگر برای کاهش درد نیاز به مصرف دارو های تسکین‌ دهنده دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید و از هر داروی مسکنی با دقت و توصیه پزشک استفاده کنید.

مراحل تزریق چربی به صورت

جوانسازی صورت با تزریق چربی به صورت سرپایی انجام می‌شود و می ‌توانید همان روز عمل کلینیک را ترک کنید. روش تزریق چربی به بدن ممکن است تحت بیهوشی موضعی یا عمومی صورت بگیرد که انتخاب این موضوع به محل و میزان تزریق و نظر پزشک بستگی دارد. چربی از ناحیه‌ هایی از بدن شما مثل ران‌ ها یا پهلو ها جمع‌آوری شده و به صورت برای جوانسازی منتقل می‌شود. در این روش، چربی به عنوان یک فیلر طبیعی و جایگزین برای فیلر های معمولی استفاده می‌شود، به عبارت دیگر، چربی از بدن شما گرفته و به بدن شما بازگردانده می‌شود، بنابراین خطر انتقال یا بروز بیماری کاهش پیدا می‌کند. برای جمع‌آوری چربی، یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه‌ ای که چربی اضافی وجود دارد برای تزریق چربی به صورت ایجاد می‌شود و سپس فرایند لیپوساکشن یا جذب چربی انجام می‌شود. سپس چربی جمع‌آوری شده برای تزریق، به کمک یک برش کوچک در نزدیکی محل مورد نظر برای افزایش حجم و جوانسازی در صورت شما تزریق می‌شود. برش‌ ها به صورت حرفه‌ای در میان خطوط و چین‌ های طبیعی پوست قرار داده می‌شوند تا رد آن‌ها پنهان شود و از ایجاد اسکار در آینده جلوگیری شود.

میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت

بیشتر زیباجویان سوال می پرسند که ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است در پاسخ به این سوال باید گفت که :ماندگاری تزریق چربی به صورت حدود 8 تا 10 سال است، ولی بستگی به مراقبت های فردی هم دارد. برای افزایش ماندگاری تزریق چربی، بهتره از حرارت و فشار در ناحیه تزریق خودداری کنید. اگر این مراقبت‌ ها رعایت شود، می‌تواند مدت ماندگاری چربی را افزایش دهد.

هزینه تزریق چربی به صورت

برای تعیین هزینه تزریق چربی به صورت، باید عواملی مثل تجهیزات، کادر پزشکی، آزمایش‌ ها و تست‌ های پزشکی، و میزان چربی مد نظر قرار بگیرند. برای اطلاعات دقیق ‌تر از جزئیات هزینه و شرایط تزریق چربی به صورت، می‌توانید با کادر مجرب پزشکی مجموعه دکتر سعید ساعدی به صورت تلفنی صحبت کنید تا به شما مشاوره بدهند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha