آخرین باری که نام روغن زیتون فرابکر را شنیدید کی بود؟ آیا اصلاً به گوشتان خورده؟ شاید شما هم مانند بسیاری از افرادی که اطلاع ندارند، مطلع نباشید که روغن مصرفی روزانه شما چه مقدار می‌تواند در طول عمر و سلامتی شما تاثیرگذار باشد. آیا هر روغنی را مصرف می‌کنید و برایتان فقط قیمت روغن و ارزان بودن آن مهم است؟ آیا می‌دانستید اگر غذاهایتان را با روغن‌های ناسالم آماده کنید مثل سمی است که به بدنتان وارد می‌شود؟

سالم‌ترین روغن برای مصارف خانگی را بشناسید

بله اینها موارد و سوالات مهمی است که اگر راهکار درستی برای آن پیدا نکنید، سلامتی‌تان به خطر می‌افتد. مانند هر وسیله‌ای که برای خود می‌خرید و قبل از آن از راهنمای خرید کمک می‌گیرید، برای خرید روغن سالم نیز باید اطلاعاتی را به دست آورید. ما اینجاییم تا بهترین روغن زیتون خوراکی را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید روغن سالم برای مصارف خانگی

قطعا شما نام روغن‌هایی مثل روغن زیتون با روغن کنجد را شنیده‌اید ولی هنوز هم به دلیل قیمت پایین روغن آفتابگردان فروشگاهی، از روغن سرخ کردنی آفتابگردان استفاده می‌کنید و این درحالی است که با استفاده این روغن‌های پالم‌دار، که روی آن هم برچسب بدون پالم نیز حک شده، شما خود را گول زده و به سلامتی خود و خانواده‌تان صدمه خواهید زد.

اگر می‌خواهید قلب سالم و بدن شادابی داشته باشید، روغن‌های آفتابگردان فروشگاهی را ترک کنید و از روغن زیتون برای مصارف روزانه خود مصرف کنید. شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای سرخ کردن مناسب نیست اما کاملاً در اشتباهید، شما می‌توانید بصورت سرد، یا در پخت و پز و حتی سرخ کردن از آن استفاده کنید و از مزه بی‌نظیر آن لذت ببرید.

روغن مهم‌ترین عضو برای شروع آشپزی لذت بخش

روغن همراه همیشگی آشپز است و اگر روغن نباشد، شاید از غذای خوشمزه خبری نباشد؛ پس پای ثابت کار، روغن است. چطور می‌توان با روغن طعم متفاوتی را در غذا ایجاد کرد؟ آیا به این فکر کرده بودید؟ شاید نه، چون روغن‌تان را تغییر نداده بودید. خوب است بدانید که روغن زیتون یا روغن کنجد می‌تواند طعم متفاوتی به غذای شما بدهد به نحوی که همه را شگفت زده کند.

آیا روغن زیتون را در غذای عدسی امتحان کرده اید؟ آیا عدسی بدون روغن زیتون امکان‌پذیر است؟ اگر امتحان نکرده‌اید حتما امتحان کنید. یا مثلاً آماده کردن غذای شامی با روغن زیتون یک طعم بی‌نظیری به گوشت شامی می‌دهد که از چشیدن آن لذت می‌برید. اگر به شمال سفر کردید، حتما شامی رودباری را در شهرستان و شهر رودبار امتحان کنید و معجزه روغن زیتون را ببینید. البته شاید شمایی که این متن را می‌خوانید، فقط از روغن زیتون روی سالاد خود بهره برده باشید اما بدانید که روغن زیتون در پخت و پز هم استفاده می‌شود. کافیست یکبار امتحان کنید تا عاشقش شوید.

در ادامه با چند روغن خوراکی آشنا می‌شوید:

روغن زیتون

648e2971-facb-4f26-9e08-fe8d24352193.jpg

محققان طب سنتی و طب جدید بعد از سالها تحقیق روی انواع روغن‌های موجود در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین روغن خوراکی که برای سلامت بدن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، وبلکه خواص بسیاری نیز دارد، روغن زیتون فرابکر است. روغن زیتون بابو فرابکر که هیچ گونه تصفیه‌ای نشده باشد، مد نظر است‌. این روغن بهترین انتخاب برای خوراک سرد مثل سالاد است و بهترین انتخاب برای پخت و پز و سرخ کردن غذا انتخاب شده است.

اگر می‌خواهید، غذاهای خود را با خیال راحت از سلامتی و عدم ضرر برای بدن خود، آماده کنید، نگران روغن زیتون نباشید. این روغن ضامن سلامتی قلب شماست. بهترین درمانگر روده شما و باعث خواهد شد که طول عمر بیشتری داشته باشید. پس اگر کمی قیمت بالاتری دارد، در عوض باعث افزایش طول عمرتان می‌شود و شما برای سلامتی خود خرج خواهید کرد.

روغن کنجد

این روغن نیز یکی از روغن‌های سالم برای مصرف خوراکی و مالشی است. اگر بصورت خوراکی این روغن را مصرف می‌کنید، حکمای طب سنتی مانتد دکتر روازاده معتقد است که از روغن ارده کنجد برای مصارف پخت و پز و خوراکی استفاده شود و اگر برای ماساژ و مالشی استفاده می‌کنید، همان روغن کنجد معمولی باید استفاده شود.

اگر سری به عطاری‌ها یا روغنگیری‌های شهر خود بزنید، روغن کجد به راحتی برای خرید شما، در دسترس خواهد بود.

روغن کانولا

یکی دیگر از روغن‌های موجود در بازار روغن کانولا است که می‌تواند اینتخاب شما برای پخت و پز باشد. این روغن نسبت به دو روغنی که گفته شد، کیفیت پایین‌تری دارد. این روغن از گیاهی بنام کلزا گرفته می‌شود و اگر نگاهی به مشخصات روغن‌های فروشگاهی بیندازید اسم کانولا یا کلزا را خواهید دید. کلزا دارای اروسیک اسید پایین است و به همین دلیل برای پخت پز غذا نیز از آن استفاده می‌شود.

برای تهیه این روغن نیاز به حساسیت یا تحقیق خاصی نداری و با مراجعه یه نزدیک‌ترین فروشگاه می‌توانید آن را تهیه کنید.

روغن زیتون بعنوان بهترین روغن را چگونه تهیه کنیم؟

ceb96e70-b9dc-42f8-ad07-7628cb362522.jpg

انتخاب و خرید روغن زیتون بعنوان بهترین و سالم‌ترین روغن خوراکی شاید برای افراد عادی سخت باشد اما بهترین کار خرید بی‌واسطه از باغدار زیتون است که خوشبختانه در کشور ما شهرستان رودبار، بهترین زیتون را دارا بوده و روغن زیتون آن آوازه جهانی دارد. اگر خرید اینترنتی انجام می‌دهید و سفارش آنلاین دارید، از وب سایت‌هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد اکترونیک و پروانه کسب باشند و برگه آزمایش اصل بودن روغن زیتون را به شما ارائه دهند.

یکی از برندهای محبوب روغن زیتون در ایران، روغن زیتون ۰۱۳ است که محصول خود را از رودبار و از باغات زیتون خود برای مشتریان ارسال می‌کند و شما می‌توانید، از وب سایت فروشگاه ۰۱۳ سفارش خود را ثبت کنید و خرید مطمئنی داشته باشید. در صورت نیاز برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید روغن زیتون فله ای و عمده و یا ثبت سفارش تلفنی می‌توانید با شماره تماس ۰۹۹۳۴۰۰۴۳۱۱ تماس بگیرید. این فروشگاه با بیش از نیم قرن تجربه، بهترین انتخاب برای خرید روغن زیتون اصل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha