شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 369024

امروزه بیشتر افراد به تلفن هوشمندشان وابسته‌اند و از آنجایی‌که سرشان دایما روی ابزار دیجیتالی‌شان است، دچار گردن‌درد می‌شوند. یکسری فعالیت‌های روزمره دیگر هم موجب گرفتگی و خشکی گردن و در نهایت دردناک شدن آن می‌شود و آسایش را تا حدی مختل می‌کند. اما گردن‌درد را می‌توان با چند حرکت ورزشی ساده درمان کرد.

۷ حرکت ورزشی برای گردن‌درد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین به نقل از greatist، با چند حرکت ورزشی ساده زیر، گرفتگی‌ها و در نهایت درد گردن‌تان را درمان کنید:

۱. کشش گردن به چپ و راست

برای انجام این حرکت، ابتدا دست راست‌ را روی سر و بالای گوش چپ‌تان ببرید. سپس سر را به‌آرامی به سمت شانه راست‌تان بکشید تا جایی‌که احساس کشش بسیار کمی روی گردن‌تان احساس کنید. ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس همین حرکت را با دست چپ‌تان انجام دهید و سرتان را به سمت شانه چپ بکشید. این حرکت را ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

۲. حرکت تیر و کمان

به روی زمین نشسته و ژست افرادی را بگیرید که قصد پرتاب تیر با کمان دارند. یکبار با دست راست، وانمود کنید که می‌خواهید تیر بیندازید و یکبار هم با دست چپ و هر بار ۱۰ ثانیه دست‌تان را به همان حالت تیر انداختن نگهدارید.

۳. حرکت چانه

محکم و صاف بایستید و به‌آرامی چانه‌تان را پایین و تا نزدیک گردن‌تان بیاورید. ۵ ثانیه در این حالت بمانید و دوباره این حرکت را تکرار کنید. این حرکت را ۳ تا ۵ بار انجام دهید.

۴. کشش به عقبِ گردن

صاف بایستید و به‌آرامی گردن‌تان را به عقب ببرید، گویی می‌خواهید آسمان را نگاه کنید. در این حالت ۵ ثانیه بمانید و دوباره به حالت قبل بازگردید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ بار انجام دهید.

۵. به عقب و جلو چرخاندن شانه

صاف بایستید و شانه‌هایتان را کمی بالا برده و به سمت عقب بچرخانید. این حرکت را ۵ یا ۶ مرتبه انجام دهید. سپس این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید. یعنی شانه‌ها را به سمت جلو بچرخانید. این حرکت ورزشی گرفتگی‌های موجود در شانه‌هایتان را باز کرده و از گردن‌ و سردرد می‌کاهد.

۶. پل زدن

روی زمین دراز بکشید و دست‌ها و کف دست‌تان را روی زمین بگذارید. زانوان خود را خم کرده و کف پا را محکم روی زمین قرار دهید. اکنون با فشار پاها و کف دست‌هایتان شکم‌تان را به سمت بالا بلند کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید. هنگام انجام این حرکت، هسته بدن‌تان (عضلات شکم، کمر و لگن) را محکم و سفت نگهدارید. این حرکت را ۵ بار انجام دهید.

۷. کشش بازو روی دیوار

به دیوار تکیه دهید و دست‌هایتان را در حالی‌که مماس با دیوار است، به‌ آرامی بالا ببرید و پایین بیاورید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

greatist

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha