دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 369085

روز مانده به شب چهارشنبه‌سوری، انفجار مواد محترقه در خانه‌ای قدیمی در جنوب تهران جان یک نفر را گرفت و موجب مصدومیت 11نفر ازجمله 2آتش‌نشان شد.

انفجار مرگبار ترقه ،خانه‌ای را ویران کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این حادثه ساعت 12:38دقیقه دیروز (یک‌شنبه) در یک ساختمان 2طبقه قدیمی در حوالی خیابان ری رخ داد. ساختمانی که چند خانواده در آن ساکن بودند اما بر اثر انفجار ویران شد و بخشی از آن نیز در آتش ‌سوخت. در این شرایط بود که گروه‌های امداد و نجات شامل اورژانس و آتش‌نشانی خود را به محل حادثه رساندند و امدادرسانی آغاز شد.


سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه می‌گوید: به‌دنبال اعلام خبر وقوع این حادثه، آتش‌نشانان از 4ایستگاه راهی محل حادثه شدند. شواهد نشان می‌داد هنگام وقوع حادثه حدود 10نفر در آنجا حضور داشتند. از طرفی معلوم شد حجم زیادی مواد محترقه در این محل نگهداری می‌شد که همین موضوع علت حادثه و شدت آن بود. طوری که همزمان با این انفجار به ساختمان‌های مجاور نیز خسارت وارد شده و شیشه برخی خانه‌ها شکسته شده بود.


او درباره وضعیت حادثه‌دیدگان نیز می‌گوید: 4مرد و 4زن در این حادثه دچار مصدومیت شده بودند و یک نفر نیز در ساختمان مجاور مصدوم شده بود که توسط آتش نشانان از محل حادثه خارج و به امدادگران اورژانس تحویل داده شدند. عملیات امداد و نجات در شرایطی ادامه داشت که شواهد حاکی از این بود که یک مرد نیز به‌دنبال تخریب این ساختمان زیر آوار گرفتار شده است. آتش‌نشانان که از همان لحظات اولیه به‌دنبال نجات حادثه‌دیدگان بودند با ادامه جست‌وجوها موفق شدند پیکر بی‌جان این مرد را از زیر آوار بیرون بیاورند.


در همین حال محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران نیز جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو می‌کند و می‌گوید: درپی این حادثه 4 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. در این حادثه 11نفر ازجمله 2 آتش‌نشان مصدوم شدند که وضعیت 2نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.



10حادثه مرگبار چهارشنبه سوری در سال‌های اخیر


هفته آخر اسفندماه همیشه با اضطراب و نگرانی همراه است. نگرانی از حوادثی که ممکن است نوروز را برایمان تلخ کند و یکی از مهم‌ترین حوادث، اتفاقات مربوط به چهارشنبه‌سوری است. در سال‌های اخیر حوادث تلخ زیادی شب چهارشنبه آخر سال و ایام منتهی به این شب اتفاق افتاده است. در این گزارش به بررسی 10حادثه مرگبار مربوط به چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر می‌پردازیم.

انفجار مرگبار ترقه ،خانه‌ای را ویران کرد



انفجار مرگبار ترقه ،خانه‌ای را ویران کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha