سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 368437

نزدیک سال جدید که می‌شود، اکثر مشاغل به فکر کسب سود و درآمد بیشتر هستند.

تبلیغات رنگارنگ مراکز زیبایی در آستانه سال نو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، در این بین مراکز زیبایی از مجاز و غیرمجاز گرفته تا پزشک و متخصص عمل‌های زیبایی هم از این قافله جا نمانده و با انواع و اقسام تبلیغات و تخفیفات شگفت‌انگیز نوروزی و با استفاده از عباراتی اغواگر، مردم را برای استفاده از خدمات‌شان فرا می‌خوانند و آنان را به یک تغییر اساسی دعوت می‌کنند.

زیباجویانی که حاضرند در روزهای پایانی سال،تن سالم خودرابه تیغ جراحان بسپارندتا با عمل‌های زیبایی متنوع از ابدومینوپلاستی و اتوپلاستی گرفته تا بلفارو پلک و زاویه‌سازی صورت، سال نو را با چهره‌ای جدید و به قول معروف ازنو ساخته شده آغاز کنند.البته جای شکرش باقی است که این مراکز زیبایی، آقایان راهم ازقلم نینداخته‌ و برای آنان هم بسته‌های تخفیفی مناسبی درنظر گرفته‌اند تا آنان هم بتوانند با چهره‌ای متفاوت درمهمانی‌های نوروز حاضر شوند.

نکته قابل توجه اینجاست که افراد برای جذب مشتری و داغ کردن بیشتر بازارشان از هیچ حربه‌ای فروگذار نیستند و با شعارهایی همچون «تزریق ژل لب، اشانتیون جراحی بینی» یا «پول جراحی بینی را بدهید و از خدمات جراحی بینی و گونه‌گذاری همزمان استفاده کنید» به دنبال داغی بازارشان هستند.

شعارهایی که آدم را یاد تبلیغ «یکی بخر و دو تا ببر» دستفروشان کنار خیابان می‌اندازد! گویا مرکز توجه شدن به حدی برای افراد مهم شده است که حاضرند به هر طریقی که شده حتی با انجام چند عمل به طور همزمان، موضوع کل مهمانی‌ها را معطوف به تعریف از خود کنند. البته بماند که از زیر سنگ هم شده هزینه‌های زیبایی خود را فراهم می‌کنند و برای این‌که زمان عمل خود را به پیش از سال جدید موکول کنند، بعضا هزینه‌های گزافی هم پرداخت کرده تا دوران نقاهت‌شان را در تعطیلات عید سپری کنند.



القای باورهای زیبایی از کودکی


روان‌شناسان و جامعه‌شناسان متعددی بر این باورند که موضوع خودزشت پنداری بین افراد و گاهی کوچک‌ترین حرف یا اظهار نظر دیگران، می‌تواند اعتماد به ‌نفس آنان را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار دهد و این اشخاص فکر می‌کنند با تغییر در ظاهرشان حتی به صورت جزئی، می‌توانند نظردیگران رابه خود جلب کنند.موسوی نیز براین باوراست که کمبود اعتماد به نفس و خودباوری بین زنان کمرنگ شده است و آنان برای تقویت این موضوع به جنبه‌های مختلف زیبایی می‌پردازند واگر دختران ما از زمان کودکی با چنین باوری بزرگ شوند وباارزش‌های درونی خود تشویق نشوند ورشد نکنند، قطعا زمانی هم که به سن بزرگسالی برسند تصورشان این است که فقط با زیبایی‌های ظاهری، می‌توانند خود را مطرح کنند.



قدرت روشنگری رسانه‌ها به عمل‌های زیبایی نچربید!


با این‌که سالیان سال است، رسانه‌ها پیامدهای جبران‌ناپذیر ناشی از عمل‌های زیبایی را به روش‌های مختلفی بیان می‌کنند، اما انگار قدرت مراکز زیبایی بیشتر از این روشنگری‌های رسانه‌ای است وهرروز به صف مراجعه‌کنندگان زیبایی افزوده می‌شود. آگهی‌های تبلیغاتی که با چنان آب و تابی از خدمات و پکیج‌های زیبایی‌شان تعریف و تمجید می‌کنند که روزهای پایانی سال را پرتقاضاترین ماه برای زیباتر شدن تبدیل کرده‌اند.

البته در این بین افراد بسیاری را شاهد هستیم که اصلا عمل‌های زیبایی برای آنان ضروری و لازم نیست و طبق گفته موسوی درحال حاضر دختران و بانوانی که به لحاظ ظاهری نیازی به انجام عمل‌های زیبایی و سنگین ندارند اما در چرخه این رقابت به سرعت درحال حرکت هستند وحتی اگر چنین کارهایی هم انجام نداده باشند، وانمود به انجام آن کرده و آنان برای نمایش یک ظاهری متفاوت در سال جدید تلاش می‌کنند. ای کاش بیشتر به بدن‌مان احترام بگذاریم و خیلی نخواهیم نقاشی ازلی خداوند را دستکاری کنیم و در سال جدید برای داشتن احساسی نو و تازه، بیشتر برای بهتر بودن و داشتن بینش و رویکردی متفاوت تلاش کنیم تا این‌که بخواهیم تمام تمرکزمان را به تغییر زوایای صورت معطوف کنیم.



نوید سال نو و مافیای زیبایی


گرایش به انجام عمل‌ها و خدمات گوناگون زیبایی طی سال‌های اخیر، به قدری بین دختران و زنان وحتی مردان و افراد مسن زیاد شده که دارد کم‌کم به فرهنگ‌مان اضافه می‌شود. اما به نظرمی‌رسد بسیاری از افراد به محض شنیدن قدم‌های بهار و نوید سال نو، راه کلینیک و مراکز زیبایی را درپیش می‌گیرند.دکتر مهری موسوی،مشاور و روان‌شناس خانواده با اشاره به این‌که انجام کارهای زیبایی در کشور حالت رقابتی به خود گرفته، می‌گوید: «در دهه‌های اخیر، اقدامات زیبایی تبدیل به یک اپیدمی و مافیا شده است. اما به لحاظ روانی این موضوع،ریشه‌های مختلفی دارد که ازمهم‌ترین آن می‌توان به ضعف وکمبود اعتماد به نفس خصوصا بین خانم‌ها اشاره کرد. البته این موضوع بین آقایان هم رواج پیدا کرده اما به هرحال بانوان از متقاضیان اصلی این‌گونه اقدامات به شمار می‌روند.»

اگر در هیاهوی روزهای پایانی سال کمی بیشتر به سطح شهر نگاه کنیم علاوه بر چهره‌هایی که تقریبا شبیه هم شدند، به تبلیغات رنگارنگ این مراکز زیبایی بر می‌خوریم که عده‌ای سودجو با اعلام نرخ‌های غیرمتعارف کمتر از نرخ بازار، به وسوسه افرادی می‌پردازند که شاید قبل از این هرگز به انجام خدمات زیبایی وجوان‌سازی صورت حتی فکر هم نمی‌کردند و فقط از روی کنجکاوی و حداقل برای تجربه می‌خواهند سری به این مراکز بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha