رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، رو به بهبود است.

وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست زیست، علی سلاجقه در سفری یک روزه به کاشان و در حاشیه بازدید از عرصه‌های طبیعی قمصر و برزک به عنوان بخشی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست، با بیان این که حفاظت مشارکتی را به عنوان موضوع اساسی در دستورکار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: در این بخش برای طبیعت‌گردی مناطق حفاظت‌شده برنامه‌ریزی می‌شود که شهرستان کاشان نیز در این قسمت از بومیان خود منطقه استفاده خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین مساله پسماندهای کشور را از جمله موضوعاتی دانست که دولت توجه ویژه به آن دارد و افزود: در موضوع پسماند سراوان استان گیلان حدود ۶۰ درصد کار انجام شده است تا پسماندها ساماندهی شود، زیرا پسماند ارزش افزوده برای کشور دارد؛ یک فرهنگسازی خوبی در این باره صورت گرفته است و هر ماه یک نشست ملی داریم‌.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در خصوص گرد و غبار در بُعد داخلی و بین‌المللی موفقیت‌های بسیار عالی کسب کردیم که هفته قبل در نشست محیط ‌زیست سازمان ملل پیشنهاد و قطعنامه ایران پذیرفته شد و یک ظرفیت ملی و بین المللی ایجاد کرده است.

سلاجقه با بیان این که در حوزه تنوع زیستی گام‌های خوبی برداشته شده است، به طوری که در کاهش شکار خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی داشتیم، گفت: در آمار سرشماری حیات وحش و گونه‌ها وضعیت مناسبی است و اگر شرایط اقلیمی کمک کند، مشکل تالاب‌ها هم برطرف می‌شود.

وی با بیان این که قبل از بارش‌های اخیر بسیاری از تالاب‌های کشور وضعیت مناسبی نداشتند، افزود: با اقداماتی که انجام شده بود، تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار خوبی بودند و بارش‌های اخیر هم سبب شد که اکنون دریاچه در وضعیت بسیار مناسبی باشد.

معاون رئیس‌جمهور درخصوص دریاچه ارومیه اظهار داشت: برای نخستین بار موضوع حقابه در حال پیگیری است، وزارت نیرو در دو سد اقدام به رهاسازی حقابه کرده است و طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تا پایان سال نیز حقابه از مابقی سدهای حوضه آبخیز این دریاچه رهاسازی می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از آنچه که متأسفانه معاندین و مغرضین دریاچه ارومیه را از نقشه ایران حذف کرده بودند و به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، وضعیت دریاچه رو به بهبود است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مجله ساینس یکی از مجلات علمی مهم جهان درباره احیای خلیج گرگان مطلبی نوشت و آن را یکی از دستاوردهای بسیار مهم برای کشور ایران دانسته است. در چهار هفته اول ۳۰۰۰ هکتار به تالاب گرگان اضافه شد و در بحث طبیعت‌گردی آشوراده لایروبی که انجام شد و همچنان در حال انجام است.

سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم چند میثاق‌نامه ملی محیط‌زیستی بسته است که آن‌ها را رعایت می‌کند که از جمله آنها این است که هیچ پروژه عمرانی را بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ نمی‌زند و میثاق دیگر این است هر صنعتی بخواهد اجرا شود قبل از آن حتما باید تصفیه پساب را اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha